Badkamer opleuken: douchegordijn do's and don'ts?

21-07-2010 00:55 24 berichten
Wat voor douchegordijn hebben jullie? Wie weet waar leuke douchegordijnen te koop zijn om een ultra-saai douche-hok met grijze tegeltjes mee op te leuken? Wat is het verschil tussen heel dure douchegordijnen en van die plastic tien euro-gevalletjes? Waarom koos je voor de dure of juist de goedkope variant? Welke douchegordijnen plakken niet aan je benen? Waar moet je verder op letten bij het kopen van een douchegordijn?

Nou nou, wat een levensvragen weer. Maar toch hoop ik hier weer goede tips te krijgen! Op voorhand bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had witte van ikea, na een paar keer wassen werder ze niet meer wit en gingen ze de prullenbak in.

Ik wilde laatst weer eens een nieuwe en de kinderen hebben toen een doorzichtige met grote gekleurde vissen er op uitgezocht :S (ja ik heb hem nog gekocht ook, met het idee paar keer wassen als die verkleurd en weg er mee! Blijft dat ding van dik plastic te zijn, niet wasbaar dus en waarschijnlijk gaat die niet verkleuren ook... :( )

Voordeel van dat vissen geval; doordat die zo dik is plakt en wappert dat ding niet tegen je aan.

Waarom ik geen dure koop? Gewoon omdat ik een douche gordijn dat niet waard vind
Die plastic goedkope gevallen kun je niet uitwassen en krijgen na verloop van tijd een laagje glibber....juk (Vaak ook voor 5 euro al te koop)

Er zijn waterdichte die je uit kunt wassen, in allerlei prijsklasses. Overigens moet ik het eerste douchegordijn wat niet plakt tegen je benen nog tegen gaan komen.

Goedkope kun je overal vinden, Blokker, Xenos, Praxis ed.

Dure bij de betere badzaken, Bouwmarkten ed.

Ik heb er nu 2, allebei van de Blokker en uitwasbaar voor 7 euro. Een witte met allerlei gekleurde bloemetjes en een roze met retroprint. (Had je voorheen ook behang van)

Heb ook van die goedkope plastic gevallen gehad en die kun je best schoonhouden, alleen ben ik daar te lam voor. Zoek het niet om dat ding op de grond te leggen en schoon te boenen. Waardoor dus na verloop van tijd vies randje. Dus kliko.

Die uitwasbare mik je in de wasmachine, kun je nat ophangen (duhhhh) dus lekker makkelijk. Ik koop goedkope omdat als ik de print na 2 jaar beu ben ik even vrolijk op goedkope nieuwe jacht ga. Als ik er een van 50 euro had hangen zou ik het zonde vinden, want niet kapot, doet wat het moet doen etc
Hoe zwaarder, hoe minder benenplakkerij.

Stof kun je wassen, plastic moet je poetsen.

Plastic is mooier (vind ik).

Met een goedgekozen douchegordijn kun je van een niet zo bijzondere badkamer een heel leuke badkamer maken. Ik vind het nog steeds jammer dat ik in mijn gloedjenieuwe badkamer met inloopdouche geen gordijn meer nodig heb.

Maar ik bewaar mijn roze flamingo-gordijn voor betere tijden
Ik heb nog een ander leuk idee om de badkamer op te frissen. Een leuke plant, of nepplant, heb ik ook, ziet meteen leuker uit
Ik heb al jaren een douchegordijn van Ikea. Iedereen die 'm ziet is meteen enthousiast. Plakt niet aan je benen, gewoon in de wasmachine te wassen en niet duur.

Nu ff op de Ikea site kijken.....

Nou zie 'm helaas niet staan, maar deze voldoet wel aan alle eisen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40137732

Misschien wel een beetje saai motief helaas
quote:Miss Droppie schreef op 21 juli 2010 @ 01:37:

Ik heb al jaren een douchegordijn van Ikea. Iedereen die 'm ziet is meteen enthousiast. Plakt niet aan je benen, gewoon in de wasmachine te wassen en niet duur.

Nu ff op de Ikea site kijken.....

Nou zie 'm helaas niet staan, maar deze voldoet wel aan alle eisen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40137732

Misschien wel een beetje saai motief helaasNou, dat vrolijkt je badkamer niet echt op.
quote:lichtpuntjes schreef op 21 juli 2010 @ 01:43:

[...]

Nou, dat vrolijkt je badkamer niet echt op.Dat zei ik ook al, was meer omdat iemand zocht naar een douchegordijn die niet plakt en die je kan wassen. Lijkt me ook veel waard. H&M heeft wel een vrolijke badmat. En er zijn vast meer dingen te krijgen om de badkamer mee op te vrolijken.
q
quote:lichtpuntjes schreef op 21 juli 2010 @ 01:11:

Ik heb nog een ander leuk idee om de badkamer op te frissen. Een leuke plant, of nepplant, heb ik ook, ziet meteen leuker uit Ja, heb ik ook. Twee zelfs
Dit was mijn douchegordijn (dat ik nog steeds mis )

Ik heb een hele doorzichtige van Ikea van 1,50 euro. Ik moest even wennen dat mijn katten voor het gordijn gaan zitten en zitten te kijken als ik aan het douchen ben. Verder ben ik er tevreden mee.

Opleuk idee, ja kunstplanten. Of stickers voor je tegels. Of bij de Action heb je hele goedkope afbeeldingen op canvas. Misschien zit er iets leuks bij.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

En Bijpassend matje:

Ik heb jaren een douchegordijn van Ikea gehad, maar die was niet echt vrolijk. daarna een douchegordijn van de hema gehad, en die was vrolijk en wasbaar
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Pas voor mn zoon een gordijn bij de Hema gekocht. Lijkt net stof en kan makkelijk in de wasmachine. Kostte trouwens weinig.
Ik heb een vrolijk douchegordijn van textiel de hema. Wel bewust een wasbare gekocht, want die van vinyl worden snel vies en kan ik dan niet meer schoon krijgen (of ik vind het gewoon te veel werk...).

Zorg dat je boven en onder het douchegordijn ruimte overhebt, dat helpt tegen "plakken" omdat de lucht dan kan circuleren. Ik heb er in elk geval nooit last van hier!
Ik heb er ook 1 van Ikea en dat kan gewoon in de was. Maar koop regelmatig een nieuwe, gewoon omdat de badkamer er weer net even anders uit zit.

Nog een tip tegen benen-plakken: ik heb van die gewichtjes voor aan een tafelkleed er aan gehangen, probleem opgelost.
quote:Kabouter23 schreef op 21 juli 2010 @ 07:30:

[afbeelding]

En Bijpassend matje:

[afbeelding] geweldig!
Ik heb een Vinyl douchegordijn van de Hema, kostte 9 euro en is echt superfijn. Het komt niet ''naar je toe'' zeg maar als je aan het douchen bent, zoals sommige andere dunne douchegordijnen. Oja en de mijne in limegroen, heb ook limegroene badmat en limegroene handdoeken.
h
Kabouter!

Als ik het zo lees ga ik binnenkort maar eens bij de Hema kijken. Bedankt voor de tips!
quote:delphicat schreef op 21 juli 2010 @ 02:30:

[...]

Ja, heb ik ook. Twee zelfs Haa Niet toevallig die van de Ikea?
quote:lichtpuntjes schreef op 21 juli 2010 @ 23:04:

[...]

Haa Niet toevallig die van de Ikea?

Nee van het tuincentrum. Ikea probeer ik langzaam uit mijn huis te bannen. Al jaren niks gekocht, maar ik zit nog met 3 lampen, een boekenkast, een ladenkast, een bijzettafel, een nachtkastje, een kledingrek en een set speakerstandaarden. En een spiegelkast in de badkamer (om on topic te blijven).

Als ik dat allemaal vervangen heb, ben ik officieel Ikea-vrij
Vind dat horror gordijn geweldig!!! Hhaha ben alleen bang dat ik me wel iedere x rotschrik.. Hmm..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven