Bertha.....

10-08-2014 13:30 71 berichten
Ik zit thuis te wachten op de naweeën van Bertha... Hier (midden NL) is het begonnen met regenen en af en toe waait het lekker. Lampjes aangedaan en zo lekker film kijken met man. Wat een heerlijke zondag!

Hoe is het weer bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 10 augustus 2014 @ 13:47:

[...]

Ja i know, maar zo wordt in chirurgenland de zuiger genoemd. Heb het gelezen in de OK verslagen. Duurde ff voordat ik er achter kwam wat het was .

*Na manuele placentaverwijdering dmv digitale manipulatie, nu cavum leeg mbv dikke Bertha. --> Enkele placentabrokken verwijderd. *

Uh watte ?

Wat een rare term! Helemaal omdat mijn enige associatie daarbij die houwitser was... Je zult maar in een ziekenhuis liggen en dan zegt er iemand tegen je dat ze ook nog even de "Dikke Bertha" zullen inzetten...
quote:LunaLoona schreef op 10 augustus 2014 @ 14:13:

[...]

Wat een rare term! Helemaal omdat mijn enige associatie daarbij die houwitser was... Je zult maar in een ziekenhuis liggen en dan zegt er iemand tegen je dat ze ook nog even de "Dikke Bertha" zullen inzetten... In de meeste situaties was de vrouw in kwestie gelukkig onder zeil .
quote:Scamp schreef op 10 augustus 2014 @ 14:01:

[...]

Ik kreeg afgelopen vrijdag, op mijn FB, een foto met: nog 20 vrijdagen tot kerst Dat zijn er nog best wel veel...
quote:Penelopeia schreef op 10 augustus 2014 @ 14:07:

[...]

Dat niet, maar ik heb wel onwijze trek in stamppot boerenkool met worst Mmmmmm, lekker! Als de temperatuur volgende week onder de twintig graden komt, heb ik een goed excuus om dat op tafel te zetten!
Nu heb ik zin om de kerstboom te zetten
quote:Ephina schreef op 10 augustus 2014 @ 14:15:

[...]

In de meeste situaties was de vrouw in kwestie gelukkig onder zeil .Hahaha, dat scheelt dan weer. Maar heb je enig idee waar die term vandaan komt? Toe, wees eens lief en vraag het aan iemand die die term in het verslag heeft gezet....
quote:Scamp schreef op zondag 10 augustus 2014 14:01 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="viavia2013 in "Bertha....."" class="messagelink">viavia2013 schreef op 10 augustus 2014 @ 13:52</a>:</b>

[...]

En Kerst! Oh ja, kan mij niet snel genoeg gaan...</div></blockquote>Ik kreeg afgelopen vrijdag, op mijn FB, een foto met: nog 20 vrijdagen tot kerst

Jeej, dan schiet het alweer lekker op, leuk!!

Ben dol op de zomer, maar ook zeker op de winter :-)

Hier nog niks aan de hand. Windstil en kurkdroog
quote:Scamp schreef op 10 augustus 2014 @ 14:19:

Nu heb ik zin om de kerstboom te zetten Ja, leuk! Ik begin te stuiteren van enthousiasme! Zet jij de boom in de houder, dan haal ik vast de kerstversiering tevoorschijn. Welke kleuren wil je graag in de boom? Oh en dan moet er natuurlijk ook Glühwein en warme chocolademelk komen en versgebakken pepernoten....
On topic: hier is nog niets te merken van Bertha. 25 graden, droog en zo goed als windstil.
quote:Scamp schreef op 10 augustus 2014 @ 14:19:

Nu heb ik zin om de kerstboom te zetten

Zeker in Engeland schijnt het geweldig te zijn. Dat is nog wel een wens, rond de Kerst naar Engeland. Nu hoor ik verschillende geluiden over Londen. Waar kan ik dan het beste heengaan?
quote:LunaLoona schreef op 10 augustus 2014 @ 14:19:

[...]

Hahaha, dat scheelt dan weer. Maar heb je enig idee waar die term vandaan komt? Toe, wees eens lief en vraag het aan iemand die die term in het verslag heeft gezet.... Mijn stage in die ziekenhuizen is helaas voorbij :P , maar ik zal eens kijken of de gyn hier het weet.
Kerst in Londen is leuheuk! Ik kreeg daar nog meer een kerstgevoel! Al die mooie etalages!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
quote:viavia2013 schreef op 10 augustus 2014 @ 14:28:

[...]

Zeker in Engeland schijnt het geweldig te zijn. Dat is nog wel een wens, rond de Kerst naar Engeland. Nu hoor ik verschillende geluiden over Londen. Waar kan ik dan het beste heengaan?Oeh dat wil ik ook weten idd! Is de sfeer in zo'n klein dorpje niet vele malen "pitoresker"?
Kerst in London is geweldig maar Edinburgh is ook zeker de moeite waard. Prachtige markt.
In ''mijn'' dorpje hebben ze vanaf November Victroriaanse kerst. Alle winkeltjes victoriaans aangekleed. En dan hebben ze lampjes optochten in vic. kleding etc. Prachtig!

Ziet er prachtig uit Scamp! Een vriendin van mij woont in Dorset, ook al zo mooi .

Ik baal nu wel ff van Bertha, ik heb zin in een peuk maar ken nie naar buiten !
Scamp mag ik bij jou overkersten
Hier in Zeeland heeft het een half uurtje geregend, verder is het droog. Wel bewolkt.
@Epina ff onder de afzuigkap, mag wel voor n keertje! Haha
Ik ga even mijn dvdtjes uitzoeken door de foto's van Scamp heb ik zin om de Grinch te kijken
quote:Scamp schreef op 10 augustus 2014 @ 14:35:

In ''mijn'' dorpje hebben ze vanaf November Victroriaanse kerst. Alle winkeltjes victoriaans aangekleed. En dan hebben ze lampjes optochten in vic. kleding etc. Prachtig!

[img]https://www.harryshaw.co.uk/images/itin ... istmas.jpg[/img]

[img]http://www.mark-davis-photography.com/w ... r%20sm.jpg[/img]

[img]http://www.keighleynews.co.uk/resources ... eLandscape[/img]Men, wat ziet dat er geweldig uit!
quote:gisellecarterx schreef op 10 augustus 2014 @ 14:50:

@Epina ff onder de afzuigkap, mag wel voor n keertje! HahaDas nonacceptez voor vriend . Heb hem eindelijk zo ver dat'ie er uberhaupt niet meer over (door)zeurt . Ik ben ff gegaan, onder de paraplu . Erg eigenlijk!
hier nu n flinke stortbui
Hier is het net gaan regenen, maar valt vooral de donkere onheilspellende lucht met woeste wolkenpartijen op. Prachtig.

Dikke Bertha is ook die dikke mat uit de gymzaal
Hier op Terschelling nog weinig regen. Vanmorgen nog heerlijk in de zee gezwommen... We verwachten nog wel. Wat vanavond.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven