Ben ik een dierenbeul ?

20-06-2011 19:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
t.
Misschien een andere dierenarts zoeken?
Misschien met een paar druppeltjes Bach (homeopatisch middel)? Dat is ook geschikt voor dieren en daar worden ze wat rustiger van. Even een dag laten, druppels geven en weer eens proberen?

(Hier is nagels knippen van de kat ook een ramp, dat is vasthouden met 2 man, laten lopen, weer oppakken, weer een nageltje... Zo zielig!)
Arme hond en arme jij! Het is voor haar eigen bestwil, maar dat snapt ze natuurlijk niet .

Wat gebeurt er als je van de overige 2 poten de nagels niet knipt? Blijft zij dan met haar poten haken in de vloerbedekking met het risico op inscheuren of maakt ze bijv. krassen op de houten vloer?
Tja, toen onze hond nog leefde zat er één iemand op de hond en tilde een poot op, nummer 2 knipte de nagels van die poot. Nummer 3 aaide de hond en gaf hem lekkers.

En de hond? Die gilde, jammerde en piept alsof ze gekeeld werd!

Ik kan dus niet oordelen of je een dierenbeul bent. Wij waren het 2 keer per jaar alle drie. Althans, volgens onze hond.
Als je haar wilt kalmeren raad ik Zylkène aan. Dit is geen medicijn, maar het is ook niet homeopatisch. Het is een voedingssupplement op natuurlijk basis dat bij de DA te koop is en het versuft niet, maar het kalmeert wel.
Oh wat erg, ik ken het dilemma. Had je die tip niet van mij? Ik ben namelijk van de dremel af omdat dat ding teveel lawaai maakt en daar schrikt mijn hond van. Ik heb onlangs een klein en handzaam apparaatje gekocht, nl een nagelfrees. Ik heb er eentje kunnen kopen op marktplaats voor een paar tientjes.

Het gaat alleen niet zo snel als een dremel maar het is voor mijn hond een stuk fijner. Misschien moet je eerst een een paar weken iedere dag heel voorzichtig één nageltje doen op de laagste stand. Laat de hond er heel langzaam aan wennen, die paar weken kunnen er best wel bij. Een hond snapt dat natuurlijk niet binnen een uurtje. Train haar erop en beloon haar (dat deed je al goed)

Heel veel succes!
.
)
quote:Conundrum schreef op 20 juni 2011 @ 19:21:

Bankje, een andere dierenarts heeft het zelfde probleem als de vorige, je ziet het leven niet zitten in de zwarte nageltjes.

Bachdruppels zou ik kunnen proberen, waar kan je die halen ? Dierenarts, of dierenspeciaalzaak ?

Het is meer dat je haar erg goed hoort lopen, de wolfsklauwtjes kunnen wel eens scheuren. Ook vind ik het niet verzorgd eruit zien, die lange nagels.

Een echte noodzaak is er dus niet, behalve dan die wolfsklauwtjes, besef ik me nu door jouw vraag, Iris.Dan gun je haar haar rust op haar oude dag.
?
.
Mijn oude hond heeft ook zeer lange nagels. Hond is bijna 12 jr. Wel nog erg speels, rent veel achter ballen aan enzo. Maar dierenarts zgt dat ze haar nagels zelf wel slijt. Door haar ouderdom zit het "leven"ver vooraan de nagel, dus knippen wordt moeilijk. En aangezien het ook bij de hond veel stress met zich meebrengt, adviseert ze me gewoon het te laten zoals het is.
Het is angst. Je zit weer aan die nagels natuurlijk, daar is ze bang voor.

Ik heb zelf ook een hond met een nagel-trauma en het heeft heel lang geduurd voordat ík weer aan haar pootjes mocht zitten zonder dat ze in m'n vingers hapt maar ze houdt me wel goed in de gaten als ik met haar pootjes bezig ben. Ik heb een hele tijd haar hubertusklauwen kort gehouden met een handvijltje. Inmiddels is ze daar wel aan gewend en als ik daarmee bezig ben dan ligt ze te slapen op de trimtafel. Ik ben nu aan het oefenen met de nagelfrees en ik moet zeggen dat het erg goed gaat.
Nageltje per keer terwijl 'ie slaapt?
quote:nak schreef op 20 juni 2011 @ 19:33:

Nageltje per keer terwijl 'ie slaapt?Dat zou ik niet doen, want dan verstoor je haar vertrouwen in jou, want ze wordt er meestal toch wakker van. Slapen hoort ze te kunnen doen in het volle vertrouwen in haar baasje en het hoort in volledige ontspanning plaats te vinden.
)
Heeft je hond dan last van die lange nagels?
quote:Conundrum schreef op 20 juni 2011 @ 19:28:

Ik denk dat ik het inderdaad maar ga laten, oud besje is 14 en dat is volgens mij best oud voor een middelgrote hond.Dat is zeker oud. Ik ben echt dol op die oude besje en helaas gaan ze er vaak wat onverzorgder uit zien als ze ouder worden. Straks ziet haar vacht er wellicht ook mottig en kaal uit, dat hoort er allemaal bij.
.
quote:Conundrum schreef op 20 juni 2011 @ 19:42:

Niet echt, tanti, alleen dat rare klauwtje scheurt soms.

Ze begint nu ook meer vetbultjes te krijgen Iris, maar ik durf een narcose met haar niet aan.Lekker laten zitten en kwel naar alsjeblieft niet met een volgende poging, want de kans is zeer groot dat het weer een drama wordt en dan verliest ze weer wat vertrouwen in jou.
)
quote:Conundrum schreef op 20 juni 2011 @ 19:42:

Niet echt, tanti, alleen dat rare klauwtje scheurt soms.

Ze begint nu ook meer vetbultjes te krijgen Iris, maar ik durf een narcose met haar niet aan.

Precies hetzelfde als met mijn hond. Ik heb een Am stafford. Laatst had ze een abces bij haar tong, ze kon niet eten, bloedde veel. Dierenarts kon niet veel doen voor haar. Dacht eerst aan kanker, maar ziektebeeld klopte niet. Dus dan maar antibiotica. dierenarts zei dat er nog meer kwaaltjes zullen komen en dat ze een zorgenkindje gaat worden. en aan narcose wilde ze niet meer beginnen.

Gelukkig 2 kuurtjes verder tong genezen, hangt alleen flapje wild vlees. Wel nog erg mager dat wel.

Dus als ze er geen last van heeft zal ik het gewoon zo laten hoor.
Mijn oude poes heeft precies hetzelfde Tanti, een abces bij haar nek. Als het kanker is is het zinloos om haar te behandelen en als dat het niet is traumatiseer ik haar alleen maar met nog een DA-bezoek. Dus laat ik het na een AB-kuurtje maar zitten en hou ik haar scherp in de gaten. Die oudjes moet je zo veel mogelijk met rust laten vind ik.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven