Badkamer kosten

19-01-2010 06:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie badkamers eruit zien en wat ze hebben gekost. Probeer een beetje inspiratie en ideetjes op te doen
Wij hebben superstrak met de kleuren grijs/wit. Kosten ca. Euro 10.000.

We hebben een zeer kleine ruimte op te vullen dus we hebben gekozen voor een douche. Een goede die makkelijk is schoon te houden. Een bad met daarom heen mozaik in verschillende tinten grijs. De vloer is donkergrijs en we hebben een spiegelkast en een langwerpige wastafel kast met een vierkante bank. Met laden. Veder een hangtoilet.

We hebben bewust gekozen voor een spiegelkast omdat je anders heel veel prutjes krijgt en dan is de ruimte nog kleiner. Het zou niet mijn eerste voorkeur hebben, maar nu is hij wel bijzonder praktische en de badkamer is altijd netjes.

Je kunt helemaal los qua budget op kranen enzo. Maar we hebben gewoon mooi maar simpel en goedkoop.
whirlpool ligbad 2m.x90cm.

3 wanden en de vloer (nep)leisteen 60x60 , 1 wand witte rechthoekige tegels 30x60.

1 gehard glazen plaat als douche afscheiding.

1 antieke chinese kast als meubel met twee vierkante wasbakken erop.

vloerverwarming.

en dan alle kranen en aansluitmaterialen nog.

de badkamer is 2,50mx4m.

¤ 6000,-
Wij ook een strakke badkamer. Donkergrijze (mosa)tegels op de vloer. Witte tegels op de muur (doorgetegeld tot plafond). En tussen toilet en douche een hoge muur met dezelfde tegels als op de vloer, alleen in andere afmetingen.

Vrij grote inloopdouche. Toilet. Wastafels met 2 wasbakken (vierkant) en klein onderkastje en grote spiegel erboven. Allemaal niet vreselijk bijzonder, maar ben er heel erg blij mee!

Was ongeveer 7.500 volgens mij. Viel me overigens best tegen, wat een badkamer kost...
Wij hebben net de badkamer verbouwd. Je bent altijd meer kwijt dan beraamd. We hebben witte tegels aan 2 muren en de 'korte' muren zitten dezelfde tegels als op de vloer, bruin. Nieuwe douchecabine, bad, badmeubel en medicijnkastje. Dat kostte ongeveer 5000 euro.

En daarnaast kwamen de kosten voor de lijm, voegmiddel, schroefje hier, houten frame voor het bad, assecoires en dan ben je ook een paar duizend euro verder. Het is bij ons iets duurder geworden omdat wat wij wilden niet mooi was, eigenlijk heel onhandig. Het is wel heel erg mooi geworden en ik ben er heel erg blij mee.
Badkamer is 2,70 bij 3,30 m. Vloertegels zijn grijs-bruinig, de wandtegels zijn gebroken wit, van die liggende grote. Er zijn 3 sierstrips van verschillende diktes met grijs-bruinig moziek .

Wij hebben dit badmeubel, maar dan met een langwerpige kast die half zo breed is.

Het horizontale gedeelte is 160 cm lang.

Dit bad

Is ingebouwd en heeft aan beide kanten een plateau om dingen op te zetten. Er staat behalve een fles shampoo en douchegel niets eigenlijk. Het bad heeft ongeveer dezelfde vorm als de wasbakken.

De douche is in een hoek van de badkamer en bestaat alleen uit een putje, een regendouche en een stang om die douche vast te houden, verder niets. Hoef het ook niet schoongemaakt te worden.

Toilet is niet in de badkamer maar apart.
Vlinder, volgens mij hebben we hetzelfde bad. Ligt heel erg lekker, ik ben gek op badderen.
quote:Ratteke schreef op 19 januari 2010 @ 10:13:

Vlinder, volgens mij hebben we hetzelfde bad. Ligt heel erg lekker, ik ben gek op badderen.

Ik niet zo, daarom vind ik het vooral heel lekker dat het heel makkelijk schoon maakt

Hebben we trouwens wel erg op gelet, alles moest makkelijk te onderhouden en schoon te maken zijn. Wij hebben dus nergens overbodige randjes en richeltjes.
@Vlinder: inderdaad een heel mooi badmeubel van het Belgische Detremmerie.
Dit is onze badkamer. Vorig jaar geplaatst. Kosten 15.000 euro. We hebben alles uitbesteed. Doordat de indeling volledig veranderd is, is er veel leidingwerk extra bijgekomen, en daardoor dus extra kosten.

Mooie badkamer, vlinder en duet!

Ons budget is maximaal 10.000 euro, we willen graag alles uitbesteden. Badkamer is niet heel groot, hoop dat er een apart bad in gaat passen! Bedankt voor al jullie reacties
Arbeidsloon is ongeveer de helft van de kosten. Dus dan heb je zeg maar 5000 voor de spullen.

Dat badmeubel dat wij hebben staat voor meer dan ¤3000 op internet maar wij hebben het voor ¤1900 gekocht (beide prijzen alleen voor het horizontale stuk overigens), eerst de goedkoopste leverancier gezocht en daarna nog onderhandeld. Dat scheelt enorm dus. Een bouwmarkt heeft ook best leuke meubels, al geloof ik er niet in dat een bouwmarkt meubel dezelfde kwaliteit heeft als een Detremmerie meubel, maar misschien is dat wel helemaal geen issue voor je. Als je van veranderingen houdt dan hoeven spullen meestal niet 10 jaar mee te gaan toch.

Wij hebben ook alles uitbesteed behalve dat badmeubel en die kast en de spiegel die erbij horen. Mijn man is heel handig en hij had 'm zo opgehangen, met een beetje tilhulp.

Bij ons moesten alle leidingen naar de andere kant van de badkamer, nog een toiletruimte worden gemaakt buiten de badkamer, vloerverwarming worden aangelegd en een wasmachine aansluiting + extra groep in de kamer ernaast worden aangelegd dus het heeft niet zo veel zin om onze prijzen op te geven.

Het ligt er ook nogal aan of je alles bij een badkamerzaak koopt (tegels, kranen, etc) of dat je dat zelf koopt en alles door een tegelzetter/loodgieter/klusjesman apart laat doen. Materialen kun je namelijk vaak wel goedkoper (via internet/bouwmark) krijgen dan in de doorsnee badkamerwinkel.

Wij hebben alles bij een badkamerzaak geregeld, inclusief alle stenen vloeren beneden, het toilet beneden en de vloerverwarming daar. Wij hadden namelijk heel weinig tijd en wilden alles bij 1 club vanwege de coordinatie en de continuiteit. Maar hetzelfde resultaat kan wel goedkoper, maar niet sneller denk ik.
13.000 euro waren we kwijt.
bedankt voor jullie handige tips weer!

abcdefg wauw, die badkamer is echt helemaal mijn stijl!!! zoiets wil ik ook graag... idd even goed rond gaan shoppen denk ik zo
bedankt voor jullie handige tips weer!

abcdefg wauw, die badkamer is echt helemaal mijn stijl!!! zoiets wil ik ook graag... idd even goed rond gaan shoppen denk ik zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven