bieden, dan nog eens bezichtigen?

10-11-2010 11:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben vorige week woensdag een huis bezichtigd. Gisterochtend hebben we een bod uitgebracht. Ook hebben we gister opnieuw een bezichtiging gepland voor vrijdag a.s. omdat mijn ouders het ook graag willen zien.

we zijn dus al wezen kijken, hebben dus net een bod geplaatst en terwijl we nog in "onderhandeling" zijn gaan we nog een keertje bezichtigen.

Is dat niet een beetje raar? Overgens is ons bod redelijk laag dat we misschien niet eens een tegenbod zullen krijgen. (dus zijn we nog niet eens in onderhandeling, we verwachten vandaag wel enige reactie of ze er op in gaan, of niet.)

Mijn schoonouders vinden dat het overkomt op de makelaar dat we het huis te graag willen hebben. Terwijl ik het eigenlijk gewoon aan mijn ouders wil laten zien van: "kijk, dit is het huis waar we op hebben geboden". Meer niet.

Wat denken jullie hiervan?
Het is maar net hoe je het tegen de makelaar zegt.

Als jij zegt dat je nog een aantal dingen wilt checken voordat je verder onderhandelt en je graag de mening van je ouders wilt over het huis, voordat je wel of niet door laat gaan, dan vind ik het niet zo raar.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je nog eens wilt kijken naar iets waar je zoveel geld voor gaat betalen.

Anderzijds kun je het ook zo bekijken: Je gaat nog een keer kijken of je het een hoger bod waard vindt.

Gewoon lekker gaan kijken dus, en achteraf met je ouders bespreken wat ze ervan vinden.
Zoals jij het hier schrijft vind ik het inderdaad overkomen alsof je het huis al ziet als jullie toekomstige huis. Alsof je het al gekocht hebt.

Ik zal niet beide ouders meenemen, maar een. Met de insteek van kritisch kijken naar een woning. Zij kijken met een ander oog dan jullie.
We hebben gewoon een afspraak laten maken, dus er is verder geen reden bij verteld. Neem aan dat het meer dan normaal is dat mensen een 2e bezichtiging doen. Alleen is de volgorde misschien een beetje typisch. Maar jullie hebben inderdaad gelijk, dat ik gewoon nog een keer ga kijken of ik het een hoger bod waard vind. Ben trouwens wel benieuwd wanneer we respons krijgen op ons geplaatste bod. Zit nu op school maar kan me totaal niet concentreren haha.
Ik zou pas bieden na een tweede bezichtiging. Waarom zou je een 2e keer gaan kijken als je niet eens weet of je huis gaat kopen? Die mensen zullen ook niet voor hun lol iedere keer hun huis op orde maken voor bezichtigingen en als ik de verkoper zou zijn zou ik niet instemmen met een afspraak omdat jij het zo graag aan je ouders wil laten zien.
@ Dahlia, waarom zou je niet beide ouders meenemen?

@ Pammie, het huis staat al 14 maanden te koop dus ik denk dat ze het echt niet erg vinden om het huis nog een keertje op te ruimen voor een bezichtiging. En als ze dat niet de moeite waard vinden vraag ik me af of ze het wel echt willen verkopen.

Dat terzijde, in tegenstelling tot wat jij zegt weten we dus wél zeker dat we het huis willen kopen.

En de makelaar weet niet dat ik het huis ook nog met mijn ouders wil bekijken. Ik heb hem niet verteld waarom ik een 2e afspraak wilde.

Het gaat er dus om hoe het overkomt op de makelaar, komt het raar op hem over dat ik eerst bied en dan alsnog een keer ga kijken of niet?!
Wacht eerst op een reactie op jullie bod en ga daarna kijken met je ouders.

Als het echt serieus wordt, dan is het voor je ouders de moeite waard, anders kun je gewoon via Funda wat foto's laten zien.
Waarom bieden als je het nog niet zeker weet? Zo zou het op mij overkomen en ik zou je bod dan ook niet serieus nemen (zeker als het te laag is).
@ Emaille, je hebt wel een punt. Ik begin nu echt te twijfelen wat verstandig is...
Goed, alles buiten beschouwing gelaten zou ik toch pas bieden na een 2e bezichtiging. De eerste bezichtiging ben je nog erg bezig met hoe een huis op je overkomt, de tweede kun je kritischer kijken (eventueel iemand meenemen) omdat je al een eerste indruk van het huis hebt. Ik zou dus altijd pas bieden na een 2e bezichtiging. Dat je een tweede keer wil komen kijken geeft ook al aan dat je erg geïnteresseerd bent (daar hoef je geen bod voor te doen).

Ik dek dat die makelaar het worst is waarom en wanneer je een tweede keer komt kijken, die wil het huis gewoon verkopen (en zeker na 14 maanden )
quote:bamboe91 schreef op 10 november 2010 @ 11:46:

@ Emaille, je hebt wel een punt. Ik begin nu echt te twijfelen wat verstandig is...Je hebt toch al een bod geplaatst?
Ik vind het raar, je plaatst een bod die veel lager ligt dan de vraagprijs. Daar geef je dan mee aan dat je niet zo serieus bent. (want anders kun je ook wel realistisch bieden) Vervolgens wil je nog eens gaan kijken met je ouders. Wat dan als je het huis toch niet meer zo leuk vind...trek je dan het bod weer in? En een bod uitbrengen voor een bouwkundige inspectie? Hebben jullie al eens gekeken of jullie de hypotheek rond kunnen krijgen, welke financiele ruimte er is voor jullie?

Je zegt dat je het alleen wilt laten zien als het huis waarop jullie toevallig een bod hebben gedaan....wil je het nu kopen of niet....Het komt allemaal maar wat vaag over. Heb de indruk dat je niet serieus het huis zou willen kopen.
Eens met Boarn.
Het kan inderdaad op 2 manieren opgevat worden.

Wij zijn op dit moment ook met een huis bezig, en hebben een relatief laag bod gedaan een week na de bezichtiging, als reactie op dat bod heeft de verkoper een tegenbod gedaan.

Als reactie daarop hebben we een 2e bezichtiging gepland met een familielid die een bouwbedrijf heeft, er moet nog het 1 en ander gebeuren aan de woning en we hebben als reden opgegeven dat we de kosten wat nauwkeurger willen berekenen, voordat we reageren op het tegenbod.

Denk dat je beter kan wachten op de reactie van de verkoper, bij een laag bod kan hij of zij besluiten niet in onderhandeling te gaan met jullie, in dat geval kan je dan een 2e bezichtiging afspreken.

Maar een bezichtiging voor dat de koper gereageerd heeft lijkt me te voorbarig.
Ik weet niet hoor, maar als verkoper zou ik met een laag bod in combinatie met een tweede afspraak met ouders(!) erbij, denken dat je idd geen heel serieuze koper bent. Tenzij vader/moeder bouwkundig expert is oid vind ik het plannen van een afspraak om "gewoon even te laten zien" ook best prematuur (om niet te zeggen vrijpostig). Wat de makelaar ervan vindt zou m'n laatste zorg zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven