Ben ik een van de weinigen?

14-12-2010 12:51 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel het al zegt!

Ben ik een van de weinigen die helemaal niks aan kerst doet?

Ik verstuur kerstkaarten en dat is alles.

Ik heb geen kerstversiering en ik eet geen kalkoen of rollade met de kerst. Maar gewoon lekker hollandse pot ofzo.

Iedereen vraagt zich af wat er mis met mij is maar ik heb er gewoon niks mee.

Dus ik ben opzoek naar lotgenoten, want mijn omgeving heeft vraagtekens bij mijn geestelijk gesteldheid omtrent kerst

Ben ik een van de weinigen?

Totaal aantal stemmen: 32

Ja je lijkt scrooge wel. (34%)
Nee ik heb er ook niks mee. (66%)
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik vier ook geen kerst.
Ik doe het ook niet, zelfs geen kaarten. Wij vieren oud en nieuw altijd met een reisje dus daar gaat alle focus naartoe.

Vind het trouwens wel erg gezellig een kerstboom, als ik zo 's avonds door de ramen naar binnen kijk. Maar zelf heb ik er dus geen.
Ik ook niet.
ik stuur niet eens kaarten
Ik stuur juist geen kerstkaarten, maar ik heb al 'n paar weken 'n kerstboom staan. Gezellig die lichtjes in de donkere tijd. Ik doe ook niet aan christelijke kerst, maar aan midwinter.
Ahh goed om te lezen dat ik niet de enige ben zonder kerstrommeltjes in huis.

Als Marels dit leest zwaait er wat! Maar goed vind het dus echt geen reet aan. (sorry Marels)
Heerlijk! Geen troep in huis, niet opruimen, geen ballen die kapot gesalgen worden door katten. Geen verplichte familiebezoekjes...Hemel op aarde...

Helaas voor mij doe ik wel mee aan de gekte, want anders ben ik ongezellig. Discussie die ik niet ga winnen. Ach ja, I pick my battles en dit is er niet één van.

Ben wel een beetje jaloers op je!

Fijn gewoon weekend gewenst!
Nope
Ik stuur zeker geen kaarten aangezien ik zon bedrijf als TNT niet wil sponsoren. Verstuur ze misschien heel soms digitaal.
Misschien moet ik toch maar eens kerstkaartjes gaan versturen, het begint beschamende vormen aan te nemen, mensen die ons jaar in jaar uit een kaartje sturen zonder er eentje terug te krijgen...
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 14 december 2010 @ 12:58:

Heerlijk! Geen troep in huis, niet opruimen, geen ballen die kapot gesalgen worden door katten. Geen verplichte familiebezoekjes...Hemel op aarde...

Helaas voor mij doe ik wel mee aan de gekte, want anders ben ik ongezellig. Discussie die ik niet ga winnen. Ach ja, I pick my battles en dit is er niet één van.

Ben wel een beetje jaloers op je!

Fijn gewoon weekend gewenst!

Zo bekijk ik het ook geen rommel die ik weer moet inpakken en het verplicht gezellig doen. Lekker op de bank met een film en verder niks

Bedankt gaat zeker lukken

Jammer dat jij dan wel mee moet doen en ben je er minder gezellig door? Ik weet het niet hoor, jij bent waarschijnlijk wel degene die gros van de tijd in de keuken staat
Ik stuur al jaren geen kaarten en ik geef niks om een boom. Manlief heeft er wel weer een gekocht dit jaar. Hij vindt het wel leuk en zoons vinden het geweldig. Oudste heeft ook een thema kerst op school, dus die snapte er niks van toen ik in eerste instantie zei dat er geen boom zou komen. Dat vond ik ook weer zo sneu. Ook moeten we met kerst naar mijn schoonouders. Jek. Leuke mensen hoor, maar gewoon geen zin in. Derde kerstdag sleep ik net zoals vorig jaar de boom weer het huis uit. Opgeruimd staat netjes. Ben blij als het januari is; heerlijk die rust!
hier ook geen kerstviering, en geen kaarten. Ik ben elk jaar voor min 2,5 week op vakantie (nu naar Ecuador!)
quote:elina81 schreef op 14 december 2010 @ 13:01:

hier ook geen kerstviering, en geen kaarten. Ik ben elk jaar voor min 2,5 week op vakantie (nu naar Ecuador!)Heerlijk lijkt me dat!
Wel kerstkaarten en een boom (voor dochter van bijna 5), verder geen gedoe.

Eerste kd gaan we denk ik bij mijn ouders langs, gewoon gezellig wat eten (we maken er wel wat feestelijkers van dan wanneer we onaangekondigd blijven eten, maar geen 12 gangen met wild of andere fratsen), maar dat is ook meer omdat je verder niks kunt ondernemen die twee dagen dan dat het nou speciaal kerstvisite is...

Zo irritant dat alles ofwel dicht ofwel al maandenlang van te voren volgeboekt/gereserveerd en onbetaalbaar of stervensdruk is...
wie heeft er gestemd op je lijkt scrooge wel :P

Lekker zo'n vakantie zou ik ook moeten doen.
@bee-tje en @kampen86

vakantie is echt een aanrader, het eerste jaar zeurt de fam nog een beetje maar daarna is het algemeen bekend dat ik (met man) er niet ben met de feestdagen. In het nieuwe jaar nodig ik fam uit voor low-key etentje en borrel, altijd heel relaxt en zonder feestdagenstress
Ik heb op Scrooge gestemd ;). Ik houd namelijk wel onwijs van kerst maar joh, van mij mag je ;).
Sjips, kerstkaarten.............

Gisteren de eerste gekregen, en ik moet ook maar een paar gaan versturen.
Ik vind kerst an sich niet zo speciaal, maar ik versier wel alles. Ik vind lampjes e.d. zo gezelllig met dit donker weer. Als ik naar mijn werk ga is het nog half donker, als ik thuis kom is het donker, maar met die kerstlichtjes wordt het nog iets vrolijker.
Ik steek mijn waxinelichtjes wel aan ook gezellig met dit donkere weer

Moet de kerstkaarten nog wel op de bus doen voor de postbodes hun werk weer neerleggen.

Nou misschien ga ik volgend jaar wel op vakantie is nog niet eens zo'n gek idee.
Wij doen niet aan kerst in de zin dat we gezellig bij ouders op visite gaan of dat de kinderen hun tijd delen tussen ouders en schoonouders.

Wel een boom en versieringen, maar geen gedoe op beide dagen. Lekker thuis op de bank met heel veel dvd's, hapjes en huispak
Ik doe niks aan kerst, geen kaarten, geen versiering, ik werk kerstavond en 2e kerstdag, helaas kwam ik er dit jaar niet onderuit (vorig jaar namelijk wel) om 1e kerstdag bij mijn ouders te vieren.
Ik doe er ook niks aan. Heb niks met Kerst, vind het vooral een verplichting.
Vorig jaar zijn we mooi een week op vakantie gegaan, zaten we met 20 graden op een terrasje, heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven