Balkon-ideeën

06-05-2011 15:33 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik woon nu sinds bijna een jaartje op mezelf en mag nu voor het eerst goed genieten van mijn balkonnetje.

Paar weken terug wat bloembakken, plantjes en een love seat aangeschaft. Tafeltje erbij, maar ook een scherm om wat privacy te creeëren.

Nu ben ik heel benieuwd hoe jullie je balkon hebben opgeleukt, maar ook of dat een scherm van 1,50 hoog op een balkon mag aan de binnenzijde.

Foto's zijn welkom!
Ik lees mee......
Klinkt gezellig secret_key. Ik heb een Frans balkon dus ik kan net de deur openzetten . Waarom zou dat scherm niet mogen (als je buren er geen last van hebben)?
Ik heb een 'vierkante-meter-tuin', waarin ik groenten en kruiden heb staan, ben er helemaal blij mee. Verder bloemen op de balkonrand, voornamelijk geraniums en petunias (geloof ik), die kunnen goed tegen de warmte. Ik had ook jarenlang viooltjes, maar die kregen altijd luis, dus dat doe ik niet meer.
Ik heb reuze vlijtige liesjes... Had ze 2 dagen, toen pas water gegeven, maar ze werden wat sladderig. Daarna goed naar omgekeken, elke dag bij volop zon water gegeven en ze knapten op...

Nu is het weer wat minder, om de dag water gegeven en het is weer 3 keer niks :(
quote:secret__key schreef op 06 mei 2011 @ 16:21:

Ik heb reuze vlijtige liesjes... Had ze 2 dagen, toen pas water gegeven, maar ze werden wat sladderig. Daarna goed naar omgekeken, elke dag bij volop zon water gegeven en ze knapten op...

Nu is het weer wat minder, om de dag water gegeven en het is weer 3 keer niks :(Vlijtige liesjes hebben altijd veel water nodig, anders geven ze de moed op.Ze zijn niet voor niets vlijtig.
Ik heb een vrij groot balkon, ca. 8 meter breed en staat inmiddels vol eenjarigen, gezellig !

Heb van de week een leuke etagere bij Blokker gekocht, 3 verdiepingen, kunnen ook veel plantjes op.

Vlijtige Liesjes kunnen idd niet de hele dag zin de zon,die koop ik daarom ook niet.

Heb ook voornamelijk petunia's en geraniums, bloeien de hele zomer door.

Ik moet zeggen dat ik ze wel elke dag water geef, rondje met de gieter zit op een gegeven moment in mijn dagelijkse routine :-)
Ik heb er duiven zitten maar dat is natuurlijk niet ieders hobby.

Het is wel rustgevend. Overigens hebben ze natuurlijk ook een hok.

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Op mijn balkon staan twee mozaïektafeltjes (balkon 7 vierkante meter) en daarnaast diverse hangplantenbakken. Voor mijn verjaardag heb ik een grote poster met klaprozen (bij intratuin, poster is niet goede woord) gekregen en die fleurt een lelijk muurtje helemaal op en er staan nog twee tuinstoelen en een vogelhuisje (met bewoner) in gepropt. En er hangt nog een ijzeren hart.

Het staat erg vol, maar ik zit er heerlijk. Plantjes (violen, lavendel, margrieten, en dergelijke) koop ik altijd bij een teler bij ons in de buurt of in de aanbieding bij de supermarkt. Wil er niet te veel geld aan kwijt zijn, daar mijn groene vingers niet zo groen zijn.
Hoi

heerlijk zo'n balkon.

Op het mijne heb ik ook ieder jaar vanalles staan. Vaak ook begonia's, vlijtige liesjes en petunias. Verder plant ik altijd zaadjes voor lupines, omdat ik die zo mooi vind. Dit jaar heb ik verschillende kruiden geplant, en voor het eerst 2 struiken voor blauwe bessen. Ben benieuwd wat die gaan doen, dit jaar waarschijnlijk nog niets.

Mijn balkon is trouwens op het zuiden dus alles groeit als een tierelier, wel voldoende water geven.

Groeten,

Judith
ik heb sinds 1,5 week een balkon op het zuiden, heb er momenteel 2 stoelen staan (5-standen stoelen), de hele balkonranden hangen vol met bakken met bloemen erin en ik heb een markies. Makkelijk, dan verbranden de planten (en ikzelf) niet als het heel warm is. Vandaag 20 petunia's gekocht en in de bakken gedaan. En afgelopen woensdag ook nog plantjes gehaald maar daar weet ik de naam niet meer van....ze krijgen elke dag flink water, omdat mijn balkon dus op het zuiden ligt.

En nu moet ik nog een leuk tafeltje vinden voor erbij, misschien nog wat planten of kruiden in mooie bloempotten erbij en dan is het af. Ik hou nu al van mijn balkon.
Nou, mijn liesjes doen ht echt niet goed... ze hangen op half 11! Vandaag maar een badkuip water erbij gegooid :P in de hoop dat het nog wat wordt...

Anders toch maar bejaardenbluumkes :(
Heb een balkon van ca. 6m2 en heb aan de zijkant een muurtje. Daar hangt een mand met roze geraniums (ooievaarsbek). Over de reling hangen drie bakken met petunia's. Maandje terug bij de praxis gehaald die petunia's. Waren kleine stekjes en voor 5 euro was ik de man (nou ja vrouw.

Verder een handbak (plastic basket) met petunia's (roze) voor aan mijn plafond (=balkon hierboven). En twee trapjes met oa. mini olijfboom op stam, oleander, citroen (met citroenen eraan), sprietenplant (soort gras), heide (nog van deze winter) en een koreander plantje.

Dit jaar was ik voor mijn nieuwe planten alles bij elkaar nog geen 17 euro kwijt. Mijn citroen-, heide-, gras- en lavendelplanten waren nog van vorig jaar.

Heb een balkon op het zuidwesten en veel planten doen het daar dus niet, of drinken te veel, waardoor het niet bij te houden is. Helaas dus geen Spaanse margrieten bijv. voor mij.

Mijn trapjes (etageres) heb ik bij de bouwmarkt in de aanbieding gehaald vorig jaar. Twee voor 15 euro en er passen ca. 6 planten per etagere op!

Ik ben echt van de goedkope aankleding. Heb overigens wel een vlonder laten leggen op mijn balkon met composietplanken (dus geen hout/geglibber). Daar heb ik wel veel geld aan uitgegeven, maar het is/was het echt waard!
De liesjes leven weer! Echt elke dag liters water geven is de oplossing

Ik heb nu ook een balkonparasol, echt vet!

Zal binnenkort eens een foto maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven