Arme postbode's; dhl bezorgers!!

24-05-2012 13:35 35 berichten
Die met dit weer met dit weer de bestellingen van zalando en andere online winkels thuis brengen.

Vanaf mijn keukenraam zie ik de postbode met een rood bezweet gezicht het zalando pakketje brengen bij de buren verder op.

Ik hoop toch zo dat ze hem wel iets van een waterijsje of blikje fris aanbieden.

Ik weet het, het is zijn werk, en er werken nog zoveel mensen met dit warme weer; maar toch, even een vriendelijk gebaar kan geen kwaad.

http://3.bp.blogspot.com/-JEuRKPuMmz4/Twsv0ZocEoI/AAAAAAAAAho/mGVZzyUr8uo/s1600/warm+en+zonnig.jpg
Arme kantoormedewerkers met uitzichtloze banen die hele dag binnen moeten zitten terwijl ze liever op een terasje zitten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader kreeg altijd veel boeken bezorgd en deed dit altijd inderdaad wel voor de postbode.

Zelf gaf ik in de sneeuw periode de postbode een kopje koffie.

Nu zie ik bijna geen postbode, loop hem/haar altijd mis. Maar zou het nu ook doen.
Ik zou graag buiten werken ipv achter mijn bureautje.... het is hier ook niet te harden (geen airco oid) en dan ben ik liever in de buitenlucht! Maar als ze hier morgenmiddag komen krijgen ze van mij een ijsje hoor, geen punt.
Arme werklozen die met een watertje in de zon zitten...zouden liever werken.
Arme stratenmakers en bouwvakkers, die in de verschroeiende hitte met zware zaken moeten sjouwen.
Ik vind mezelf ook best zielig hier op kantoor.
Ik ben 10 jaar geleden ook postbode geweest en ik vond het heerlijk met dit weer. Lekker op de fiets op mijn gemakje, geweldig! In de winter met -3 of in de stromende regen je post zien droog te houden, da's pas zielig!
Ik heb (of had) ook een kantoorbaan, in een heel oud pand zonder airco en vol in de zon. Maar vind ik toch wat anders.

Koffie en thee binnen handbereik. Lekker koel water bij de hand en als ik wilde ook fris uit de koeling.

Wat is er mis met wat vriendelijkheid en even vragen of mensen wat willen drinken met dit weer.
'Met dit weer'? Het is 25 graden, dat is echt niet zo extreem.

Als bezorger lijkt me dat je bij warm weer zelf zorgt voor extra water of andere drankjes in de wagen.

Frisdrank of ijs krijgt ie van mij echt niet.

Ook eens met christel.
Arme militairen die in deze warmte, bepakt en bezakt op een oefening zijn, en de hele dag in de volle zon lopen, rennen en werken.

Ik heb vorige zomer waterijsjes uitgedeeld aan die mensen van een bedrijf die hier buiten op t dak aan t werk waren, waren wel erg blij.
10jaar terug werd er niet zoveel pakketjes gebracht via internetbestellingen ;-)
Ik dacht even dat je met 'arme postbezorgers' bedoelde dat die mensen steeds voor een dichte deur staan met dit weer, omdat men in tuin zit en de bel niet hoort.

Dat is pas irritant!
Mensen, dit is toch heel normaal weer voor de rest van de wereld? Wij wonen toevallig aan de Noordzee, maar de rest heeft altijd veel hetere zomers, denk aan de VS, Italie, Oost-Europa, Afrika, de Antillen.
Hier rijden ze allemaal in bussen, vast incl airco! Pakketbezorgers dan
redband schreef op 24 mei 2012 @ 13:44:

10jaar terug werd er niet zoveel pakketjes gebracht via internetbestellingen ;-)
Maar wel veel meer post ipv e-mail,
Mijn koffiebezorger gisteren heeft het goed bekeken, die vroeg me met spoed naar beneden te komen omdat hij, zo zei hij, bang was voor een bekeuring. Terwijl je met je knipperlichten aan gewoon mag laden en lossen.
VotesforLeo schreef op 24 mei 2012 @ 13:47:

Hier rijden ze allemaal in bussen, vast incl airco
Heeft bij korte ritjes van straat -naar-straat niet zo veel zin. Iedere keer motor weer uit, deur weer open etc.
kadanz schreef op 24 mei 2012 @ 13:47:

Mensen, dit is toch heel normaal weer voor de rest van de wereld? Wij wonen toevallig aan de Noordzee, maar de rest heeft altijd veel hetere zomers, denk aan de VS, Italie, Oost-Europa, Afrika, de Antillen.
Waar veelal siesta wordt gehouden...
Cateautje, je koffiebezorger?

Wat chique

;-)
lelytjevandalen schreef op 24 mei 2012 @ 13:50:

Cateautje, je koffiebezorger?

Wat chique

;-)

Oh gut, ik groei helemaal van die opmerking. X-D

Ja joh, verschil moet er zijn.
Ik ben postbode geweest maar vond het heerlijk in de zomer met dit weer. Lekker buiten zonder (regen)jas. Het is veel vervelender om de post te bezorgen in de winter. Als het sneeuwt en het is glad dan loop je veel meer kans te vallen, of dat je fiets onderuit gaat met die zware tassen. In de stromende regen is ook geen feestje, na 2 uur is je regenpak een vergiet.

Nee hoor, geen meelij mee hebben.
Stressed is just desserts spelled backwards
Arme ikke.. Twee tentamens en hartstikke ziek terwijl het zulk mooi weer is. En ik verdien niet eens geld met binnenzitten..

^^...
de huizen bij mij in de straat worden allemaal gerenoveerd,

stijgerbouwers voegers , schilders .. allemaal in de volle zon te ploeteren. heb er net een doos waterijs heen gebracht, gister ook

ik lig zelf in huis op de bank met mn pootjes omhoog. met een waterijsje ...

bekkenshizzle olifanten enkels , 32 weken zwanger, puf puf ...
Lief van je yamuna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven