Anti-vlooien Kat
donderdag 14 mei 2020 om 20:45
Mijn kat is allergisch voor die pipetjes anti-vlo spul. Daarom krijgt ze af en toe een pilletje anti-vlo. Voorheen was dat best lastig om te krijgen, tegenwoordig verkopen ze die gewoon bij de dierenwinkel.
De afgelopen weken is mijn kat flink aan het wassen op 1 plek. Weinig te vinden in al die haren maar mogelijk dat een vlo haar lastig heeft gevallen. Pil erin. En de irritatie is voorbij. Nog geen week later zelfde verhaal. Pil erin. En de irritatie is voorbij.
Het lijkt mij nu niet een ideale situatie om elke keer een pil te geven. Dus dacht eraan om voor de zomermaanden een hals band te kopen voor deze problemen. Maar ik ben ook bang dat ze blijft hangen met dat apparaat en zichzelf stikt. Welke ervaringen hebben jullie?
En kan ik de halsband ook af en toe af doen?
Kat loopt wel buiten maar in een afgezete tuin. Het gaat om vermoedens. Ik ben geen vlo officieel tegen gekomen, maar ze heeft lang haar en ze neemt nog wel eens wat mee aan rommel in haar vacht. Verder is ze mega blij, huppelend, speels en gezellig. En gezond.
De afgelopen weken is mijn kat flink aan het wassen op 1 plek. Weinig te vinden in al die haren maar mogelijk dat een vlo haar lastig heeft gevallen. Pil erin. En de irritatie is voorbij. Nog geen week later zelfde verhaal. Pil erin. En de irritatie is voorbij.
Het lijkt mij nu niet een ideale situatie om elke keer een pil te geven. Dus dacht eraan om voor de zomermaanden een hals band te kopen voor deze problemen. Maar ik ben ook bang dat ze blijft hangen met dat apparaat en zichzelf stikt. Welke ervaringen hebben jullie?
En kan ik de halsband ook af en toe af doen?
Kat loopt wel buiten maar in een afgezete tuin. Het gaat om vermoedens. Ik ben geen vlo officieel tegen gekomen, maar ze heeft lang haar en ze neemt nog wel eens wat mee aan rommel in haar vacht. Verder is ze mega blij, huppelend, speels en gezellig. En gezond.
vrijdag 15 mei 2020 om 18:28
Niet in Advantage, niet in Stronghold, wel in allerlei over de toonbank middelen. Ik had laatst iets van de Jumbo en ook de anti vlo van de Action heeft volgens mij Fipronil.
Overzichtje:
https://howtocat.nl/wp-content/upload_f ... l-2017.png
vrijdag 15 mei 2020 om 18:49
Had Bolfo en Advantage en nog iets. Maar houben wel bij Stronghold. Die werkt goed.Superuser2020 schreef: ↑15-05-2020 18:28Niet in Advantage, niet in Stronghold, wel in allerlei over de toonbank middelen. Ik had laatst iets van de Jumbo en ook de anti vlo van de Action heeft volgens mij Fipronil.
Overzichtje:
https://howtocat.nl/wp-content/upload_f ... l-2017.png
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 23 juni 2020 om 19:52
Vandaag op advies bij de DA, Vectra gekocht. Hier zit geen fipronel in...
Hoge hoop (ook vanwege de prijs ..)...
Pipetje in de nek gedaan. En er is veel gelik en een boze kat. Ze heeft nu echt een hekel aan me. Na 1,5 uur een natte washand er overheen gehaald ter verzachting.. En het stinkt gigantisch.
Pipetje in de nek gedaan. En er is veel gelik en een boze kat. Ze heeft nu echt een hekel aan me. Na 1,5 uur een natte washand er overheen gehaald ter verzachting.. En het stinkt gigantisch.
woensdag 24 juni 2020 om 14:42
Gewoon elke dag een tabletje biergist en karnemelk laten drinken.MEFunny schreef: ↑23-06-2020 19:52Vandaag op advies bij de DA, Vectra gekocht. Hier zit geen fipronel in...
Geen gif en vwel goedkoper .
En anders dit: https://www.huisdierendokter.nl/vlooien ... jding.html
woensdag 24 juni 2020 om 15:07
Maar dat moet toch gewoon een paar uur drogen enzo?MEFunny schreef: ↑23-06-2020 19:52Vandaag op advies bij de DA, Vectra gekocht. Hier zit geen fipronel in...
Als ik die van mij de pipetjes geef (bravecto van de dierenarts) kijken ze me ook een dag niet aan en proberen ze zich met regelmaat te likken (paar uur). Maar niet meer dan dat. En dan zijn ze er weer voor 3 maanden vanaf. Zowel de vlooien als de teken.
En ja dat is duur spul €35 per kat per kwartaal.