Bang voor mijn konijntje

21-12-2012 09:18 15 berichten
Mijn konijntje is bijna 8 jaar en ze is echt mijn maatje (hoe gek dat misschien ook klinkt). Gisteravond toen ik haar op wilde pakken ontdekte ik een bult op/in haar buikje. Zeg maar tussen de voor- en achterpoten in. Het doet geen pijn als ik eraan zit en ik merk verder niks bijzonders aan haar. Ze eet, ze drinkt, ze is vrolijk en rent rond. Ik heb net met de dierenarts gebeld en die raadde me aan om het vandaag even goed in de gaten te houden en dan morgen even langs te komen (ze hebben iedere dag spreekuur).

Ik ga hoe dan ook morgen even langs, want ik zou echt niet willen dat ze pijn heeft of wat dan ook.

Ik ben alleen bang dat ik haar nu op korte termijn moet gaan missen. Ik ben er echt heel verdrietig van, is dat raar...?
Het is trouwens een voedster en ze is (heel dom, dat weet ik nu achteraf ook) niet gesteriliseerd.
Alle reacties Link kopieren
Afwachten op de arts dn je geen dingen in je hoofd halen die nog niet aan de orde zijn.
Natuurlijk is dat niet raar. Je hecht je aan je huisdier, je houdt er toch van. Dus je dan zorgen maken is niet vreemd, het zou pas vreemd zijn als je dat niet deed. Maar wat er al is gezegd, maak jezelf nog niet helemaal gek met wat het zou kunnen zijn.. makkelijk gezegd.. maar toch.. Wacht af wat de dierenarts zegt. Alleen zou ik gewoon vandaag al gaan en geen dag in de spanning gaan zitten.

Ik ga voor je duimen dat het goed afloopt!
Heeft mijn cavia ook. Geen idee of dat bij konijnen hetzelfde is, maar schijnt met de leeftijd en hormonen te maken te hebben. Ze heeft het al een jaar maar huppelt nog net zo vrolijk rond.
Natuurlijk niet raar! Je bent gehecht aan je diertje, dat is heel logisch. Niet nu al druk gaan maken, heeft geen zin. Het kan ook een vetbultje of dergelijke zijn, iets heel onschuldigs. Dus wacht het even af! Laat je het even weten hier?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Afgaande op je topic titel dacht ik aan een horror-rabbit. Maar dit is natuurlijk ook niet leuk, hopelijk is het niets ernstigs. Je zorgen maken om je huisdier, of het nu een kat, konijn, cavia of voor mijn part slang ia, is heel normaal. Je geeft om die beesten en hebt ze niet voor niets toch! Sterkte!
Haha.. net als missdaisyduke dacht ik ook aan een konijn zoiets als in monty python and the holy grale.

Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent. Mijn konijn heb ik moeten laten inslapen en stond daar ook echt flink bij te snotteren.

Ik hoop voor je dat het niks ernstigs is en dat je nog lang van snuffie mag genieten!
Is er een reden dat de dierenarts je niet vandaag langs laat komen?

En als jij bang bent om je konijntje te moeten gaan missen dan is dat toch zo? Ongeacht of anderen dat hebben.

Succes!
Heeft een van mijn cavia's ook, een paar bultjes op haar borst en buik. We zijn er al mee naar dierenarts geweest, hij heeft een biopsie uitgevoerd en kon alleen maar vetweefsel vinden (maar voor hetzelfde geldt kon het ook een abces of een tumor zijn dus ik zou toch maar gaan).. Bij mijn beestje zijn het de hormonen die de parten, dierenarts sprak zelfs van schijnzwangerschap o.o,
Zoals anderen al zeggen is het zeker niet raar dat je geschrokken bent, en je zorgen maakt om je huisdier. Maar zolang ze vrolijk is, zou ik me niet acuut zorgen maken.

Ik had vroeger een cavia die helemaal vol zat met (goedaardige) tumoren Op een gegeven moment had ze er een, bijna zo groot als een tennisbal. Het zag er superzielig (en vies) uit, maar caaf had nergens last van en heeft nog jaren vrolijk verder geleefd. Uiteindelijk is ze bijna 8 jaar oud geworden, wat helemaal niet slecht is voor een cavia.
Niet raar dat je geschrokken bent en jezelf geen verwijten maken dat ze niet gesteriliseerd is. Steriliseren is bij konijnen een hele ingrijpende gebeurtenis. Wij hebben destijds allebei onze voedsters wel gesteriliseerd (omdat ze door de hormonen elkaar ineens niet lief meer vonden) maar we hebben daardoor wel heel wat spannende uurtjes gehad.

Hopelijk heeft de dierenarts goed nieuws en valt het allemaal mee. Dat ze er geen last van heeft, is alvast een goed tekenen.

Sterkte!
Ik dacht dat we een echt Monthy Python and the Holy Grail konijn hadden

Morgen gewoon naar de dierenarts. En het blijft je beestje, daar raak je aan gehecht hoor!
Hoe is het met nijntje?
Ik was dit topic vergeten...

Ben vandaag terug geweest naar de dierenarts en het blijkt dat ze een melkkliertumor heeft :(. Aangezien deze tumor doorgroeit en dus nog veel groter zal worden en bovendien kan springen heb ik besloten om haar toch te laten opereren. Volgens de dierenarts is de operatie goed te doen, dus daar vertrouw ik dan maar op... A.s. vrijdag is het zover, ben wel beetje zenuwachtig...

Moet eerlijk zeggen dat ik wel even moest slikken toen ik het bedrag hoorde, maar als ik haar daardoor nog 2 jaar bij me kan houden is het me wel waard.

Ik hoop dat dit de goede beslissing is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven