Beste diepvriesbakjes

16-08-2015 18:20 15 berichten
Ik wil behoorlijk wat eenpersoonsporties aan avondmaaltijden invriezen. Wie heeft er tips welke bakjes ik daarvoor het beste kan gebruiken? Ik denk dat ik zeker 30 porties wil invriezen. Als ik daarvoor dure bakjes moet kopen, wordt het wel heel duur in totaal. Het liefste heb ik bakjes die behalve in de vriezer ook in de magnetron kunnen. Het mogen wegwerpbakjes zijn, want later gebruik ik toch nooit meer zoveel bakjes tegelijkertijd.

Nu had ik bedacht om van die plastic wegwerp witte bakjes van de chinees met een doorschijnend plastic deksel te gaan gebruiken. Maar ik heb geen tijd meer om bakjes van chinees etc te gaan verzamelen. Dus vroeg ik mij af of iemand weet of je die bakjes ook gewoon leeg kan kopen ergens (makro??) en /of die bakjes wel in de magnetron mogen (qua gezondheid).

Misschien heeft iemand wel een ander veel beter idee, dat kan natuurlijk ook. Dank jullie voor meedenken
Alle reacties Link kopieren
Die bakjes kun je inderdaad leeg kopen bij de groothandel (daar haalt de Chinees ze ook denk ik). Ik doe ze wel in de diepvries maar niet in de magnetron, omdat ze zo eng slap worden bij verhitting.

Beetje laten ontdooien eerst en dan in een ovenschaal of op een bord of in een pan?
Gewoon goedkoop bij de Action halen. Ik weet trouwens niet of die ook in de magnetron kunnen, dat doe ik namelijk nooit. Je kunt dat wat erin zit, toch ook op een bord of in een schaal o.i.d. doen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Diepvrieszakjes gebruiken en die ontdooien in een pan water.
ikea
Waarom niet gewoon een oud bakje van het een of ander afwassen en gebruiken? Evt vragen aan vrienden/familie of ze oude bakken van ijs hebben.
Die bakjes verkopen ze bij toko's. Ze zijn er in verschillende maten, meestal zitten er tien in een verpakking, kosten ongeveer E 3. Ze kunnen zo uit de vriezer in de magnetron. Deksel even opwippen.
verba volant, scripta manent.
Van die hersluitbare diepvrieszakjes van de Ikea.
quote:Moiren_ schreef op 16 augustus 2015 @ 18:44:

Van die hersluitbare diepvrieszakjes van de Ikea.Die lekken. Die van AH en Action lekken niet, bovendien zijn ze voordeliger.
Ga je alle 30 items in 1x invriezen?

Zo nee? Goede diepvrieszakjes kopen, het eten in een zakje en in ern bakje invriezen, na een dag het bakje verwijderen.

Voor ontdooien het zakje op een bord/ in een bakje ontdooien in de koelkast
Je bent zelf een theepot
quote:MarianneDavids schreef op 16 augustus 2015 @ 18:48:

[...]

Die lekken. Die van AH en Action lekken niet, bovendien zijn ze voordeliger.Dit! Bovendien nemen ze veel minder plaats in dan bakjes.
Ik vind zelf boterbakjes ideaal. Ik heb ze nooit in de magnetron gezet, je kunt natuurlijk de maaltijd eerst overdoen op bijvoorbeeld je bord alvorens in de magnetron te zetten.
Ik maak regelmatig maaltijden voor mijn moeder. Sommige dingen, agv, vries ik in in vakjesborden (Xenos), die kunnen ook zo uit de vriezer in de magnetron, soep vries ik in in de eerder genoemde zakjes, ik zet het zakje in een soepkom voor de juiste hoeveelheid. Nasi goreng of iets dergelijks vries ik in in die bakjes van de toko. Ik laat het afhangen van het gerecht en de hoeveelheid.
Nog nooit lekkende zakjes van ikea gehad. Ik vries alles in zakjes in, maak er een plat geheel van zodat het sneller bevriest, en ook weer ontdooit. Neemt ook minder ruimte in naar mijn idee. Op de zakjes schrijf ik wat er in zit en op welke datum het ingevroren is.
leef, geniet en eet!
je hebt die wegwerpbakjes bij de Sligro, die je vanuit de vriezer in de magnetron kan doen. Ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven