Balpen uit wit (nepleer) halen??? Help!!

21-09-2014 21:56 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een shirtje met een voorkant van wit (nep) leer. Nou heb ik in een onoplettende bui een flinke kras met mijn blauwe balpen erop gekalkt een paar weken geleden al. Wassen, vanish, ossengal, dr beckmann tegen inktvlekken (oa balpen) heb ik al geprobeerd. Zelfs met een schuursponsje en Vim (of Fim hoe hert dat schuurspul) heel voorzichtg geprobeerd, helpt beetje maar niet genoeg en harder schuren kan ik t shirtje ook wel weggooien. Help: wie heeft een goede tip om een van mijn lievelingsshirtjes weer draagbaar te krijgen?!
Witte schoensmeer
Dasty
Met chloor deppen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Babybillendoekjes, alcohol of spiritus.
Alcohol dus
In melk weken! Werkt iig op andere stoffen dus mss ff proberen? Kan niet heel veel kwaad lijkt mij.
quote:Wapiti schreef op zondag 21 september 2014 22:11 In melk weken! Werkt iig op andere stoffen dus mss ff proberen? Kan niet heel veel kwaad lijkt mij.Daar is het te laat voor, dat werkt alleen als je het direct doet.
Tip die ik hier op Vivaforum las en inmiddels heb mogen testen: met 4711 wegpoetsen.
4711? Wat is dat? Toch al behoorlijk wat tips die ik nog kan proberen! Fijn, zou het zo zonde vinden.. Schoensmeer.. Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht!
Oh en wat is dasty? Volgens mij heb ik nog flesje van die bijna pure alcohol uit kraamweek liggen, die ga ik morgen eerst eens proberen!
Inwrijven met olijfolie en dan proberen weg te poetsen met een zachte doek. Hier werkte het op de echte witleren stoelen wel. Succes!
4711 is de eau de cologne van mijn overgrootmoeder.

Dasty komt bij de wibra vandaan
Superbedankt, ik ga morgen vol goede moed weer verder met mijn missie:-)
Ik heb laatst pen van m'n wit leren bank afgekregen door er wat parfum op te spuiten en daarna met een doekje afnemen.
Grijze Wondersponsjes van de action.. M'n hele witte leren bank ermee schoon gekregen
Spiritus
Niet geschoten is altijd mis
Spiritus!
quote:waaromdan schreef op zondag 21 september 2014 22:30 4711 is de eau de cologne van mijn overgrootmoeder.

Dasty komt bij de wibra vandaan De eau de cologne werkt vanwege de alcohol die erin zit.
http://www.drogisterij.ne ... 6-ballpoint-50ml-87295580

Dit werkte bij ons laatst goed bij een flinke streep in een duur overhemd. Flesje gewoon bij de AHXL gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven