antislip op glad dienblad?

26-07-2012 22:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel leuk dienblad voor mijn verjaardag gekregen, maar alles wat ik erop zet glijdt heen en weer als ik ermee loop. Is er een mogelijkheid om een metalen dienblad wat minder glad te maken? Door een laagje met antislip oid? Ik wil wel graag het plaatje behouden wat erop staat. (Is heel mooi met bloemen enzo..)
is er niet iets als een silicone spray ofzo?
Siliconenspray maakt juist ongelooflijk glad. Geloof me, ik heb veel ervaring.

Gewone smerigheid doet het meestal goed qua stroefheid

Kijk maar naar je eigen bad/douche.

Het klinkt heel suf, maar het is heel handig om een (mooi)stukje stof/vilt op het dienblad te doen, of een heel groot viltje (die zijn er echt) als je het gebruikt. Zet het dienblad dan als je het niet gebruikt in het zicht neer zodat je het leuke motief op het ding zelf ziet.
silliconen bakmat op maat knippen: werkt als een tierelier: goed stroef. Zijn vast wel goedkope bakmatten te vinden bij de xenos ofzo.

Oh; maar dan dek je wel het plaatje af. Tja: kiezen of delen...
Lakken met een blanke lak (als dat eigenlijk kan op RVS) met schelpenzand erdoor. je zal het plaatje minder zien, dat wel.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Maar kneiterharde lak met bobbeltjes doet flesjes en glazen ook bewegen, net zoveel als een glad oppervlak.

Goed oefenen met je dienblad doet ook wonderen. Dienbladen van cafe's zijn vaak vol nattigheid en daardoor ook glad, zij kunnen het ook.
Transparant plakplastic met structuur erin?
thanks!

ik hoor het al, kiezen of delen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven