bakstenen muur en tegels?

02-08-2009 12:41 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in onze gang zo'n bakstenen muur (als het zo heet), niet gestucd dus. Persoonlijk vind ik dit niet heel erg mooi, maar we hebben besloten het in eerste instantie maar zo te laten.

Wel gaan we nieuwe tegels op de vloer leggen. (er liggen nu van die hele ouderwetse bruinige tegels). Ik heb alleen geen flauw idee wat er bij de muur past. De stenen zijn al niet zo'n mooie bruinige kleur en er zitten hele brede grijze voegen tussen.. Verder zit er ook nog een (open) trap in eiken kleur.

Wie heeft een idee wat ik hierbij kan combineren, zodat onze gang (die vrij klein is) toch nog een beetje mooi wordt?
Nou ik zou gewoon ff een stucadoor bellen (ff zwart ergens van ehh via via via kent iemand er vast wel 1 !) Bovendien zitten die gasten te springen om werk volgende week als de bouwvak voorbij is !

Dusse ff bellen en die gast heb het in 1 daggie gefixt (eh zelfs 2 uurtjes hij spact het effe voor je en je hebt een prachtige lichte muur ! )
Ik had een hele vieze en lelijke grijze stenen muur in mijn bergkast en vond dat al verschrikkelijk.

Ik heb hem inderdaad 1x voorgestreken en daarna met de blokkwast/roller gewit. (Alles dik erop zetten met de blokkwast, vooral in de voegen, en dan uitrollen met de roller om te voorkomen dat je ziet waar je met de kwast hebt gestreken). Bij ons wat het in 1x dekkend (we hebben wel goede kwaliteit witsel gebruikt. Dat is wel wat duurder, maar doordat je het maar 1x hoeft te doen uiteindelijk toch ook weer goedkoper).
quote:stitch schreef op 03 augustus 2009 @ 20:04:

[...]

schaamschaam... (misschien is ieder zijn eigen kwaliteiten hier op zijn plaats?)

de muur is op zich wel groot, omdat hij helemaal doorloopt tot aan de zolder, moeten we ook echt alle drie de verdiepingen meenemen. maar dat vind ik zelf niet zo erg..

hier alleen wel de reactie van mijn vader: het is wel te doen

maar het resultaat denk ik dat heel slecht is

omdat het stenen zijn waar zogenaamd losse stukjes opzitten

wat is jullie reactie daarop?

Ik weet niet hoe deskundig je vader is. Dat kun jij beter beoordelen dan ik hier. Zoals ik het hoor, heb je geen enkele kluservaring, zelfs niet qua termen. Maar klussen is over het algemeen niet ingewikkeld, laat je niet overdonderen door termen of mensen die over alles negatief ingesteld zijn. Ik heb ook veel dingen in mijn huis gedaan die mijn vader niet zou doen, maar het is en blijft MIJN huis en daarin maak ik mijn keuzes.

Losse stukjes kun je verwijderen door goed schoon te borstelen met een stevige schrobborstel oid en te stofzuigen.

En bedenk: als schilderen echt niks is, kun je er nog overheen laten stucen of een gipsmuur tegenaan zetten.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Oke, bedankt voor jullie reacties. Even nog mijn vriend overtuigen, maar ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen, want idd. we kunnen altijd nog laten stucen.. ik ga sowieso daar ook eens even naar rondvragen wat zoiets zou gaan kosten..
Stitch, over die blokkwart bedoelde ik niet rot hoor.

De methode die nummerzoveel noemt lijkt me heel effectief, en eerst goed afborstelen ja.

Met een verfspuit moet je vooral opletten dat je de verf voldoende verdunt, anders lukt het niet. Ook alle randen minimaal 50cm afplakken, vanwege de nevel. Nadeel kan zijn dat je het vanwege de verdunde verf 2 of 3 keer over moet doen.

Gewoon gaan doen, en je zal blij zijn met het resultaat. Veel succes!
ik ga het na de vakantie gewoon maar eens proberen!

En ik had het ook niet rot opgevat hoor.. mijn reactie was ook maar zelfspot.. (en hier wou ik dan weer een smiley zetten, maar ook dat gaat niet lukken, want het smileytje staat niet in mijn beeld...)

en gelukkigmeisje.. zo is mijn vriend dus precies ook.. we hebben de vloer geschuurd en gelakt in een andere kleur en er zitten nog plinten aan in de oude eikenkleur,en zelfs dat vind ie wel prima.. Zo ook de wc, hij vind hem nu zelfs wel best, terwijl ik het toilet beneden dus niet eens gebruik omdat ik hem lelijk en vies vind... haha..
Wij kunnen natuurlijk niet oordelen over de kwaliteit van de steenstrips. Ook niet de zgn. stukjes los gaan laten e.d.. Tenminste als het steenstrip betreft. Zijn het echte bakstenen, dan is overschilderen echt geen probleem, mits je een goede latex gebruikt. Koop deze bij de schilder en niet bij de bouwmarkt.

Borstel dus eerst goed af, met bijvoorbeeld een staalborstel. Probeer eerst een gedeelte van de wand. Dus eerst goed borstelen, dan zo goed als mogelijk afnemen, dan een goede voorstrijk erop en vervolgens een goede latex. Laat, als het mogelijk is, de voorstrijk ook op kleur maken.

Een muur latexen kost altijd meer tijd dan dat je denkt, dus zorg dat je de tijd hebt. En geduld..... Als de latex begint te drogen krijg je vaak rare plekken. Doe hier niets aan, maar laat gewoon goed drogen. Schrik niet.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven