Berkenfineer verven?

16-07-2012 20:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een leek op verf-gebied...weet nooit wat je wel en niet kunt verven..zo ook fineer. Volgens mij kan je dat niet verven maar volgens mij zijn er ook mensen die het wel doen.

In dit geval gaat mijn vraag specifiek over deze eettafel van de ikea (bjursta): http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/00116265

Wat zeggen jullie? Doen of toch maar niet?

UPDATE: Zie mijn 2e vraag:

Er is ook een tafel van massief grenen, met blanke acryllak. Hoe verf je dat? (schuren, primer, etc)
Ik heb wel meubels met berkenfineer geverfd.

Goed schuren, multiprimer erover en dan verven.

Gaat prima.
Ik heb het ook wel eens gedaan. Heel goed schuren en primen, dan gaat het prima. Als je dat niet doet gaat het ook prima, maar dan blijft de verf niet zo lang zitten.
Wat BB zegt dus.
Je kunt alles verven, als je maar de juiste primer gebruikt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja dit kan, maar ik gebruik dan wel eerst een kunstofprimer. (bij gamma hebben ze een eigen merk die niet zo duur is)
Ja, maar wel goed schuren en wellicht 2x lakken
Schuren & primen inderdaad. Feit dat het om een eettafel gaat maakt het niet makkelijker; als je je potten & pannen te hard neer smijt knalt de verf er snel af. Placemats gebruiken?
Thanks allemaal! Weer wat geleerd
quote:littlemissvixen schreef op 16 juli 2012 @ 22:22:

Schuren & primen inderdaad. Feit dat het om een eettafel gaat maakt het niet makkelijker; als je je potten & pannen te hard neer smijt knalt de verf er snel af. Placemats gebruiken?Aflakken met transparante parketlak zorgt voor een harde toplaag.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel, dat is ook een goeie tip!

We gaan eerst maar even kijken hoe de kleur gewoon in de keuken staat.. Heel stiekem hoop ik dat verven (schuren, primen, lakken) niet nodig is maar het is wel fijn dat het kán - mocht het toch niet mooi staan!
Tóch nog een vraag: er is ook een tafel van massief grenen, met blanke acryllak. Hoe verf je dat? (schuren, primer, etc)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven