Beginnen met naaien
zondag 9 februari 2020 om 14:13
Naar aanleiding van het Favoriete kinderkledingmerk topic waar een aantal forummers aangaf zelf kleding te maken, ben ik geïnspireerd om ook eens een poging te wagen! Ik heb van mijn lieve schoonmoeder (ja die bestaan ook) een naaimachine gekregen. Nu heb ik alleen geen idee waar te beginnen. Ik begin dus maar met de ervaren naaisters hier een aantal vragen te stellen.
1: Wat heb ik buiten naald, draad en stof minimaal nodig om goed van start te gaan?
2: Wat is een makkelijk kinderkledingstuk om als eerste te maken?
3: Leuke (online) adresjes voor mooie stofjes en andere benodigdheden zijn ook welkom!
Ik weet eigenlijk niet of er al een naaitopic is? Althans eentje over naald en draad
Geslaagde projectjes mogen ook gedeeld worden! Altijd leuk ter inspiratie
1: Wat heb ik buiten naald, draad en stof minimaal nodig om goed van start te gaan?
2: Wat is een makkelijk kinderkledingstuk om als eerste te maken?
3: Leuke (online) adresjes voor mooie stofjes en andere benodigdheden zijn ook welkom!
Ik weet eigenlijk niet of er al een naaitopic is? Althans eentje over naald en draad
Geslaagde projectjes mogen ook gedeeld worden! Altijd leuk ter inspiratie
dinsdag 25 februari 2020 om 08:58
Ik lees mee!
Ik heb net een naaimachine gekocht en ben een totale beginner. Ik wil heel graag een quiet book gaan maken van vilt. Maar daarvoor oefen ik eerst nog met wat andere projecten.
Ik heb nu net dit olifantenknuffeltje af (zes jaar geleden met de hand begonnen en nu eindelijk afgemaakt..) http://birchfabrics.blogspot.com/2013/0 ... helga.html
Ik zie het vooral ook als een oefening in het accepteren dat niet alles perfect hoeft, dat vind ik niet zo makkelijk om los te laten..
Ik heb net een naaimachine gekocht en ben een totale beginner. Ik wil heel graag een quiet book gaan maken van vilt. Maar daarvoor oefen ik eerst nog met wat andere projecten.
Ik heb nu net dit olifantenknuffeltje af (zes jaar geleden met de hand begonnen en nu eindelijk afgemaakt..) http://birchfabrics.blogspot.com/2013/0 ... helga.html
Ik zie het vooral ook als een oefening in het accepteren dat niet alles perfect hoeft, dat vind ik niet zo makkelijk om los te laten..