Betaalbare kunst aan de muur

26-12-2011 12:35 24 berichten
Wie helpt mij aan ideeen voor betaalbare kunst voor aan de muur. Ik heb een lege muur waar ik graag een groot schilderij of iets in die richting op wil hangen. Wat hebben jullie aan de muur hangen??
Alle reacties Link kopieren
Heel veel grote steden hebben een kunstuitleen.

Voor een relatief klein bedrag kun je een kunstwerk lenen.

Ik heb zelf mijn huis vol hangen met schilderijen en grafiek die ik in de loop der jaren voornamelijk via internetveilingen gekocht heb.
Www.lianneoost.com

Ik heb een aantal werken van haar ook.
Internagelaktisch
Ik zou eens een galerie binnenlopen of langs de kunstuitleen gaan.

Veel verkopers werken met een huurkoop principe. Je tekent een contract dat je bijvoorbeeld 50 euro per maand betaald totdat het schilderij is afbetaald. In de meeste gevallen kan je iets nog ruilen als je er snel op uitgekeken raakt. Het bedrag wat je dan hebt uitgegeven, investeer je in een ander kunstwerk.

Prima investering trouwens in deze tijd.
Wat een leuke tips! Kunstuitleen staat op het to do lijstje voor 2012!
zoek eens op outsider art. Kunst door verstandelijk gehandicapten, soms erg goed en betaalbaar werk
Maak zelf iets!
Leuke site meds, ben ook op zoek naar iets en ik ga vanavond als ik terug ben de site even verder ontdekken, wat ik tot nu toe gezien heb is leuk
Kunst in allerlei prijscategorien:

Exto

Kunstshop

Etsy
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Zelf iets maken doe ik al, maar wil ook eens ander soort werk aan de muur Die outsider kunst is zeker de moeite waard!! Leuke tip
Je kan ook (indien je in amsterdam woont) naar de AAF gaan: Affordable Artfair in de Westergasfabriek
Wij hebben een fout gemaakt toen wij een schilderij kochten via internet. Er zijn veel bedrijven die kunst op doek aanbieden. We dachten een origineel schilderij te kopen, waarvan er maar één was. Maar we hebben nu iets hangen dat geschilderd is "in kleine oplage". Alhoewel het erg mooi is, vind ik het jammer dat er niet maar één van is.

We mochten het wel terugsturen, nadat ik gemaild had, dat ik dacht dat er maar één van was en dat dit niet het doek was dat op de site stond. Dat dan weer wel. Niet gedaan, na lang te hebben nagedacht, omdat het gewoon erg mooi is.
Oja, we hebben ook een schilderij uit een atelier, gemaakt door mensen uit de GGZ. En een schilderij(tje) gemaakt door aboriginals uit een kunstgalerij uit Australië. Maar van dat laatste twijfel ik ook in hoeverre het origineel is. Staat wel een stempel op, is oliewerk op doek.
quote:maaique schreef op 26 december 2011 @ 12:39:

Www.lianneoost.com

Ik heb een aantal werken van haar ook.
quote:Meds schreef op 26 december 2011 @ 12:47:

zoek eens op outsider art. Kunst door verstandelijk gehandicapten, soms erg goed en betaalbaar werkis zeker waar, bezoek eens zo n atelier echt de moeite waard ook maken zij vaak schitterende kunst objecten
ETSY.com

Zo leuk en gevarieerd <3
Jaaaa enter ;) Ze maakt ook dingen op aanvraag ;) Zulke mooie werken als ik heb zijn ook bereikbaar voor jou ;)
Internagelaktisch
Welke site is dat van die outsider art? Kun je dat eventueel ook online aanschaffen?
.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb kunst voor 40 euro per jaar aan mijn muur.

Ik werk bij een ggz instelling in Zeeland, waar ze kunst verhuren die gemaakt wordt door cliënten.

Er zitten pareltjes tussen
Zelf maken is natuurlijk een optie maar het moet niet amateuristisch lijken.
it's a big club and you ain't in it
I love etsy!
Wat zammm zegt: zelf maken is goedkoop en superorigineel. Probeer een nieuw materiaal waar je geen ervaring mee hebt. Of ruil iets met een collega-amateurkunstenaar. Is de Affordable Art Fair al genoemd? Zo niet, kijk hier: http://www.affordableartfair.nl/. Nieuwe editie laat nog even op zich wachten, helaas.
Ik heb een heel mooi kunstwerk van iemand die vroeger reclame maakte en nu weer iets anders. Het is typografisch, mooie kleuren, ruw.

Ik zou graag een Ruud de Wild willen hebben. Ik hou van dat ruwe, typografisch.

En wat ik ook erg mooi vind, maar te strak voor bij mij thuis is Petra Hart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven