Bakstenen binnenmuren

10-05-2012 11:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij hebben een optie op een huurwoning die geheel aan onze woonwensen voldoet, op één aspect na; de bakstenen binnenmuren. Een niet te verwaarlozen detail dus.

Op zich vind ik het niet heel lelijk, maar het doet zo donker aan. Omdat het huurwoningen zijn ga ik er vanuit dat we ze niet mogen verven. Door de structuur van de baksteen krijg je de verf niet meer verwijderd, lijkt me. Of wel?

Heeft iemand nog interieur en stylingtips die zo'n woning lichter en minder ouwbollig doen laten lijken? Of is dat bij voorbaat kansloos?

Groetjes Bint
Vraag de verhuurder eens of het wit of gestuct mag?

En anders zou je er gipsplaten voor kunnen zetten, maar da's ook een hel klus.
Hoi bint,

Heb je al gevraagd aan de verhuurder wat je aan de muren mag doen? Meestal staat dit ook wel in de bijlage bij het contract o.i.d.
Zal het eerst maar 's vragen inderdaad. Wie weet mag het gewoon wel. Weet dat er vanalles kan, zo lang je het bij vertrek maar in de oude staat terugbrengt. Maar dat wordt een lastige opgave met zo'n muur.

Mocht het inderdaad wel gewoon mogen, kan ik dan ook gewoon een wandje in een andere kleur schilderen en daarna, bij vertrek, witten? Of kan dat niet met baksteen en blijf je dat altijd zien?

De bakstenen zijn rood/bruin (bikachtig). Is het mogelijk om ze lichter te maken, maar niet egaal wit, zodat er contrast ontstaat en de structuur mooi zichtbaar blijft?
Heb je een beetje gunstig licht? Dat helpt al veel.

En heel voor de hand liggend: je interieur verder licht houden. Lichte stoffen en kleuren, strakke lijnen.

Bakstenen zie je vaak in 'foute' interieurs, maar het kan heel mooi zijn. Een simpele, industriële stijl staat er mooi bij, dat maakt het stoer. Dus roestvrij staal, glas, hout; geen overbodige frutsels.

Verven kan trouwens wel, ik zou informeren of dat mag.

Je ziet de structuur dan nog wel gewoon:

Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Kijk eens bij Ikea of Hema naar paneelgordijnen. Kun je voor de muur naar beneden laten hangen. Als je semitransparante neemt en je zet er een lampje achter heb je 's avonds nog sfeerverlichting ook.
Thnx voor de foto, Tyche. Op die manier vind ik die stenen dus juist heel leuk. De woonkamer is een z, met aan de zuidkant het zitgedeelte (met zo'n hele foute schouw met openhaard). Als ik mag verven wil ik in dat gedeelte de langste muur een natuurlijke, lichte kleur groen geven. Hoewel ik dat lichte blauw (toch?) op die foto ook leuk vind. De rest wil ik dan witten.

In dit zit-gedeelte, aan de voorzijde van het huis, is er lichtinval vanaf het zuiden. Er zit een groot raam. Aan de achterkant is het eetkamer-gedeelte en daar zit een grote schuifpui.

Ik heb robuuste meubels van (licht) Indonesisch teak. Die hebben wel een stoere uitstraling.

Iemand nog ideeën over de vloer? T moet helaas redelijk low-budget allemaal...
Leuk, MissMartine. Da's natuurlijk ook een idee!
Of iets met (MDF) panelen van plafond tot vloer, die schilder je dan gewoon in de gewenste kleur, ook makkelijk als je eens een andere kleur wilt.
verba volant, scripta manent.
onverdunde latex gebruiken in een kleur die je leuk vind.heb ik zelf ooit gedaan en het resultaat was echt super mooi.was ook een huurhuis en geen probleem toen ik er uit ging.
Volgens mij zijn veel woningbouwverenigingen ook al afgestapt van het alles in oude staat terugbrengen. Muren verven mag bij ons in ieder geval, hoeven ook niet allemaal weer wit als we er uit gaan.
In ons huis zit een lange "bakstenen" muur van 10,5 meter, vanaf toen we het kochten. We hebben die muur wit geverfd (met líters en liters latex) en die muur is zo mooi!

We hebben 2 jaar geleden verbouwd en alles is glad gestucadoord en onze hele inrichting is strak maar die muur hebben we bewust zo gelaten omdat in al dat strakke geweld die muur nu net dat extra geeft.

Iedereen vindt die muur juist zo supergaaf icm de strakke en gladde rest.

Als het mag van de verhuurder kan ik je een stevige verfklus aanraden.
Das weer een mooie meevaller; we hebben vandaag de bezichtiging gehad en de muren zijn al glad gestuct in dit huis. Ik ben ooit in een soortgelijke woning verderop in de straat geweest, vandaar dat ik dacht dat ook in dit huis de muren hetzelfde zouden zijn. Dat valt me dus alles mee.

Wel is de schouw en de muur waar deze in valt nog van 'naturel' baksteen. Die gaat dus idd een leuk kleurtje krijgen. Lijkt me wel wat; de muur in een bepaalde kleur en de schouw in dezelfde tint, maar dan wat donkerder.

Op de flexasite (leuke site!) heb ik al de meest gave kleuren gevonden. Ook de kozijnen en deurposten gaan een lik verf krijgen. Ze zijn nu donkerbruin en we willen ze graag licht maken, dat toont ook een stuk lichter natuurlijk.

Oh ja... we hebben dus "Ja" gezegd tegen het huis. Dat was natuurlijk al duidelijk
Wat leuk, gefeliciteerd met je woning!
Thnx Rets!
Bakstenen muren zuigen een hoop verf/latex op. Daarom kan je beter de muur voorbehandelen met een voorstrijkmiddel wat zorgt dat de verf/latex niet zo erg opzuigt

Dit is ook aan te raden voor muren waar stucktuurpleister op gaat komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven