Beste steelstofzuiger

24-02-2020 09:14 33 berichten
Wij zijn op zoek naar een nieuwe stofzuiger en ik zie door de bomen het bos niet meer.

De wensen zijn zakloos, draadloos en krachtig.
Voor houten vloer en kleed. Prijs maakt niet uit.

Al een keer een miskoop gedaan met een goedkoop merkloos model en terug naar een traditionele stofzuiger gegaan.

Graag jullie ervaringen en adviezen!
Alle reacties Link kopieren
Dyson! Ideaal. Veel verschillende opzetstukken en werkt als een malle.

Welke versie is afhankelijk van wat je wil. En ik denk van hoeveel je wil betalen.

Wij hebben dacht ik de V8
Alle reacties Link kopieren
Wil je kwaliteit, dan zou ik voor een Dyson gaan. Wel in het duurder segment, maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een fx9 van AEG en het is echt een top ding. Accu gaat lang mee, motor zit aan de onderkant waardoor je geen gewicht op je pols hebt, maar deze kun je naar boven schuiven als je onder bijv de bank wil zuigen. Er kan veel mee: andere stukken erop, slang uittrekken enz. Heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
24-02-2020 09:31
Wij hebben een fx9 van AEG en het is echt een top ding. Accu gaat lang mee, motor zit aan de onderkant waardoor je geen gewicht op je pols hebt, maar deze kun je naar boven schuiven als je onder bijv de bank wil zuigen. Er kan veel mee: andere stukken erop, slang uittrekken enz. Heel blij mee!
Ik heb deze ook en vind het echt geen top ding. Haalt het bij lange na niet bij een Dyson (of überhaupt bij een gewone stofzuiger) en als er een paar dikke kruimels (of wat steentjes van kattenbak vulling) in zitten en je zet het apparaat uit, dondert het er met dezelfde gang bij de zuigmond weer uit.
Plus dat het mondstuk zo dik is dat je niet eens onder de gemiddelde bank kan komen.

De accu gaat wel lang mee idd, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
24-02-2020 09:45
Ik heb deze ook en vind het echt geen top ding. Haalt het bij lange na niet bij een Dyson (of überhaupt bij een gewone stofzuiger) en als er een paar dikke kruimels (of wat steentjes van kattenbak vulling) in zitten en je zet het apparaat uit, dondert het er met dezelfde gang bij de zuigmond weer uit.
Plus dat het mondstuk zo dik is dat je niet eens onder de gemiddelde bank kan komen.

De accu gaat wel lang mee idd, dat wel.
Dat ervaringen zo kunnen verschillen!
Ik heb een Dyson en vind hem prettig voor erbij.
Hoekjes kan hij niet plus hij doet iets raars met blazen/luchtverplaatsing waardoor hij niet alles opzuigt maar een deel een beetje in de rondte blaast als je niet oplet.
Mijn huis is een stuk netter omdat je hem er zo even bij pakt, maar voor echt stofzuigen pak ik de echte stofzuiger.
Wij hebben sinds kort een Dyson V11, als vervanger ook van de gewone stofzuiger. En tot nu toe bevalt hij prima, al weet ik niet hoe hij zich op termijn houdt. Maar je pakt hem makkelijk er even bij en hij zuigt alles op. Hoewel je hem soms bij kieren en naden wel even op de power-stand moet zetten.
Het-groepje schreef:
24-02-2020 09:50
Ik heb een Dyson en vind hem prettig voor erbij.
Hoekjes kan hij niet plus hij doet iets raars met blazen/luchtverplaatsing waardoor hij niet alles opzuigt maar een deel een beetje in de rondte blaast als je niet oplet.
Mijn huis is een stuk netter omdat je hem er zo even bij pakt, maar voor echt stofzuigen pak ik de echte stofzuiger.
Vind je het iets voor erbij en geen vervanging van de gewone stofzuiger?
Ik wil dat eigenlijk die andere stofzuiger weg doen namelijk..
Ik wil er makkelijk mee de trap op en neer.
_melon schreef:
24-02-2020 09:45
Ik heb deze ook en vind het echt geen top ding. Haalt het bij lange na niet bij een Dyson (of überhaupt bij een gewone stofzuiger) en als er een paar dikke kruimels (of wat steentjes van kattenbak vulling) in zitten en je zet het apparaat uit, dondert het er met dezelfde gang bij de zuigmond weer uit.
Plus dat het mondstuk zo dik is dat je niet eens onder de gemiddelde bank kan komen.

De accu gaat wel lang mee idd, dat wel.
Dat alles er weer uit komt vind ik zo irritant! Dat hadden we ook met dat goedkope ding wat we hebben gehad😏
Wij hebben een Samsung gehad en nu een philips. Beide vind ik niks. Het rooster waar hij mee zuigt zit snel vol stof. Als we stofzuigen moet je hem tussendoor legen. Dat is irritant.
Alle reacties Link kopieren
Mombe schreef:
24-02-2020 10:02
Dat alles er weer uit komt vind ik zo irritant! Dat hadden we ook met dat goedkope ding wat we hebben gehad😏
Ja en dan is deze helaas alles behalve goedkoop. :'(
Alle reacties Link kopieren
Mombe schreef:
24-02-2020 10:02
Vind je het iets voor erbij en geen vervanging van de gewone stofzuiger?
Ik wil dat eigenlijk die andere stofzuiger weg doen namelijk..
Ik wil er makkelijk mee de trap op en neer.
Ik heb een Dyson en gebruik hem ook alleen voor het snelle werk. Onder het bed, plintjes en spinnenwebben e.d. stofzuigen vind ik makkelijker met de gewone ouderwetse sledestofzuiger.
Alle reacties Link kopieren
Mombe schreef:
24-02-2020 10:02
Vind je het iets voor erbij en geen vervanging van de gewone stofzuiger?
Ik wil dat eigenlijk die andere stofzuiger weg doen namelijk..
Ik wil er makkelijk mee de trap op en neer.
Zo'n dyson is echt voor erbij. Je kunt nl niet in 1 keer het hele huis grondig stofzuigen zonder het ding tussendoor op te laden. En als hij leeg is moet hij zo een uur of 3 aan de lader. Ik heb er ook 1 en boven doe ik idd meestal met de dyson, maar daar wordt het sowieso al minder smerig als in huis. Trappen doe ik ook met de dyson, en ik slinger hem ook wel eens door de woonkamer als ik even snel wil. Wil ik grondig stofzuigen pak ik toch de gewone stofzuiger erbij.
Ik heb een dyson v11 gekocht op aanraden van het forum een paar maanden terug, als vervanging van de gewone stofzuiger. Nu hebben wij een robotstofzuiger die sowieso dagelijks beneden een rondje doet, en die we boven af en toe neerzetten wanneer nodig.

Ik ben prima tevreden met de v11, heeft op de normale stand (die eigenlijk altijd voldoende is bij harde vloeren) een accu van 50 minuten. We hebben hem nog niet leeggezogen, want zo fanatiek wordt hier niet gestofzuigd.

Ik ben wel fan, vooral door de opzetdelen. Maakt bank, trap, jaloezieën etc ook heel makkelijk stofzuigen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook wel eens naar te kijken.
Had al gezien dat ze veel meer herrie maken dan een gewone stofzuiger. Ze zijnook nog eens veel duurder dan een gewone stofzuiger.

Het leek mij wel veel handiger. Maar nu ik dit topic lees twijfel ik daar ook aan.
Nou ik vind hem dus helemaal niet zo luidruchtig. Niet luidruchtiger dan de normale sledestofzuiger (die trouwens wel goedkoop was).

Ik denk dat het er ook wel aan ligt wat je gewend bent natuurlijk.
Wij hebben een steelstofzuiger. De enige plekken waar ik tevreden over ben qua zuigen is het vloerkleed en de trap. Wij hebben huisdieren en kattengrid en keutels van het konijn pakt die niet en hakselt het. . Hij hoopt ook zaagsel op en gooit het soms later eruit.

Als ik een huis zou hebben met vloerbedekking en geen huisdieren zou ik laaiend enthousiast zijn.
Zeilboot76 schreef:
24-02-2020 13:52
Wij hebben een steelstofzuiger. De enige plekken waar ik tevreden over ben qua zuigen is het vloerkleed en de trap. Wij hebben huisdieren en kattengrid en keutels van het konijn pakt die niet en hakselt het. . Hij hoopt ook zaagsel op en gooit het soms later eruit.

Als ik een huis zou hebben met vloerbedekking en geen huisdieren zou ik laaiend enthousiast zijn.
Wij hebben geen huisdieren, alleen een zoon van 6 met zand aan zijn schoenen en hagelslag op de grond na de boterham😂
Nieuwe regel is schoenen uit!
Ik stofzuig nu ook elke dag, maar denk dat ik met een steelstofzuiger wat sneller ben en ook makkelijker naar boven ga.
Boven doe ik nu met een swiffer. (Novilon vloer)
GreenLadyFern schreef:
24-02-2020 12:14
Ik heb een dyson v11 gekocht op aanraden van het forum een paar maanden terug, als vervanging van de gewone stofzuiger. Nu hebben wij een robotstofzuiger die sowieso dagelijks beneden een rondje doet, en die we boven af en toe neerzetten wanneer nodig.

Ik ben prima tevreden met de v11, heeft op de normale stand (die eigenlijk altijd voldoende is bij harde vloeren) een accu van 50 minuten. We hebben hem nog niet leeggezogen, want zo fanatiek wordt hier niet gestofzuigd.

Je maakt me toch enthousiast voor de Dyson!
Welke robot stofzuiger hebben jullie? Gooi ik die er ook meteen in bij man ☺️

Ik ben wel fan, vooral door de opzetdelen. Maakt bank, trap, jaloezieën etc ook heel makkelijk stofzuigen!
Robot stofzuiger is al best oud, we hebben de Roomba speciaal voor dierenharen, nu een aantal jaren. Ik ben er tevreden over, maar familieleden van me hebben geloof ik een aeg, en een andere ook.

Onze Roomba kostte 350 euro bij aanschaf, de dyson 600 euro, ik kan niet in je portemonnee kijken maar misschien iets om te overwegen haha.

Ik zou nu overigens wel voor een wat duurdere robotstofzuiger gaan. Meestal heeft het ding geen problemen, hij gaat snachts automatisch een rondje. Soms blijft hij hangen op stoelpoten (dun metaal). Toch scheelt het een hoop.
Alle reacties Link kopieren
Bij Radar gaat het nu ook over dit soort stofzuigers
wilma36 schreef:
24-02-2020 20:37
Bij Radar gaat het nu ook over dit soort stofzuigers
Ohhh dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
AEG was de beste (ik keek heel toevallig). Ze maken allemaal een onaangename herrie. Niet alleen veel dB's maar ook een heel schel geluid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het gebruik van een gewone stofzuiger kan je aangenamer maken door de hondenriem aan het handvat vast te maken en met je linkerhand achter je aan te slepen. Het is even wennen, maar zo blijft de slang vrij om te bewegen en spaar je de verf op je deuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven