Ben ik een dierenbeul ?

20-06-2011 19:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
t.
Er zijn nagelknippertjes die meten waar het leven zit. Dan zie je een groen lampje en kan je veilig knippen, ideaal bij zwarte nageltjes.

Kent je hond de clicker? Dan zou ik gaan voor systematische desensitisatie met clicken voor goed gedrag. Dus:nieuwe nagelknipper kopen, met nagelknipper naar hond, hond niet in paniek is click, beloning, en knipper weer weg. Zo in een paar dagen(!!) opbouwen naar met schaartje in de buurt van de poot mogen komen en poot mogen aanraken en nagel mogen aanraken en nagel daadwerkelijk afknippen.

Korte trainingssessies, stoppen met een succes, niet te snel willen.

Nagels kort houden is belangrijk want van te lange nagels gaan honden kreupel lopen.
Het is echt de enorme stress niet waard die deze oude hond ervaart om persé zijn nagels te willen knippen als hij er geen last van heeft, zoals de DA van Tanti ook al heeft aangegeven:quote:tanti schreef op 20 juni 2011 @ 19:30:

Mijn oude hond heeft ook zeer lange nagels. Hond is bijna 12 jr. Wel nog erg speels, rent veel achter ballen aan enzo. Maar dierenarts zgt dat ze haar nagels zelf wel slijt. Door haar ouderdom zit het "leven"ver vooraan de nagel, dus knippen wordt moeilijk. En aangezien het ook bij de hond veel stress met zich meebrengt, adviseert ze me gewoon het te laten zoals het is.
.
Lees even wat ik helemaal schrijf:opbouwen van alleen knipper in de kamer naar kunnen knippen.

Of anders even door een goede trimmer laten doen, die zijn daar handiger in dan dierenartsen.
Mooie opbouw Pinks. Nadeel is dat mensen vaak te snel gaan of verkeerd belonen.

In het begin is allleen het een paar centimeter van de nagelschaar naar de hond toebrengen al genoeg. Ik heb zo veel honden met "knipangst"of andere angsten kunnen helpen. Sleutel is wel langzaam gaan en de juiste timing met belonen hebben (gaat vaak mis bij eigenaren...en dan hoor je "het werkt niet" terwijl de uitvoering helaas niet klopt)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven