Best jammer dat ik geen....

20-04-2016 23:11 89 berichten
Vlaming ben. Vandaag reed ik weer eens dwars door Vlaanderen. Wat een heerlijk land. Ruw, wild, rommelig, ondernemend, rijk, prachtig. Wat hou ik van dat land.

Ken je dat? In welk land had jouw wieg moeten staan?
Ergens in Scandinavië. Het liefste Zweden maar Noorwegen vind ik ook een fijn land
Alle reacties Link kopieren
Duitsland. Aan de ene kant weet ik niet of ik er zou willen werken (veel te hiërarchisch), maar aan de andere kant kom ik er zo ongelooflijk graag. Heel veel mooie gebieden, de volksaard spreekt me erg aan....en je mag tenminste gasgeven op de Autobahn.

Ik heb dan weer minder met België. Wel met Vlamingen, maar dat rommelige is juist weer niks voor mij. Geef mij maar een land waar alles goed gergeld is.

Ik stap over een half uurtje in de auto naar België. Ik zal ze de groeten doen.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:samsara1966 schreef op 21 april 2016 @ 01:28:

Huh Lux? En je tuintje dan? Mijn plek op aarde is Jamaica en delen van west Afrika.Kan toch overal een tuintje maken?
quote:Hayek schreef op 21 april 2016 @ 07:08:

Duitsland. Aan de ene kant weet ik niet of ik er zou willen werken (veel te hiërarchisch), maar aan de andere kant kom ik er zo ongelooflijk graag. Heel veel mooie gebieden, de volksaard spreekt me erg aan....en je mag tenminste gasgeven op de Autobahn.

Ik heb dan weer minder met België. Wel met Vlamingen, maar dat rommelige is juist weer niks voor mij. Geef mij maar een land waar alles goed gergeld is.

Ik stap over een half uurtje in de auto naar België. Ik zal ze de groeten doen. Doen! Aan iedere Belg die je ziet. Nou, iedere Vlaming toch
Kom er gerust wonen, weet wel dat je altijd een Hollander zal blijven in hun ogen...
Midden-Italië, kom ik nu al 2/3 van mijn leven vrijwel elk jaar en ik voel me daar zo thuis!
Op Sicilie...vanaf de allereerste keer voelde ik me daar volkomen thuis.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Luxemburg. Ik hou van natuur, kastelen, schilderachtige dorpjes,... Ik heb me voorgenomen mocht ik ooit de jackpot winnen, een huis wat daar staat is voor mij
Noorwegen: de natuur, de mensen, het land zelf, het gevoel wat ik er heb als ik er ben.
Auckland, wereldstad met een fijne sfeer. Helaas wat ver weg....
Gedeelde eerste plaats voor Good old England vanwege de heerlijke tradities en humor en La bella Italia vanwege de prachtige taal en t eten....

Misschien een paar miljoen winnen en dan n cottage in Engeland en n vakantiehuisje in Italie.... Leuk topic
denkmetjehart
Wat Eleonora zegt..

Ik had absoluut in Schotland geboren moeten worden. En ik sluit de kans niet uit dat man en ik heeel misschien ooit toch die kant nog op gaan, om daadwerkelijk te wonen. Richting Skye, in de buurt van Loch Lomond of juist richting de kust in het noorden. Wat een prachtig land, wat een fijne mensen en de geschiedenis van het land is iets dat mij verschrikkelijk fascineert.

Nog nooit heb ik me ergens zo thuis gevoeld, zo op mijn plek. Wat een heerlijk land Ik ben iemand die het niet deert dat het nat of koud is, liever heb ik dat, dan hitte. Kom maar op met dat Schotland!
quote:GateKeeper schreef op 20 april 2016 @ 23:12:

Sinds wanneer is Vlaanderen een land?

Nou ja, je zou bijna denken van wel. Vlaanderen heeft gewoon een eigen minister-president. En Wallonië ook. En dan hebben ze er gezamenlijk nog eentje en dat is die Jean-Michel.

En daarnaast, Wallonië is echt geen porum, wat een slecht onderhouden deel van België is dat.

Mijn wieg had ik Engeland of Ierland moeten staan. Het ruwe weer en landschappen, de pubs, de mensen, de taal, de muziek (al het jaren British 70' rock ).
Charles Michel, Fleetfox Niet te verwarren met papa Louis Michel en natuurlijk de illustere Jean-Louis Michel...

Doodzonde dat Wallonië zo slecht onderhouden wordt. Dat heeft zoveel mooie plekken.
Geen België. Heb ik niks mee.

Spanje of Italië. Heerlijk 80% van de tijd buiten leven ipv 5%
Spanje, daar waar ik thuis kom, en thuis voel, heimwee naar heb, en alles op zijn plaats val.

Genoeg gelegenheid gehad om me daar te vestigen maar was er toen nog niet klaar voor.

En nu droom ik dat het ooit als ik gezond oud mag worden daar in ieder geval kan overwinteren.

Ik ben er niet geboren dus mijn wieg stond er niet maar ben er wel 50/50 opgegroeid met Spaanse ouders.
Gewoon .. Nederland.

Ik vind heerlijk om op vakantie te gaan , maar nog veel fijner om weer thuis te komen. Ik zou niet snel in het buitenland gaan wonen. Partner's werk heeft wel eens functies in buitenland en er is nu vaag een plan om wellicht misschien voor 2 jaar naar buitenland te kunnen.. Dat wil ik dan wel weer wel. Afgebakende tijd, alles daar geregeld en dan weer terug.
Ik heb dat altijd als ik de straat inrijd.

Als dat ook meetelt: ik heb wel een dingetje voor Vlaams. Als m'n man me ooit verlaat zoek ik een Vlaming die 'ik zie u graag' tegen me zegt.
Als het er maar warm is.

Warm, mooi, groen, zee, strand, redelijk welvarend.

Maladiven is wel een goeie idd.

Gewoon buiten leven. Geen winters, geen depressies.

Ik ben zo erg totaal in het verkeerde land geboren.

IJsland zal prachtig zijn. Noord Canada ook. Maar nee. Ik wil >25 graden of meer. Elke dag.
Ik vind het moeilijk, heb nog niet genoeg van de wereld gezien om die vraag goed te beantwoorden. Ik heb wel genoeg gezien om me te realiseren dat Nederland ook prachtig is. Maar een warmer land past me waarschijnlijk beter
Oostenrijk,

Zoals hier al vaker gezegd is, de eerste keer dat ik daar kwam (in de zomer) voelde ik me er meteen thuis. Wij zaten in een hotel op een berg. Kei mooi uitzicht, de koeien die daar rondlopen met een koeienbel, de besneeuwde bergen in de winter, de inwoners alles is daar fantastisch.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ik vind België nou juist zo vreselijk niks aan. Lelijke huizen, gruwelijk saaie Ardennen, akelige kust. Toch het lelijke zusje van Nederland.

Ik woon meest van mijn tijd in NL, deels in Engeland. (hou van Engeland!), maar ik ben ook erg graag in Italie: Toscane, Bloemenriviera.

De wijn in Italie (Nederlandse/Engelse wijn... ze doen hun best, maar blijft smerig), la dolce vita.
Zwitserland. In de zomer wandelen, in de winter skiën. Ik heb nog altijd spijt dat ik daar toenertijd niet ben gaan werken en dus wonen
Je bent zelf een theepot
quote:Calamitycat schreef op 20 april 2016 @ 23:13:

Ergens in Scandinavië. De rust en de ruimte, heerlijk! En de bossen ruiken naar humus Precies dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven