Artrose hond
dinsdag 16 april 2019 om 17:16
Onze 4 jarige labrador heeft helaas al artrose in zijn heupen . Nu raadt de dierenarts heel duur voer van Royal Canin aan met toegevoegde voedingssupplementen. Uiteraard willen we het beste voor onze boef maar voordat ik dit dure voer bestel via de dierenarts (ruim 100 euro voor een zak waar hij een maand mee doet) ben ik benieuwd naar ervaringen met goedkopere alternatieven.
Hij is pas 4, we gunnen hem nog een leuk lang leven waarin hij veel kan spelen met andere honden. Maar liever een wat korter leven dan een lang leven waarin hij bijna niets mag. We gaan sowieso een orthopedisch kussen voor hem aanschaffen en ik ga me dus inlezen over die voedingssupplementen. Onze labrador is niet te zwaar, dat scheelt, maar toch heeft hij er veel last van; vooral als het koud is en hij lang gelegen heeft.
Hij is pas 4, we gunnen hem nog een leuk lang leven waarin hij veel kan spelen met andere honden. Maar liever een wat korter leven dan een lang leven waarin hij bijna niets mag. We gaan sowieso een orthopedisch kussen voor hem aanschaffen en ik ga me dus inlezen over die voedingssupplementen. Onze labrador is niet te zwaar, dat scheelt, maar toch heeft hij er veel last van; vooral als het koud is en hij lang gelegen heeft.
dinsdag 16 april 2019 om 17:29
dinsdag 16 april 2019 om 17:34
dinsdag 16 april 2019 om 17:34
Mijn advies is eens een dierenarts te raadplegen die aan acupunctuur doet.
Een vriendje van mijn hond, een Jack Russel, had forse haakvorming aan de rugwervels, kon moeilijk opstaan 's ochtends en had moeite met de poephouding. Hij gebruikte lange tijd metacam, dat is een pijnstiller, maar op een gegeven moment ging de pijn daar doorheen.
We zijn naar een hele lieve vrouwelijke dierenarts gegaan met hem voor een paar behandelingen met acupunctuur. Het was een wonder. Of je er nou in gelooft of niet, de hond geloofde er zeker niet in. Na de eerste behandeling heeft hij 's middags uren geslapen (dat deed hij nooit overdag).
Hij heeft uiteindelijk een paar behandelingen gehad. Kon van de pijnstilling af en is járen later van ouderdom overleden.
Een vriendje van mijn hond, een Jack Russel, had forse haakvorming aan de rugwervels, kon moeilijk opstaan 's ochtends en had moeite met de poephouding. Hij gebruikte lange tijd metacam, dat is een pijnstiller, maar op een gegeven moment ging de pijn daar doorheen.
We zijn naar een hele lieve vrouwelijke dierenarts gegaan met hem voor een paar behandelingen met acupunctuur. Het was een wonder. Of je er nou in gelooft of niet, de hond geloofde er zeker niet in. Na de eerste behandeling heeft hij 's middags uren geslapen (dat deed hij nooit overdag).
Hij heeft uiteindelijk een paar behandelingen gehad. Kon van de pijnstilling af en is járen later van ouderdom overleden.
dinsdag 16 april 2019 om 17:35
Mijn kleine hond van 3 jaar met gewrichtsproblemen doet het ook goed op glucosamine. Ik geeft deze combi:
https://www.vitstore.com/glucosamine-vo ... pSEALw_wcB
Van de winter was ze wat stram, maar binnen een week liep ze weer in een mooi tempo en had duidelijk minder last.
https://www.vitstore.com/glucosamine-vo ... pSEALw_wcB
Van de winter was ze wat stram, maar binnen een week liep ze weer in een mooi tempo en had duidelijk minder last.
dinsdag 16 april 2019 om 17:37
http://www.causus.be/dr-koen-vandendrie ... pprothese/
Er zijn heel veel klinieken die dit doen.
Er zijn heel veel klinieken die dit doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 16 april 2019 om 17:39
Glucosamine is iig goed.
En zorgen voor een goede spieropbouw.
Voeding is idd duur maar kan je ook online bestellen en wellicht iets voordeliger kopen.
Bij onze hond met spondylose komt af en toe de fysiotherapeut thuis om zijn spieren lekker los te maken. Acupunctuur durfden wij niet aan met oog op breken van de haakjes, maar dat is bij artrose wellicht minder risicovol.
En zorgen voor een goede spieropbouw.
Voeding is idd duur maar kan je ook online bestellen en wellicht iets voordeliger kopen.
Bij onze hond met spondylose komt af en toe de fysiotherapeut thuis om zijn spieren lekker los te maken. Acupunctuur durfden wij niet aan met oog op breken van de haakjes, maar dat is bij artrose wellicht minder risicovol.
dinsdag 16 april 2019 om 17:43
Yup, wat een luxe he!Valdemar_II schreef: ↑16-04-2019 17:42Wauw, gewoon wauw.
Behandelingen voor een hond die men elders voor een mens niet kan betalen.
Wauw.
dinsdag 16 april 2019 om 17:45
Gebruik ik ook bij mijn hond werkt prima.Whatsinaname1988 schreef: ↑16-04-2019 17:29Glucosamine vd kruidvat. Bij mijn hond begon de artrose op zijn 8ste en is uiteindelijk nog pijnvrij 18 geworden. Nu heb ik een 14 jarige hond met artrose genomen en dat gaat nu ook al stukken beter. En verder je hond geen trappen laten lopen etc.
dinsdag 16 april 2019 om 18:01
dinsdag 16 april 2019 om 18:14
Supah toch?Valdemar_II schreef: ↑16-04-2019 17:42Wauw, gewoon wauw.
Behandelingen voor een hond die men elders voor een mens niet kan betalen.
Wauw.
Ik werk er hard voor hoor om die behandelingen voor mijn lieveling te kunnen betalen.
dinsdag 16 april 2019 om 18:19
Glucosemine is idd goed, maar kies dan een supplement waar ook chondroitine en MSM in zit. In deze link staat uitgelegd waarom:
https://www.flinndal.nl/botten-en-gewri ... gLRL_D_BwE
En evengoed ook dieetvoer geven, want dat zorgt naast de werkzame supplementen die erin zitten ook voor gewichtscontrole, wat voor honden met artrose heel belangrijk is. Bij bijvoorbeeld Zooplus kun je de meeste dieetvoeren flink goedkoper inslaan dan bij de dierenarts.
(En let ook goed op de porties, want ze hebben aanzienlijk minder nodig van dieetvoer dan van het meeste gewone voer, waardoor de kosten uiteindelijk ook best meevallen).
En evengoed ook dieetvoer geven, want dat zorgt naast de werkzame supplementen die erin zitten ook voor gewichtscontrole, wat voor honden met artrose heel belangrijk is. Bij bijvoorbeeld Zooplus kun je de meeste dieetvoeren flink goedkoper inslaan dan bij de dierenarts.
(En let ook goed op de porties, want ze hebben aanzienlijk minder nodig van dieetvoer dan van het meeste gewone voer, waardoor de kosten uiteindelijk ook best meevallen).
dinsdag 16 april 2019 om 18:22
Nummer*Zoveel schreef: ↑16-04-2019 18:19Glucosemine is idd goed, maar kies dan een supplement waar ook chondroitine en MSM in zit. In deze link staat uitgelegd waarom:
Bij kruidvat heb je inderdaad meerdere soorten glucasomine ik heb altijd die met chondroitine en daar zit ook MSM in.
dinsdag 16 april 2019 om 18:34
Waarom dan geen zalm of visolie? denk ook een stuk voordeliger..
dinsdag 16 april 2019 om 18:45
dinsdag 16 april 2019 om 18:51
Je weet het inderdaad niet.roosje1976 schreef: ↑16-04-2019 18:45Ik weet het niet hoor maar al die voedingssupplementen helpen volgens mij geen ene bal. Als je hond allergies is ofzo dan heb je speciale voeding nodig. Artrose is slijtage! Daar helpen pilletjes, voeding, olie of wat dan ook echt niet. Ik denk dat pijnstillers het enige is.
Supplementen en speciaal voer helpen in dit geval:
- bij de extra aanmaak van lichaamseigen stoffen die helpen de pijn te verlichten;
- bij het sterker maken van de spieren die op hun beurt dan de gewrichten weer extra ondersteunen waardoor de hond ook weer minder pijn heeft;
- het beheersen van het gewicht, wat wederom de pijn van de hond beperkt.
dinsdag 16 april 2019 om 18:56
Eens met je eerste 4 woorden!roosje1976 schreef: ↑16-04-2019 18:45Ik weet het niet hoor maar al die voedingssupplementen helpen volgens mij geen ene bal. Als je hond allergies is ofzo dan heb je speciale voeding nodig. Artrose is slijtage! Daar helpen pilletjes, voeding, olie of wat dan ook echt niet. Ik denk dat pijnstillers het enige is.