benedenkamer huren met toegankelijek achtertuin

28-03-2010 23:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan een kamer huren.

De kamer die vrij komt is beneden aan de achterkant v/h huis. En grenst aan de achter tuin en is afgesloten met een schutting en poort die in t slot valt.

De brand gang erachter is vrij te bereiken voor iedereen.

Ik vind dat een beetje een eng idee dus.

Even over de schutting en er staat iemand voor mijn raam weetjewel..

Iemand ervaring met zo'n soort kamer op de beneden verdieping?

De buurt is gemiddeld qua koop en huur student en gezin en vlakbei het station.
ehh
quote:Jannadebanna schreef op 28 maart 2010 @ 23:47:

.Huh? Driekwart van alle vanaf 1950 gebouwde eensgezinswoningen in Nederland heeft zo'n soort achterkant, toch? Ik zie het probleem niet zo, zeker als je met meerdere mensen in dat huis woont zodat er meestal wel iemand is die je in geval van nood kan roepen. Tenzij je je toch op 1 of andere manier al niet erg veilig voelt in de buurt of bij die mensen in huis. En in dat geval zou ik me sowieso nog maar eens achter de oren krabben of deze kamer wel een goed idee is.
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 29-03-2010 17:20
Reden: onnodig OP quoten
% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik zie eigenlijk het verschil net met als je bv. een kamer aan de voorkant van een huis zou huren.

En als je op de 1e verdieping een kamer zou hebben, dan nog zou er maar maximaal 2 deuren zijn tussen jouw kamer en de buitenkant.

Maar als je jezelf niet veilig voelt, dan niet doen. Verder zie ik er geen problemen mee.
Bij een kamer aan de voorkant kan ook ieder persoon die op straat loopt zomaar voor je raam staan.... Wat een eng idee

Ik zie geen probleem, als je de deur naar de tuin gewoon op slot kunt doen. Je kunt evt ook de tuindeur een nieuw slot geven als je dat prettig vindt.

Gewoon gaan als je het een leuke kamer vindt voor een goede prijs kortom.

Tenzij je al last hebt van een stalker, dan kun je beter op de tiende verdieping ofzo gaan wonen als je hem niet voor je raam wil hebben....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik kan me je gevoel wel voorstellen.

Ik zoek ook een andere woning, maar ik wil beslist geen slaapkamer op de begane grond.

Om de simpele reden dat ik het liefst slaap met de ramen wagenwijd open. Dan voelt 1 hoog toch net iets veiliger.
Gewoon lekker gaan wonen. Gordijnen kopen..

Toen ik vanuit een flat naar een woning verhuisde moest ik ook even wennen aan langslopende en glurende mensen.
Ja het is een gevoel..die brandgang is niet afgesloten.

Is niet alleen toegankelijk voor bewoners in dat blok dus.

En ik vind de buurt inderdaad een beetje unheimlich.

En aan de voorkant is meer sociale controle.

Ik moet het maar niet doen als ik mezelf zo hoor.

haha..tja jammer verder is het perfect.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
ja precies: ik slaap lekkerder met een raampje op een kier of straks in de zomer gewoon open.

En daar vind ik dat dus een beetje eng.
TO, kies vooral waar je je zelf goed bij voelt, en als dat niet deze woning is; so be it..

In de woning waar ik nu woon, woon ik 1 hoog aan de straatkant. Mijn benedenburen hebben 's nachts het raam wel gewoon open. Hun keus en prima, maar als je dat (net als ik) niet durft, moet je voor jezelf afwegen wat belangrijker is, ramen open 's nachts of kiezen voor veiligheid.

Het belangrijkste lijkt mij dat je je thuis thuis voelt.
dank voor de reacties iig!
Graag gedaan!

*ga nu zelf 1 hoog pitten met de ramen open*

Laat je nog weten wat je besloten hebt?
nou, ik snap het wel hoor! ik zou me er ook niet prettig voelen. en dan woon je natuurlijk niet fijn, als je je niet op je gemak voelt.

als je echt niets anders kan krijgen en erg omhoog zit, zou ik het wel doen als ik jou was en anders niet.
Je kan een kamer huren met een tuin??? Doen! Gaaf! Daar had ik een moord voor gedaan in mijn studententijd!
ik kan me voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt! Mijn studentenhuis had een grote tuin. Woonkamer was in 2 gedeeld en dus twee kamers beneden en 2 boven. Ik sliep boven, aan de achterkant en kun dus rustig het raam open houden, etc. Onze schuttingdeur viel echter niet in het slot, we hebben zelfs een tijd helemaal geen schuttingdeur gehad en het gangetje (grindpad) was vrij toegankelijk voor wie dan ook.

Op een gegeven moment (toen was ik op stage), schijnen er junks in onze tuin te hebben gezeten en door onze ramen hebben staan gluren, waarop de buren de huisbaas ingeschakeld hebben (het was zomervakantie, we waren geen van allen thuis). Toen kwam er dus een schuttingdeur, waar we een fietsslot op gezet hebben. Maar die hebben ze toen uiteindelijk ook nog open weten te krijgen.

Al met al.. begane grond en niks om "af te sluiten" zou ik dus zelf ook niet meer doen, vanwege die ervaring. Gek genoeg woon ik nu samen met mijn vriend, op de begane grond! Maar ramen staan niet open hoor 's nachts!
quote:Jannadebanna schreef op 29 maart 2010 @ 00:04:

Ja het is een gevoel..die brandgang is niet afgesloten.

Is niet alleen toegankelijk voor bewoners in dat blok dus.

En ik vind de buurt inderdaad een beetje unheimlich.

En aan de voorkant is meer sociale controle.

Ik moet het maar niet doen als ik mezelf zo hoor.

haha..tja jammer verder is het perfect.Ik zou luisteren naar dat gevoel, ook al kun je het verder niet duiden.
quote:lokee schreef op 29 maart 2010 @ 00:54:

Graag gedaan!

*ga nu zelf 1 hoog pitten met de ramen open*

Laat je nog weten wat je besloten hebt?

Dat zal ik doen!

Het is moeilijk want het is ook een kwestie van wennen aan het idee, het kan allemaal meevallen uiteindelijk..

Er zitten ook tralies voor de bovenste raampjes-aangebracht voor de veiligheid dus. (nadat er een inbraak was geweest in die kamer-laptop meegenomen)

Dus mocht er iemand naar binnen proberen te komen om in te breken-dan ben ik meteen wakker.

Maar goed de huur is veel lager dan mijn huidige woonstek.

En waar ik nu woon is het zo koud geweest afgelopen winter.

Slecht geisoleerd, veel tocht en ontzettend gehorig is het hier. En te duur aan woonlasten. Maar wel veilig verder en in goede rustige buurt.
quote:AlettaJacobs schreef op 29 maart 2010 @ 09:05:

Je kan een kamer huren met een tuin??? Doen! Gaaf! Daar had ik een moord voor gedaan in mijn studententijd!Haha! Ja het heeft ook weer voordelen en het is een mooie tuin ook nog.
quote:Jannadebanna schreef op 29 maart 2010 @ 10:41:

[...]

Haha! Ja het heeft ook weer voordelen en het is een mooie tuin ook nog.

Wat heerlijk! En de zomer komt eraan, dus je kunt nog maanden lekker in de tuin ontbijten, en feestjes geven en in de zon liggen... wauw...

En inbreektechnisch kun je zelf een hele hoop aanpassen. Er zitten al tralies, wat extra sloten op de deuren/ramen en er komt geen hond meer binnen.

(Ter geruststelling (nouja, geruststelling): ik woonde op de 1e verdieping aan de straatkant en bij mij is twee keer ingebroken. Een keer door de voordeur en de tweede keer is de inbreker niet alleen over alle schuttingen van de afgesloten achtertuinen geklomen, want geen toegankelijke brandgang, maar ook nog naar het balkon op de 1e verdieping om aldaar het slot te forceren. Hoogte is geen enkele garantie voor een inbraakloze kamer )
Ik zou het gewoon doen weetjewel....
Ik heb het niet gedaan. Ik heb afgebeld. Ik had teveel onrust over die keuze. En die mooie tuin, het is nu zomer aan het worden ik heb waar ik nu woon ook de mogelijkheid om buiten te zitten.

Ik zie wel misschien komt er iets anders tegen de tijd dat het weer winter wordt.

Iets waar ik wel 100% voor gaan kan.

Zo nu heb ik even de afloop laten weten.

Dank allemaal voo rjullie reacties!
Ik zou de problemen niet eens gezien hebben in jouw geval (misschien wel n beetje kortzichtig) Maar verstandig dat je je eigen keus maakt en je niet om laat praten door figuren zoals ik.

En dat plekje waar je nu deze zomer kunt zitten? openbaar groen zodat je zelf niet hoeft te wieden?

Heeft ook zn voordelen ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven