Betaalbare keuken kopen....
maandag 7 januari 2013 om 08:33
Wij gaan verhuizen! En nu komt er heel veel op ons af. We hebben oa een nieuwe keuken nodig. Aangezien er verder ook heel veel verbouwd moet worden, willen we niet veel meer dan 6000 euro kwijt zijn inclusief apparatuur. We weten redelijk goed wat we willen en zijn er daarom achter dat Ikea niet heeft wat wij willen. Wij willen namelijk hoge kasten tot aan het plafond. Maar ja waar moeten we dan zijn? Zaken als Brugma n en keukenconcur rent, is dat wat? Of vallen die kastjes direct van ellende uit elkaar?
maandag 7 januari 2013 om 09:21
Bijna al die keukenzaken vallen onder de mandemakersgroep!
Hieronder vallen: Mandemakers Keukens, Brugman Keukens & Badkamers, KeukenConcurrent, Keuken Kampioen, Tweede Kamer, Keukenmaxx, Wooning Keukens & Badkamers, Montel, Sanders Meubel- en Keukenstad, Natuzzi, Riant-Stoutenbeek, Fauteuilerie, Woonexpress XL, Piet Klerkx, Edmon Keukens, Nuva keukens, CVT Keukens, Mooiman Keukens, SaniDirect, Nieuwenhuis Keukens, (een aandeel in) Grando keukens, Sani-, Meubel- en Keukendump Kaatsheuvel en de webwinkels Saniwebwinkel, Apparatenkampioen.
Dus hou dat in je achterhoofd! Bij de buren kost de keuken zoveel, heeft geen zin: de winkel is toch van dezelfde eigenaar...
Ze maken nagenoeg alle keukens zelf in hun eigen fabriek, echter verzinnen ze bij elk bedrijf een eigen modelnaam wat het voor jou onmogelijk maakt om de prijs te vergelijken.
Vaak kan je tot wel 50% afdingen, zo groot zijn de marges!
Ik ben zelf bij mandemakers in Barendrecht geweest mooie keuken gezien voor maar: 168.000 euro! Zo duur is mijn hele huis nog niet eens laat staan een keuken. Na praten ging er zoveel van de prijs af dat ik er echt een nare smaak aan overhield en ben verder gaan kijken. En kwam ik er dus achter dat die zaken van dezelfde eigenaar zijn, ze nagenoeg dezelfde keukens verkopen en ze per winkel de prijs verzinnen..
Uiteindelijk zijn we geslaagd bij Tielemans in Middelharnis. Aanrader!
Hieronder vallen: Mandemakers Keukens, Brugman Keukens & Badkamers, KeukenConcurrent, Keuken Kampioen, Tweede Kamer, Keukenmaxx, Wooning Keukens & Badkamers, Montel, Sanders Meubel- en Keukenstad, Natuzzi, Riant-Stoutenbeek, Fauteuilerie, Woonexpress XL, Piet Klerkx, Edmon Keukens, Nuva keukens, CVT Keukens, Mooiman Keukens, SaniDirect, Nieuwenhuis Keukens, (een aandeel in) Grando keukens, Sani-, Meubel- en Keukendump Kaatsheuvel en de webwinkels Saniwebwinkel, Apparatenkampioen.
Dus hou dat in je achterhoofd! Bij de buren kost de keuken zoveel, heeft geen zin: de winkel is toch van dezelfde eigenaar...
Ze maken nagenoeg alle keukens zelf in hun eigen fabriek, echter verzinnen ze bij elk bedrijf een eigen modelnaam wat het voor jou onmogelijk maakt om de prijs te vergelijken.
Vaak kan je tot wel 50% afdingen, zo groot zijn de marges!
Ik ben zelf bij mandemakers in Barendrecht geweest mooie keuken gezien voor maar: 168.000 euro! Zo duur is mijn hele huis nog niet eens laat staan een keuken. Na praten ging er zoveel van de prijs af dat ik er echt een nare smaak aan overhield en ben verder gaan kijken. En kwam ik er dus achter dat die zaken van dezelfde eigenaar zijn, ze nagenoeg dezelfde keukens verkopen en ze per winkel de prijs verzinnen..
Uiteindelijk zijn we geslaagd bij Tielemans in Middelharnis. Aanrader!
maandag 7 januari 2013 om 09:22
al die acties van NU 40% korting op de apparatuur, of gratis montage, dat is ook allemaal onzin. Die keukens gaan voor een bepaald minimum weg en het ligt aan jouw onderhandelingskwaliteiten hoe dicht je daarbij in de buurt komt.
Showroomkeukens kunnen trouwens wel een koopje zijn, als ze toevallig precies goed zijn.
Showroomkeukens kunnen trouwens wel een koopje zijn, als ze toevallig precies goed zijn.
.
maandag 7 januari 2013 om 09:23
Collega was aan het sparen voor een keuken, ze waren al een eindje op weg maar hadden het eindbudget nog niet behaald. Er werd een nieuwe keukenzaak geopend en zijn vrouw wilde er graag naar toe om eens te kijken wat ze precies wilden. Zij daar in gesprek en er werd een keuken uitgetekend. Kosten tegen de ¤ 14.000 euro aan. Zegt collega dat het veel te duur is. Vraagt de verkoper wat zou je er voor willen geven dan? Collega doet voor de grap een bod van ¤ 8.000 euro. Verkoper blijft een half uurtje weg om te overleggen, komt terug en zegt: "Gefeliciteerd, de keuken is voor u!".
Zo kan het dus in tijden van crisis...
Zo kan het dus in tijden van crisis...
maandag 7 januari 2013 om 09:29
Ik heb een heel nare smaak overgehouden aan de keukenconcurent toen wij een nieuwe keuken nodig waren. wat ook al eerder werd gezegd...je hoeft maar met je ogen te knipperen en je zit op de helft van wat er werd gevraagd.
Ik ben fan van de Ikea keuken. Je hebt er toch echt wel van die hoge kasten (iig wel vanaf het aanrecht helemaal tot aan plafond) en verder vind ik het erg fijn dat je, mocht het nodig zijn, je de frontjes kan verwisselen, wanneer je een andere uitstraling wil.
Ik mag bijna weer....na bijna 6 jaar, ben ik wel een beetje klaar met de huidige beukenkleur....
Ik ben fan van de Ikea keuken. Je hebt er toch echt wel van die hoge kasten (iig wel vanaf het aanrecht helemaal tot aan plafond) en verder vind ik het erg fijn dat je, mocht het nodig zijn, je de frontjes kan verwisselen, wanneer je een andere uitstraling wil.
Ik mag bijna weer....na bijna 6 jaar, ben ik wel een beetje klaar met de huidige beukenkleur....
maandag 7 januari 2013 om 09:33
Hier zit ik nu te wachten totdat onze nieuwe keuken komt!
Zijn naar verschillende zaken geweest. Bij één waren we erg tevreden over hoe er met ons mee werd gedacht. Ook wat wel en niet handig was met onze opzet.
De prijs was echter te hoog. Eén wisseling van een kastje, (extra) korting en we waren eruit.
Hebben nu voor iets meer dan 6.000 onze droomkeuken. Inclusief alle apparatuur, vierkante afwerking (waren de duurste handgrepen, kraan en spoelbak), glas op gas fornhuis, melkglazen schuifsysteem, deurdemping en plaatsen.
Wij zijn bij i-kook geslaagd. Heb ik al veel positieve verhalen over gehoord.
Zijn naar verschillende zaken geweest. Bij één waren we erg tevreden over hoe er met ons mee werd gedacht. Ook wat wel en niet handig was met onze opzet.
De prijs was echter te hoog. Eén wisseling van een kastje, (extra) korting en we waren eruit.
Hebben nu voor iets meer dan 6.000 onze droomkeuken. Inclusief alle apparatuur, vierkante afwerking (waren de duurste handgrepen, kraan en spoelbak), glas op gas fornhuis, melkglazen schuifsysteem, deurdemping en plaatsen.
Wij zijn bij i-kook geslaagd. Heb ik al veel positieve verhalen over gehoord.
maandag 7 januari 2013 om 09:39
@impala
We kregen dus 40+25% korting (muv het granieten werkblad, dat was 25%). We hebben het zelf niet vergeleken met Ikea, maar een kennis kocht in dezelfde periode een Ikea keuken voor ongeveer dezelfde prijs en die was toch aanzienlijk kleiner en een stuk minder lux.
Een familielid die in de keukenbranche werkt, vertelde ons dat de kerkenzaak met ca 5% marge aan ons heeft verkocht, en dat geloofde ik ook wel, als je bedenkt dat we voor de apparatuur nog minder betaalden dan de goedkoopste outletaanbiedingen op internet.
We kregen dus 40+25% korting (muv het granieten werkblad, dat was 25%). We hebben het zelf niet vergeleken met Ikea, maar een kennis kocht in dezelfde periode een Ikea keuken voor ongeveer dezelfde prijs en die was toch aanzienlijk kleiner en een stuk minder lux.
Een familielid die in de keukenbranche werkt, vertelde ons dat de kerkenzaak met ca 5% marge aan ons heeft verkocht, en dat geloofde ik ook wel, als je bedenkt dat we voor de apparatuur nog minder betaalden dan de goedkoopste outletaanbiedingen op internet.
maandag 7 januari 2013 om 10:16
quote:impala schreef op 07 januari 2013 @ 09:45:
Normaal is 25 % korting bij een keukenzaak niet het onderste uit de kan, maar het kan best dat het bij jullie toch een scherpe prijs was. De pest is alleen dat het allemaal zo ondoorzichtig is. En dat ze dat ook expres zo houden.Alleen dat al zou dus maken dat ik voor ikea zou gaan. Helaas mag ik geen nieuwe keuken.
Normaal is 25 % korting bij een keukenzaak niet het onderste uit de kan, maar het kan best dat het bij jullie toch een scherpe prijs was. De pest is alleen dat het allemaal zo ondoorzichtig is. En dat ze dat ook expres zo houden.Alleen dat al zou dus maken dat ik voor ikea zou gaan. Helaas mag ik geen nieuwe keuken.
maandag 7 januari 2013 om 10:19
Ik weet niet in welk deel van NL je woont, maar je zou eens in Duitsland kunnen kijken. Sommige zaken leveren door heel NL.
Wij hebben zelf eerst naar Ikea keukens gekeken, maar konden daar niet krijgen wat we wilden. Uiteindelijk in Duitsland onze droomkeuken gevonden. Onze ervaring is dat ze daar veel meer mogelijkheden hebben tegen lagere prijs. En ook daar valt te onderhandelen.
Ons budget was ongeveer hetzelfde trouwens.
Wij hebben zelf eerst naar Ikea keukens gekeken, maar konden daar niet krijgen wat we wilden. Uiteindelijk in Duitsland onze droomkeuken gevonden. Onze ervaring is dat ze daar veel meer mogelijkheden hebben tegen lagere prijs. En ook daar valt te onderhandelen.
Ons budget was ongeveer hetzelfde trouwens.
maandag 7 januari 2013 om 10:45
Wij hebben ook recent een keuken gekocht (keukenhome).
Apparatuur hebben we los besteld (123keukenapparatuur).
Alles van Bosch met oven, combi,afzuig,koel/vries, vaatwas en 5 pits inductie.
Was totaal 7800,- We hebben een duur composiet blad, greeploos en alles inbouw. Eerste inzet van de keukenboer was compleet zonder plaatsen 14.000,-
Wat tips:
Kijk op bva auctions of er een passend model bij zit
In Duistland net over de grens vind je ook veel goedkope zaken.
De eerst genoemde prijs is altijd minstens 30% te hoog, meestal 50%.
Wees niet bang om op verschillende plaatsen onderdelen te halen. Kranen zijn écht te duur bij keukenzaken. Zoek internet af naar de goedkoopste met kranen, apparaten etc.
Apparatuur hebben we los besteld (123keukenapparatuur).
Alles van Bosch met oven, combi,afzuig,koel/vries, vaatwas en 5 pits inductie.
Was totaal 7800,- We hebben een duur composiet blad, greeploos en alles inbouw. Eerste inzet van de keukenboer was compleet zonder plaatsen 14.000,-
Wat tips:
Kijk op bva auctions of er een passend model bij zit
In Duistland net over de grens vind je ook veel goedkope zaken.
De eerst genoemde prijs is altijd minstens 30% te hoog, meestal 50%.
Wees niet bang om op verschillende plaatsen onderdelen te halen. Kranen zijn écht te duur bij keukenzaken. Zoek internet af naar de goedkoopste met kranen, apparaten etc.
maandag 7 januari 2013 om 10:55
Quote: Alleen dat al zou dus maken dat ik voor ikea zou gaan. Helaas mag ikgeen nieuwe keuken.
Zeg maar geen helaas hoor. Zo leuk is het niet, een nieuwe keuken kopen. Hoop gezeik, hoop gedoe, hoop geld en uiteindelijk:
heb je nog steeds een keuken. Maar dan een nieuwe.
Het is dat de mijne echt uit elkaar aan het vallen is.
Zeg maar geen helaas hoor. Zo leuk is het niet, een nieuwe keuken kopen. Hoop gezeik, hoop gedoe, hoop geld en uiteindelijk:
heb je nog steeds een keuken. Maar dan een nieuwe.
Het is dat de mijne echt uit elkaar aan het vallen is.
.
maandag 7 januari 2013 om 11:06
Wij hebben onze keuken bij keuken spectrum in Veendam weg,en we waren 6000 euro kwijt incl diepvries,koelkast,combi oven/magnetron,6 pits gastel,kraan en 1 ,5 wasbak,afwasmachine. .De keukens komen uit Duitsland vandaar dat ze goedkoper kunnen iedereen dacht dat we een hele dure keuken hadden maar toen ik de prijs vertelde konden ze het niet geloven.We hebben een aanrechtblad wat naar achteren doorloopt.Ik ben er nog steeds blij mee.Het was voor ons ook een heel eind uit de buurt maar ik ben nog steeds blij dat we daar een keuken gekocht hebben.1 keer hadden we wat met de afwas machine,dezelfde dag nog kwam er 1 langs en het was een kleinigheid gelukkig.(knopje bleef vastzitten)Moet ik er wel bij zeggen dat mijn zwager hem geplaatst heeft dus dat heeft ons wel kosten bespaard.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
maandag 7 januari 2013 om 11:15
maandag 7 januari 2013 om 12:35
quote:kylie_ schreef op 07 januari 2013 @ 08:48:
Ja Ikea is goed, maar helaas heel beperkt in keuze. Ik heb geen zin om steeds op een trappetje de kastjes schoon te maken aan de bovenkant dus ik wil kasten tot aan het plafond. Haha!
Dat prijsverschil bij die keukencon current is bijzonder zeg! Maar wel heel interessant om te weten, daar kan ik wat mee!
Dan hang je 2 kasten boven elkaar.
Of je laat kasten op maat maken/ doet het zelf.
Ja Ikea is goed, maar helaas heel beperkt in keuze. Ik heb geen zin om steeds op een trappetje de kastjes schoon te maken aan de bovenkant dus ik wil kasten tot aan het plafond. Haha!
Dat prijsverschil bij die keukencon current is bijzonder zeg! Maar wel heel interessant om te weten, daar kan ik wat mee!
Dan hang je 2 kasten boven elkaar.
Of je laat kasten op maat maken/ doet het zelf.
maandag 7 januari 2013 om 13:11
Mevrouwtje, een ander kastje er boven op had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Maar dan moeten ze wel bestaan in de juiste afmeting.
Zelf ga ik er niet eentje maken.
Plintjes is wel een goed idee. Daar had ik niet aan gedacht!
Duitsland klinkt ook interessant maar is voor ons (veel) te ver weg. Dus dat gaat niet.
Ik sta weer open voor Ikea, toch nog maar eens kijken!
Zelf ga ik er niet eentje maken.
Plintjes is wel een goed idee. Daar had ik niet aan gedacht!
Duitsland klinkt ook interessant maar is voor ons (veel) te ver weg. Dus dat gaat niet.
Ik sta weer open voor Ikea, toch nog maar eens kijken!
maandag 7 januari 2013 om 13:25
maandag 7 januari 2013 om 13:30
maandag 7 januari 2013 om 13:55
[quote]NummerZoveel schreef op 07 januari 2013 @ 11:33:
@Impala
Lees je wel goed? Het was geen 25% maar eerst 40% op kasten en apparatuur en vervolgens nog eens 25% over de volledige totaalrekening na aftrek van die 25%. Dat is dus meer dan 65% korting![/quote.
Die percentages kun je niet zomaar bij elkaar optellen
Maar ik las inderdaad 40% over de apparatuur en 25% over de rest.
Wat ik eigenlijk bedoel is: die korting gaat af van een fictieve catalogusprijs. Een prijs die helemaal niemand betaalt - zelfs als je niet eens om korting vráágt krijg je die al.
Dus die korting bestaat eigenlijk helemaal niet. Dat is een verkooppraatje.
@Impala
Lees je wel goed? Het was geen 25% maar eerst 40% op kasten en apparatuur en vervolgens nog eens 25% over de volledige totaalrekening na aftrek van die 25%. Dat is dus meer dan 65% korting![/quote.
Die percentages kun je niet zomaar bij elkaar optellen
Maar ik las inderdaad 40% over de apparatuur en 25% over de rest.
Wat ik eigenlijk bedoel is: die korting gaat af van een fictieve catalogusprijs. Een prijs die helemaal niemand betaalt - zelfs als je niet eens om korting vráágt krijg je die al.
Dus die korting bestaat eigenlijk helemaal niet. Dat is een verkooppraatje.
.