Bieden op een koophuis

26-07-2013 10:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik had deze week gereageerd op een bestaand topic met hetzelfde onderwerp. Na de werkzaamheden aan de site kan ik hier niets meer van terugvinden, zelfs niet bij mijn berichten

Het gaat om een een eengezinswoning in de randstad: 2 slaapkamers, grote woonkamer, aparte keuken, badkamer met alleen een ruim bad. Het huis staat nu +6 maanden te koop voor ¤125.000, verkopers zijn al gezakt want eerst was het ¤ 135.000. De eigenaren verkopen het omdat ze groter moeten gaan wonen door gezinsuitbreiding.

Ik zal best nog wat aan het huis moeten doen, ook al zegt de makelaar dat je er zo in kunt.

Uiteindelijk wil ik uitkomen op max. ¤ 110.000, anders worden de maandlasten onbetaalbaar van alleen mijn salaris. Een bod wil ik doen onder voorwaarden van financiering en een bouwtechnische keuring.

Het gaat om mijn eerste koophuis, ik heb een adviseur/aankoopmakelaar met no cure no pay garantie.

Welk openingsbod is reeël? Of is het beter direct een eindbod te doen, zodat een te laag openingsbod niet direct wordt afgeketst?
Als je toch al een adviseur/aankoopmakelaar hebt, dan is dit nou typisch een vraag die je aan hem/haar moet stellen.
quote:bokvansteen schreef op 26 juli 2013 @ 10:43:

, ik heb een adviseur/aankoopmakelaar met no cure no pay garantie.

Welk openingsbod is reeël? Of is het beter direct een eindbod te doen, zodat een te laag openingsbod niet direct wordt afgeketst?

Je hebt toch een adviseur/aankoopmakelaar vraag het hem. Hij heeft er tenslotte voor geleerd.

De meeste verkopers en in ieder geval hun makelaar weet dat als je direct een eindbod doet je het huis heel graag wil hebben en uiteindelijk daar nog wel overheen gaat bieden.

Je zal dan heel standvastig moeten zijn en je niet laten verleiden tot een bod dat toch wat hoger ligt ook al wijzen ze het af. Soms willen ze dan over een paar maanden toch aan je verkopen. Soms ook niet omdat ze je bod gewoon te laag vinden.
In de randstad, een eengezinswoning voor die prijs?

In welke ghetto dan?

Of valt het bijna uiteen?
En met een annuïteiten hypotheek en 100% levensverzekering zit je met een hypotheek van 130.000 op netto rond de 500.- p/m

Dat moet toch ook te doen zijn? Ik neem aan dat je qua huur net zoveel kwijt bent.
quote:Zusenzoo schreef op 26 juli 2013 @ 12:16:

In de randstad, een eengezinswoning voor die prijs?

In welke ghetto dan?

Of valt het bijna uiteen?Ik keek er ook wel van op, dacht dat ik de enige was.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
doe je een bod van 102.500.

als ze van dat huis afmoeten gaan ze wel verder onderhandelen.
wij slapen nooit.
Vraagprijs is 135.000,- en jij wilt 110.000,- maximaal neerleggen. Het zou mij verbazen als de verkopende partij daar mee akkoord gaat, zeker als ze weer een huis (en waarschijnlijk ook duurder) moeten gaan terugkopen.
de huizenmarkt is zo dood als een pier.

het staat al 6+ maanden te koop, ze zijn al 10.000 gezakt, er is dus geen enkele interesse voor dat huis.

ik denk dat je uitkomt op 115.000.
wij slapen nooit.
Nee het is best een aardig huis, een jaren 30 woning en staat zeker niet in een ghetto

Ik ben heel standvastig, als ze 110K te laag vinden mogen ze weer op zoek naar iemand die wel meer wil betalen.

@Zusenzo, de voor mij goedkoopste hypotheek komt bij een hypotheek van 120.000 euro al op bijna 600 euro per maand (netto)
Volgens mij doe je dan iets verkeerd met je hypotheek, want wij betalen nog minder voor een hypotheek (incl. levensverzekering) van 176.000 euro en de rente is sinds wij de hypotheek afsloten, lager geworden.

En wij wonen ook in de (rand)stad, maar voor 110.000 euro is geen fatsoenlijke woning te krijgen...
Netto? Of incl. Levensverzekering?

Ik kom bij de hypotheker uit op 618,- bruto

En 470 netto bij 120.000 op basis van een salaris van 35.000 en leeftijd 30 ingevuld, rente 4,3
Ik persoonlijk denk dat je rond de 115 gaat uitkomen.

Verder vraag ik me af of het netto-bedrag wat je aangeeft wel klopt. Wij betalen (100 % annuiteiten) voor een hypotheek van 215 000 netto iets van 750 euro. Daarbovenop nog een OVR verzekering van 20 euro per maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven