Asfalt met visgraat klinker patroon

25-03-2010 20:52 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens kijken voor hoeveel verwarring dit topic gaat zorgen

Tsja, wat zag ik vandaag in het dorp: in plaats van de hele boel opnieuw in de klinkers te leggen hebben ze verschillende kleuren asfalt op de weg gelegd waarin ze een klinkerpatroon gedrukt hebben. Best mooi geworden (ik weet het omdat ik er echt op gelet heb en vorige week het asfalt al gezien had voor het patroon erin ging, anders had ik gedacht dat het klinkers waren) dus misschien wel een optie voor onze door zandgrond en mollen immer verzakkende oprit.

Maar waar koop je dat?

Google brengt me niet waar ik zijn moet dus wiens vriend zit er in de wegenbouw en weet me meer te vertellen??
Bij een wegenbouwer.... Kost wel een beetje....
Aliquando et insanire lucundum est
Oh en ik zit zelf in de wegenbouw, het heet streetprint
.
Hoe lang is je oprit, hoe breed ? Wat mag het kosten etc etc.....
.
http://www.htcbv.com/docs/web_bases_access_2481_001.pdf
http://www.streetprint.nl/
http://www.architectenweb ... ids/bedrijf.asp?iPID=5746
Kijk, als ik Viva toch niet had....

Rembo, do tell, kost dat nou? We hebben het over een oprit van 5 x 20 meter.
Dank MissC!
5x20 = 100 m² x 5 cm (dus 125kg/m² ) = 12,5 Ton

Aanvoer asfaltset etc etc.... denk duizendje of 4

OF ze moeten in de buurt bezig zijn.... En als je gekleurd asfalt wilt ben je meer kwijt.

EN als je het goed wilt doen, menggranulaat onder het asfalt en dan 6 of 7 cm erop.... kost het nog meer
flinke oprit wel !!
Zo dan...katsjingggg!
Ahum, dat zijn wel veul centen ja... Maar goed, dan spaar ik wel uit aan onkruid wieden (de hovenier) en mollenklemmen
Nee hoor, dit wordt hem dus niet.

Goed, dan toch maar grind (knispert zo lekker rustiek ). Al vind ik het dan persoonlijk wel een nadeel dat het zo verrot loopt met hoge hakken. En de kinderwagen moet ik er ook nog wel een jaar of 2 door heen sjorren... Maar goed, wel een goedkope oplossing
Ja dat wel........ EN als je het echt goed wil doen... reken dan op een rug of 8 !! Asfaltset sepciaal aanrukken voor zoiets is duuuuuuur

Gekleurd asfalt (Bijna elke kleur kan) is nog duurder dan gewoon zwart. Welke regio zit je ?
Enneh.... gewoon klinkers met een wegendoek eronder, (minder onkruid, minder kans op mollen ?)
De boel verzakt hier enorm, we zitten op zandgrond vandaar dat dit dus wel een leuke oplossing zou zijn. Regio Utrecht Oost.

Maar goed, worteldoek en klinkers of worteldoek en grind. Ook wel zo lekker als je riool nog eens open moet
Moet dat vaak open dan ? Doek met overlap op riool leggen, menggranulaat, klinkers en klaar....

OF doorspuitpunten maken en die net buiten je straatwerk aanbrengen. Zand zou niet echt moeten verzakken als je het goed verdicht.... Veenlaag eronder ? Ik in Utrecht zuid ofzo denk ik :P (Houten)
Vorige week nog problemen: weten wij als stedelingen veel dat je putten hebt die je leeg moet halen.... Weer wat geleerd en gelukkig hebben we verstopping nog met hoge druk riool ontstopding op weten te lossen....
Hahhahahaha zo erg ?

Wil best wel eens kijken voor je en een adviesje geven hoor
grind met daarin losse tegels op je gebruikelijke looppad, goedkoop en hakvriendelijk. Je kunt zelfs een heel tegelpad leggen voor de kinderwagen...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven