Beeld voor in de tuin

06-02-2017 14:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een, nogal specifiek beeld, in de tuin. Een stenen beeld. Een van goede kwaliteit, minstens een meter en van hard steen. Geen brons oid dus. En best groot, minimaal een meter.

Maar ik heb hier zo geen verstand van. Ik heb online een mooi beeld gevonden. Deze is van polystone; is dat dan kwaliteit, of juist niet? Wat moet je hebben en waar koop je zoiets? Waar moet je op letten? Iemand hier toevallig verstand van?
Polystone is een soort composiet-materiaal, vergelijkbaar met composiet aanrechtbladen. Beelden van polystone komen uit een mal. Dat is dus geen 'kunst', maar gewoon fabriekswerk. Dat is niet erg natuurlijk (net zoals er genoeg mensen een poster of geprint 'schilderij' aan de muur hebben hangen), maar wel iets om even bij na te denken misschien.

Verder is het prima materiaal. Zo lang het niet geschilderd is gaat het een leven lang mee.

Wat je 'moet hebben' moet je zelf weten. Als jij specifiek dit beeld wil, dan moet je het vooral kopen?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
...
Dank je wel 'handigmetgeld'. Het hoeft ok geen kunst te zijn maar wel een leven lang meegaan. Dak voor je uitleg! Weet je toevallig nog adresjes?
http://www.beeldenvallei.nl/abstracte-b ... ract-Steen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh ja, polystone. Ik heb daar een aantal bakken van in de tuin staan.

Je ziet nu, na 5 jaar, wel dat het niet eeuwig mee gaat. Het verkleurd en wordt nog poreuzer.
Oh tickel...dat klinkt dan weer niet best. Weet je welk materiaal je dan beter kunt hebben? Bedankt voor de link!
quote:Noerie schreef op 07 februari 2017 @ 10:52:

Oh tickel...dat klinkt dan weer niet best. Weet je welk materiaal je dan beter kunt hebben? Bedankt voor de link!Persoonlijk zou ik voor brons, hardsteen, natuursteen, eventueel beton, gaan. Of terrazzo zoals uit de link, maar dat moet je wel onderhouden. https://www.beeldenmarkt.nl/onderhoud

Eventueel een kleiner beeld op een sokkel.
Of staal met keramiek

1300

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven