Barbecuetips

19-04-2020 17:51 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geld over, geen vakantie in het verschiet en net verhuisd van een appartement op drie hoog naar een huis met een tuin. En waar denk je dan aan met dit heerlijke weer? Een barbecue natuurlijk!

Wat is volgens jou nou de beste barbecue? De beproefde Weber of is een Green Egg zijn prijs waard? Wat werkt er fijn en wat niet? Wat zijn de absolute must have accessoires?

Het enige waar we het hier thuis voorlopig over eens zijn is dat het een houtskoolbarbecue moet worden. Wie kan ons verder helpen?
Als het maar zonder houtskool is, wat een rot lucht is dat zeg. Net deur en ramen weer dicht moeten doen voor de stank.
Someonenew schreef:
19-04-2020 17:53
Als het maar zonder houtskool is, wat een rot lucht is dat zeg. Net deur en ramen weer dicht moeten doen voor de stank.
Ik vind dat lekker ruiken. Ik weet het, ben een van de weinige.

Sorry voor de verder niet inhoudelijke post.
Een brikettenstarter is echt heel fijn/onmisbaar. Briketten zijn dan lekker snel heet.

Verder weinig tips, maar heerlijk, ik ben dol op bbq.
https://www.bakkerbrandstoffen.nl/produ ... ten-10-kg/
Gebruik dit soort houtskool dan doe je je buren een groot plezier mee
Een big green egg is echt wel anders dan een weber. Ik weet niet waar je woont maar is vast wel kookwinkel in de buurt.

Persoonlijk groot fan van bge, veel beter regelbaar.
En mocht je bij bge twijfelen tussen medium of large ga dan voor large. Een bge kan wel te klein zijn maar niet te groot ;)
spin1234 schreef:
19-04-2020 18:00
Een big green egg is echt wel anders dan een weber. Ik weet niet waar je woont maar is vast wel kookwinkel in de buurt.

En mocht je bij bge twijfelen tussen medium of large ga dan voor large. Een bge kan wel te klein zijn maar niet te groot ;)
Maakt niet uit welke barbecue je koopt, ga sowieso altijd voor large.

Zo'n mini-ding voor 2 personen is gewoon totaal onpraktisch en écht veel te klein.
Niet onder het raam van je buren zetten. Dank u.
Mijn man en ik zijn grote fan van BBQen. Wij hebben een grote BBQ in de tuin van beton. Ja daar doen wij houtskool op en Briquetten en aanmaakblokjes. Wij worden ook wel eens bij vrienden in de tuin uit genodigd voor en BBQ met zo'n ding op gas waar ze vlees op leggen en dan weer dicht gaat. Tja , wij zeggen niet dat we dan niet lekker hebben gegeten maar het is geen BBQ wat wij veel lekkerder vinden.
Hier is trouwens geen aanmaakblokje in huis :-D.

De "echten" zoals mijn man maken de boel gewoon aan met papier en droog hout :-D. (En vervolgens de kolen erover.)

Het huis zou hier te klein zijn als hij hier zou lezen.

Als hij buitenshuis ziet dat iemand denkt in zijn aanwezigheid zip-blokjes te gebruiken neemt hij de barbecue over :-D.
Marnamai schreef:
19-04-2020 18:16
Hier is trouwens geen aanmaakblokje in huis :-D.

De "echten" zoals mijn man maken de boel gewoon aan met papier en droog hout :-D. (En vervolgens de kolen erover.)

Het huis zou hier te klein zijn als hij hier zou lezen.

Als hij buitenshuis ziet dat iemand denkt in zijn aanwezigheid zip-blokjes te gebruiken neemt hij de barbecue over :-D.
Aha, zo'n man 😂
Ik vind dat altijd wel grappig.
Marnamai schreef:
19-04-2020 18:03
Maakt niet uit welke barbecue je koopt, ga sowieso altijd voor large.

Zo'n mini-ding voor 2 personen is gewoon totaal onpraktisch en écht veel te klein.
Oh, daar kunnen man en ik een hele avond mee aanklungelen hoor
We hebben ook een grotere, maar gebruiken meestal de mini
Maar nu gebruiken we hem ook als vervanger van doorsnee maaltijd, dus geen enorme hoeveelheid vlees
Van mijn vader gekregen, belachelijk want duuuuur. Maar de green egg is zijn geld waard! Snel heet, geen onzindingen als starter nodig. Nauwelijks rook, de buren doen de ramen niet eens meer dicht. En het werkt geweldig.
Ik had 'm zelf nooit genomen maar ben fan. Je hoeft er ook niets aan te doen, dat is zo fijn. Kolen er in (wel goede grote en géén briketten dus) 3 of 4 houtkrullen en deksel dicht. 15 a 20 minuten later is hij heet. Hoef je dus echt niets voor te doen.
Temperatuur is goed te regelen en geen geschrob om schoon te maken.
Ik heb een ingemetselde barbecue, van beton dus. Waar je op moet letten is met hoeveel personen je meestal gaat eten. De grote betonbarbecue is voor feestjes. Die gaat zeer snel (heet) en heeft een schoorsteen. Voor de rest, met twee of drie personen, gebruiken wij het liefst en hibachi. Ja echt, zo’n onooglijk, goedkoop geval van de Xenos. 7 euries, regelbare luchtinlaat en in hoogte verstelbaar rooster. Super resultaat!
Wij hebben allebei staan. Een Weber voor het traditionele barbecuen en een Green Egg voor slowcooking en stoven.
lilalinda schreef:
19-04-2020 18:31
Oh, daar kunnen man en ik een hele avond mee aanklungelen hoor
We hebben ook een grotere, maar gebruiken meestal de mini
Maar nu gebruiken we hem ook als vervanger van doorsnee maaltijd, dus geen enorme hoeveelheid vlees
Doe ik al lang. Heb er zo'n groentemand bij, geweldig.
Lekker prutje maken van champignons, courgette paprika en ui. Beetje gekruide olie er over en op de bbq zetten. Maiskolf er naast (vind ik lekker) en een paar aardappels. Gepoft, een wokkel op stokje met olie of in een alu bak met kruiden. Alles kan.
Wij hebben een grote weber en zijn met zn tweetjes. Resultaat? Dat ding gaat bijna nooit aan omdat mijn man het teveel werk vind... dus wij denken eraan om er een kleintje bij te nemen.
Mijn man is weber freek wij hebben er 7 en de smoker. hij heeft verschillende maten bbq en we hebben alle accessoires voor de gbs.
Ideaal hij maakt er alles op. Voor hoofd en na gerechten ook toetjes.
Wij hebben een gas bbq nee geen typische grillsmaak wel fijn voor de buren en snel op temperatuur ( maar volgens sommige geen echte bbq ) We hebben een grote met losse bakplaat , draaispit ook een korf aan kan . En er aan vast potje om bv saus op te warmen . Onder een dicht kastje voor de gasfles en bbq gereedschap .
https://www.barbequeshop.nl/grandhall-elite-g4
We hebben nog wel een smalle saté bbq op kolen gebiedt de eerlijkheid te zeggen :) maar die wordt alleen gebruikt als we veel visite hebben .
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 19-04-2020 18:56
16.34% gewijzigd
semmy1986 schreef:
19-04-2020 18:45
Mijn man is weber freek wij hebben er 7 en de smoker. hij heeft verschillende maten bbq en we hebben alle accessoires voor de gbs.
Ideaal hij maakt er alles op. Voor hoofd en na gerechten ook toetjes.
Weber Freek wat een leuke naam ;)
https://youtu.be/Zty7hJJ6xeU

Deze! Zeker in een kleine tuin zooo fijn!
vivapimpelmees schreef:
19-04-2020 19:12
https://youtu.be/Zty7hJJ6xeU

Deze! Zeker in een kleine tuin zooo fijn!
Zo’n soort bbqtafel hadden wij in ons vorige huis zat altijd wel iemand in de rook en heel praktisch vonden wij hem ook niet
Elfje* schreef:
19-04-2020 17:56

Ik ook hoor, lekker.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
spin1234 schreef:
19-04-2020 18:00

Helemaal mee ens. Wij bbq-en ook heel anders nu.Maar 1 soort vlees, soms grote stukken of iets wat om 10 uur al op de bbq gaat. De black Basterd is wat goedkoper. Koop altijd een platesetter, daarmee kan je ook slow cooken, gebruik geen briketten maar speciale houtskool. Dammers is goed en minder duur dan de merk houtskool.

Beste bbq aankoop ooit.
Elfje* schreef:
19-04-2020 17:56

Ik ook, maar dan wel goed aan, geen rokende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven