Asociale buren

02-05-2020 22:28 218 berichten
Ik heb een buurman die nogal dol is op harde muziek. Helaas zijn onze portiekwoningen niet gebouwd met dikke muren, dus het dreunt altijd heel erg door. Vorige week buurman om 2 uur 's nachts aangesproken, hij deed toen open met een ballon in zn handen. Deed enorm rustig, begreep dat het wel hard stond en het was geregeld. Per ongeluk wel aangegeven welk huisnummer ik was, maar het leek me oké.

Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.

Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.

Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."

Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
Politie doet er niets mee? Wat is dat voor raars? Na 22,00u mag de buurman dit niet meer doen.
ava75 schreef:
02-05-2020 22:34
Politie doet er niets mee? Wat is dat voor raars? Na 22,00u mag de buurman dit niet meer doen.
Die zeiden alleen dat als hij aan mijn deur komt te staan dat ik maar 112 moet bellen.

De woningbouw heeft op de website staan dat je eerst buurtbemiddeling moet inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de politie nog eens bellen en gelijk zeggen dat je je bedreigd voelt.
Ze komen maar en doen iets aan dit aso gedrag.
Idioot dit.
Begin met het aanleggen van een overlast dossier. Ook beeldmateriaal en opnames.

Normaal zou ik ook aangeven er zelf een gesprek over te hebben, maar ik krijg een bepaald beeld van je buurman die mij doet vermoeden dat je daar niet verder komt. Je zou een kaartje door de bus kunnen gooien met de vraag of hij om zijn volume wil denken vanwege de gehorigheid in de portieken.
ava75 schreef:

Dat is standaard hè, ze wimpelen je eerst af. Anders moeten ze langskomen en daar hebben ze geen zin in.
Na hoe laat mag je geen overlast veroorzaken? Daar moeten ze alleen al voor komen toch?

Wat was die ballon eigenlijk, lachgas?
Such fun!1
MarindaH schreef:
02-05-2020 22:43
Na hoe laat mag je geen overlast veroorzaken? Daar moeten ze alleen al voor komen toch?

Wat was die ballon eigenlijk, lachgas?
Dat dacht ik ook. Maar ze komen niet. Waarschijnlijk was het lachgas, ja. Buurman blowt ook veel in zijn tuin. Nogmaals ik heb er verder absoluut geen probleem mee wat hij allemaal doet. Muziek hoeft ook echt niet uit. Maar je mag ook een beetje om je buren denken..
Ben ik de enige die klagen om 10 na 10 op een zaterdag ook een beetje "vroeg" vindt?

Dat je om 2 uur klaagt, direct oké.

Maar ik snap wel dat de politie om 10 na 10 niet gelijk in hun combi springt en hem tot 12 uur geeft.

*krijgt half Viva inclusief startster over zich heen*
Marnamai schreef:
02-05-2020 22:48
Ben ik de enige die klagen om 10 na 10 op een zaterdag ook een beetje "vroeg" vindt?

Maar ik snap wel dat de politie om 10 na 10 niet gelijk in hun combi springt en hem tot 12 uur geeft.

Ik belde vooral de politie omdat ik bedreigd werd door buurman, daar voel je je als vrouw dan niet meer heel veilig mee.
Marnamai schreef:

Je zou helemaal niet moeten hoeven klagen. Mensen kunnen toch een koptelefoon opzetten als ze harde muziek willen luisteren? Ze wonen niet in een hutje op de hei!
Corvidae schreef:
02-05-2020 22:51
Ik belde vooral de politie omdat ik bedreigd werd door buurman, daar voel je je als vrouw dan niet meer heel veilig mee.
Veel kans dat die kerel zo haai als een garnaal is en hier morgen niks meer van weet ...

Als ze voor elke drugsverslaafde die weer een joint teveel heeft gerookt moeten uitrukken, kunnen ze wel agenten gaan klonen.
Bel inderdaad 112 als het echt té link wordt of als hij nog 7 drugs-vriendjes op bezoek krijgt vanavond.
(Dat hoor je waarschijnlijk wel door de muur heen.)
Koop een draadloze koptelefoon voor hem die op de Wi-Fi kan. Hopelijk is het zo snel over.
Ah een held met luide muziek en een grote bek. Is het volume inmiddels naar beneden bijgesteld?
Damned if I don’t
RikM schreef:
02-05-2020 22:51
Je zou helemaal niet moeten hoeven klagen. Mensen kunnen toch een koptelefoon opzetten als ze harde muziek willen luisteren? Ze wonen niet in een hutje op de hei!
Nou inderdaad. En dan ook nog een grote bek krijgen als je vraagt of het wat zachter kan. Sowieso vind ik het niet kunnen om geregeld de muziek zo hard te hebben staan dat je buren er gek van worden, ongeacht het tijdstip. Totaal overbodig ook aangezien er een groot aanbod van koptelefoons beschikbaar is.
ava75 schreef:
Voor 22.00 uur ook niet. Je mag nooit overlast veroorzaken, op welk uur van de dag dan ook.

Lastige situatie. Als je je echt niet veilig voelt zou ik toch nog een keer de politie bellen. Nadeel is alleen dat de buurman natuurlijk ook weet wie de politie gebeld heeft. Dat maakt het zo vervelend. Want je hebt geen idee hoe hij gaat reageren op een politiebezoekje. Ik heb het helaas zelf ook meegemaakt...
Leuk zo'n buurman aan de verdovende middelen in combinatie met harde muziek. Ik zou beginnen met een dossier aanleggen en dus alles zoveel mogelijk opnemen. Je hebt ook apps waarbij je eventueel de decibellen kan meten als je dat wilt. Geen idee of die heel betrouwbaar zijn maar misschien handig om een soort van indicatie te geven.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 23:14
4.88% gewijzigd
ViezeHond schreef:
02-05-2020 23:05
Ah een held met luide muziek en een grote bek. Is het volume inmiddels naar beneden bijgesteld?
Nog niet. Hoor ook wel wat geroep en gepraat uit de woning komen, naast de muziek.

Het bizarre is ook dat ik zelf een goede koptelefoon heb, omdat ik ook wel game. En zelfs daar hoorde ik de muziek al doorheen voor ik naar bed ging. Ik kijk het wel gewoon nog een uur aan en als het dan niet over is bel ik de politie weer. Bij de buurman bel ik niet meer aan in ieder geval. Jammer, want ik dacht echt dat het een redelijk persoon was waarbij ik dit gewoon kon vragen.
Marnamai schreef:

Ik vind het ook erg vroeg om überhaupt direct weer bij de deur paraat te staan om te gaan klagen als het iets over 22:00 is. Mens het is zaterdagavond? Moet de hele buurt rekening houden met je opkomende hoofdpijn..

Ik heb luidruchtige Poolse bovenburen (en die weten wel van feesten af) en heb muren zo dun als karton, maar ik gun ze toch echt wel op de vrijdag of zaterdag een feestje tot een uur of 01:00/02:00 (met tegenzin). Je kunt beter voor jezelf van die oordopjes kopen vrees ik.

Oke... die bedreiging was belachelijk en onredelijk. Maar je wilt toch niet altijd de party-pooper zijn? Het is geven en nemen hè..
Whomi schreef:
02-05-2020 23:13
Voor 22.00 uur ook niet. Je mag nooit overlast veroorzaken, op welk uur van de dag dan ook.

Lastige situatie. Als je je echt niet veilig voelt zou ik toch nog een keer de politie bellen. Nadeel is alleen dat de buurman natuurlijk ook weet wie de politie gebeld heeft. Dat maakt het zo vervelend. Want je hebt geen idee hoe hij gaat reageren op een politiebezoekje. Ik heb het helaas zelf ook meegemaakt...
Dit inderdaad. Ik ben gewoon angstig omdat hij weet welk nummer ik woon, en natuurlijk als de politie langskomt bij hem ben ik het geweest. Ik woon hier verder met veel plezier en heb met al mijn andere buren goed contact dus ik wil me hier ook niet onveilig gaan voelen.
Corvidae schreef:
02-05-2020 23:14
Bij de buurman bel ik niet meer aan in ieder geval. Jammer, want ik dacht echt dat het een redelijk persoon was waarbij ik dit gewoon kon vragen.

Het feit dat je het moet vragen geeft toch al aan dat het geen redelijk persoon is? Redelijke mensen zetten hun muziek niet zo hard dat de buren er last van hebben.
RikM schreef:
02-05-2020 23:17
Het feit dat je het moet vragen geeft toch al aan dat het geen redelijk persoon is? Redelijke mensen zetten hun muziek niet zo hard dat de buren er last van hebben.
Je had ook gewoon kunnen wachten.

Wie weet had de buurman om 12u of 1u wel zonder 1 vraag de muziek uitgezet en was zelf gaan slapen.
Crazy74 schreef:
02-05-2020 23:15
Ik vind het ook erg vroeg om überhaupt direct weer bij de deur paraat te staan om te gaan klagen als het iets over 22:00 is. Mens het is zaterdagavond? Moet de hele buurt rekening houden met je opkomende hoofdpijn..

Ik heb luidruchtige Poolse bovenburen (en die weten wel van feesten af) en heb muren zo dun als karton, maar ik gun ze toch echt wel op de vrijdag of zaterdag een feestje tot een uur of 01:00/02:00 (met tegenzin). Je kunt beter voor jezelf van die oordopjes kopen vrees ik.

Oke... die bedreiging was belachelijk en onredelijk. Maar je wilt toch niet altijd de party-pooper zijn? Het is geven en nemen hè..
Ik vind niet dat ik een party pooper ben als muziek iets zachter moet. Ze mogen doorfeesten van mij, maar zonder dat ik lig te dreunen in bed.
Corvidae schreef:
02-05-2020 23:19
Ik vind niet dat ik een party pooper ben als muziek iets zachter moet. Ze mogen doorfeesten van mij, maar zonder dat ik lig te dreunen in bed.
Je zegt zelf dat de muren flinterdun zet.

Zelfs als hij de muziek half zo zacht zet hoor jij die dus nog altijd.
En loop je dus nog altijd te klagen.

Ik zou betere isolatie steken / aan de woningbouw vragen.

Hoe gaat het intussen een uur later met de muziek?
En heeft ie smaak? Of draait hij alleen hardcore house of heavy metal?
Corvidae schreef:
02-05-2020 23:14
Nog niet. Hoor ook wel wat geroep en gepraat uit de woning komen, naast de muziek.

Het bizarre is ook dat ik zelf een goede koptelefoon heb, omdat ik ook wel game. En zelfs daar hoorde ik de muziek al doorheen voor ik naar bed ging. Ik kijk het wel gewoon nog een uur aan en als het dan niet over is bel ik de politie weer. Bij de buurman bel ik niet meer aan in ieder geval. Jammer, want ik dacht echt dat het een redelijk persoon was waarbij ik dit gewoon kon vragen.
Schaf voor in het vervolg een set oordoppen aan en laat het verder idd aan de politie over mocht het aanhouden.
Damned if I don’t

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven