Autoband geklapt, nu vervangen..Waar?

06-06-2010 15:02 19 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb eergisteren mijn auto uitgeleend aan een vriend en die heeft een klapband gehad. Kan gebeuren. Hij heeft het thuiskomertje er onder gezet en nu staat de auto bij hem in Rotterdam voor de deur.

Omdat ik de auto dinsdag echt nodig heb, moet er morgen een nieuwe band onder. Mijn eigen garage heeft helaas geen plek, want die zit helemaal vol. Die vriend is morgen vrij en heeft tijd om de auto weg te brengen.

Nu belt die vriend net op en vraagt waar hij de auto naar toe moet brengen voor een nieuwe band? Ehmm ja geen idee?? Naar zo'n tirecenter? Euromaster of Kwik-fit? Ik hoor daar altijd zulke slechte verhalen over dat ik het niet zomaar aan durf.

Heeft een van jullie juist goede ervaringen met1 van bovenstaande bedrijven? Of een ander goed adres in (omgeving) Rotterdam, zodat vriend daar met mijn auto naar toe kan gaan? Ik hoor het graag.:-)
Alle reacties Link kopieren
Kwik fit.

Het is maar een bandje.

Is nog geen kwartiertje werk.
Euromaster of kwikfit voor een band kan t prima de rest zou ik daar persoonlijk niet laten doen..
Het gras aan de overkant is niet groen.
Kwikfit is prima hoor. Ik heb daar een kapotte wiellager laten vervangen. Snel gerepareerd en 100 euro goedkoper dan de dealer!!
Ik heb goede ervaring met Sprint Rotterdam Zuid tegenover de Kuip. Snel en keuze uit meerdere prijsklassen.
Kan je niet gewoon de anwb bellen?
Kan je niet gewoon de anwb bellen?
De anwb verkoopt toch geen nieuwe banden!

Ik zou gewoon naar een kwikfit gaan oid. Heb ik ook ooit gedaan na mijn klapband (geen zin om nog tig kilometers te moeten rijden op dat thuisbrengertje).
Ik zou naar Kwik fit gaan, goeie ervaring mee, wel een ander filiaal.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Kwik fit.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Niet elke garage is goed, en niet elke beun-de-haas is slecht. Gewoon de eerste de beste die tijd heeft.

Met een thuisbrenger kun je meen ik max 100 km rijden en dan moet ie vervangen zijn.
Nee joh, je mag er zo ver mee rijden als je wilt met een maximum van 100km per uur.
In Rotterdam kan je ook naar de Sprint gaan.

Ga ik ook altijd heen en ben er erg tevreden over,
quote:2Italy2 schreef op 06 juni 2010 @ 16:03:

Nee joh, je mag er zo ver mee rijden als je wilt met een maximum van 100km per uur.

Er zit idd geen maximum aan, maar omdat de balans in je auto een stuk anders is zou IK er niet te lang mee rondtoeren. Daarnaast is het geen gezicht ...

O ja, en max. snelheid is geen 100, maar 80 km/u...

Denk er wel aan dat je niet maar één band vervangt, maar beide banden aan dezelfde as... Tenzij de banden echt gloedjenieuw zijn natuurlijk, maar neem aan dat als ie geklapt is ze niet meer nieuw waren (of issie ergens tegenaan gereden?).

Altijd belangrijk dat de twee banden aan één as van dezelfde soort en slijtagegraad zijn ivm de wegligging (bij 4wd zelfs verstandig ze alle vier te vervangen...).

Zelf zowel goede als slechte ervaringen met kwikfit, maar denk dat ik mijn auto daar wel weer heen zou brengen als de band lek was.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:Soezie81 schreef op 06 juni 2010 @ 17:26:

[...]

Denk er wel aan dat je niet maar één band vervangt, maar beide banden aan dezelfde as... Tenzij de banden echt gloedjenieuw zijn natuurlijk, maar neem aan dat als ie geklapt is ze niet meer nieuw waren (of issie ergens tegenaan gereden?).

Altijd belangrijk dat de twee banden aan één as van dezelfde soort en slijtagegraad zijn ivm de wegligging (bij 4wd zelfs verstandig ze alle vier te vervangen...).

.

Mag maximaal 3 mm verschil wat profieldiepte betreft zitten tussen links en rechts dacht ik.

(Laatst ook één band laten vervangen, rondgereden met te weinig luchtdruk, ondanks dat ik iedere maand de bandenspanning controleer, merkte ook niets bij het rijden = beschadigde band, uitstulpingen aan beide kanten na oppompen, hoefde gelukkig maar één nieuwe band op, omdat dat profieldiepte-verschil ongeveer 2 mm was).
quote:quattro35 schreef op 06 juni 2010 @ 18:11:

[...]

Mag maximaal 3 mm verschil wat profieldiepte betreft zitten tussen links en rechts dacht ik.

(Laatst ook één band laten vervangen, rondgereden met te weinig luchtdruk, ondanks dat ik iedere maand de bandenspanning controleer, merkte ook niets bij het rijden = beschadigde band, uitstulpingen aan beide kanten na oppompen, hoefde gelukkig maar één nieuwe band op, omdat dat profieldiepte-verschil ongeveer 2 mm was).Ik heb een paar keer pech gehad met mijn banden. Maar ik hoefde ook maar 1 te vervangen steeds. En laatst nog goed gekeurd hoor dus als het profiel goed is dan hoef je niet perse alle 2 banden te vervangen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oh wat fijn al die reacties :-)

Ik ga morgenochtend eens bellen met vriend en met Kwik fit en Sprint; als de auto bij 1 van de 2 meteen terecht kan dan zou dat perfect zijn.

Iemand vroeg of het een nieuwe band betreft. Ehm ja vreemd genoeg wel. Die band is denk ik een maand of drie geleden tijdens een beurt vervangen. De Routemobiel is er net na het klappen van de band bij geweest en die man zei ook dat het een prima band leek. Waarschijnlijk heeft er dus iets scherps op het wegdek gelegen of heeft vriend iets geraakt.

Op dit moment zit er inderdaad zo'n thuiskomertje waar je 80 km/ u mee kunt rijden onder de auto. Aangezien ik dinsdag naar de andere kant van het land moet, wil ik dat ding er dus z.s.m. vanaf hebben.
Je kunt bij Kwikfit gewoon binnenlopen voor een band, daar heb je geen afspraak voor nodig.
quote:quattro35 schreef op 06 juni 2010 @ 18:11:

[...]

(Laatst ook één band laten vervangen, rondgereden met te weinig luchtdruk, ondanks dat ik iedere maand de bandenspanning controleer, merkte ook niets bij het rijden = beschadigde band, uitstulpingen aan beide kanten na oppompen, hoefde gelukkig maar één nieuwe band op, omdat dat profieldiepte-verschil ongeveer 2 mm was).

Ik moet zeggen dat ik 3 mm verschil wel erg veel vind. Dan heb je het dus over een gloednieuwe band aan de ene kant, en een half afgesleten aan de andere... Lastige is dat er veel verschil zit in wat verplicht is en in wat veilig is... Het gaat ook niet om de wegligging als je gewoon netjes aan het rijden bent, maar met name als je ineens een noodstop moet maken, of in een slip terecht dreigt te komen. Als beide banden gloednieuw zijn (en blijkbaar waren ze dit in dit geval) en ééntje gaat kapot kun je idd gewoon eentje vervangen. Maar het blijft belangrijk dat het dan wel een band is met een gelijksoortig profiel, liefst gewoon zo'n zelfde merk/type.

Nogmaals, dit zal geen verplichting zijn, maar het is wel een advies. Het is ook geen verplichting om je banden te vervangen bij 2mm profiel (pas bij 1,6mm), maar zal over het algemeen wel geadviseerd zijn.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven