Beste diepvriesbakjes
zondag 16 augustus 2015 om 18:20
Ik wil behoorlijk wat eenpersoonsporties aan avondmaaltijden invriezen. Wie heeft er tips welke bakjes ik daarvoor het beste kan gebruiken? Ik denk dat ik zeker 30 porties wil invriezen. Als ik daarvoor dure bakjes moet kopen, wordt het wel heel duur in totaal. Het liefste heb ik bakjes die behalve in de vriezer ook in de magnetron kunnen. Het mogen wegwerpbakjes zijn, want later gebruik ik toch nooit meer zoveel bakjes tegelijkertijd.
Nu had ik bedacht om van die plastic wegwerp witte bakjes van de chinees met een doorschijnend plastic deksel te gaan gebruiken. Maar ik heb geen tijd meer om bakjes van chinees etc te gaan verzamelen. Dus vroeg ik mij af of iemand weet of je die bakjes ook gewoon leeg kan kopen ergens (makro??) en /of die bakjes wel in de magnetron mogen (qua gezondheid).
Misschien heeft iemand wel een ander veel beter idee, dat kan natuurlijk ook. Dank jullie voor meedenken
Nu had ik bedacht om van die plastic wegwerp witte bakjes van de chinees met een doorschijnend plastic deksel te gaan gebruiken. Maar ik heb geen tijd meer om bakjes van chinees etc te gaan verzamelen. Dus vroeg ik mij af of iemand weet of je die bakjes ook gewoon leeg kan kopen ergens (makro??) en /of die bakjes wel in de magnetron mogen (qua gezondheid).
Misschien heeft iemand wel een ander veel beter idee, dat kan natuurlijk ook. Dank jullie voor meedenken
zondag 16 augustus 2015 om 18:25
zondag 16 augustus 2015 om 18:39
zondag 16 augustus 2015 om 19:00
zondag 16 augustus 2015 om 19:04
Ik maak regelmatig maaltijden voor mijn moeder. Sommige dingen, agv, vries ik in in vakjesborden (Xenos), die kunnen ook zo uit de vriezer in de magnetron, soep vries ik in in de eerder genoemde zakjes, ik zet het zakje in een soepkom voor de juiste hoeveelheid. Nasi goreng of iets dergelijks vries ik in in die bakjes van de toko. Ik laat het afhangen van het gerecht en de hoeveelheid.
verba volant, scripta manent.
zondag 16 augustus 2015 om 19:24