Bij brand, wat te doen met de vis?

06-04-2009 10:29 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik zie jullie al grijnzen. Gisterenavond had ik een gesprek met manlief over de brand bij Bouwkunde. Zo kwamen we op branden en branden thuis. Wat neem je mee? Tja, kind natuurlijk als eerste en als je een huisdier hebt de kat, poes of konijn. Maar nog nooit heb ik iemand buiten zien staan met de vis. Wie redt er de vis bij brand? Zou je dat doen? Vinden jullie het leven van een vis net zoveel waard als die van de kat of hond? (ik wel in theorie maar ik ga mijn leven niet riskeren voor de goudvis).

Ik ken genoeg mensen die naar binnen zouden rennen voor Fikkie of Felix maar mijn arme Bob (zo heet mijn vis) dan? Wat vinden jullie, rennen jullie terug naar binnen voor de goudvis?

Even een luchtig topic op een saaie maandagmorgen dus.
.
Verse wel, vaccuumverpakte niet.

Zit tegenwoordig ook al één of andere bacterie in...
anoniem_7909 wijzigde dit bericht op 06-04-2009 10:55
Reden: was een reactie op Eowynn
% gewijzigd
Zwieb, dit is nou een leuke onderbreking op het werk. Dank!

En nog even voor de duidelijkheid: het zou hier bye-bye blub zijn...
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:MissMara schreef op 06 april 2009 @ 10:47:

Jullie denken dat een visje dat op 1100 graden gebakken is met remouladesaus wel te nassen is? denk dat je je remouladesaus dan over een graatje moet schenken
.
*neemt zich van harte voor dat verbod bij een volgende zwangerschap te negeren*
Ik denk dat ik eerst mn kind buitenzet en daarna écht nog even mn uggs ga redden hoor
quote:Zwieber schreef op 06 april 2009 @ 10:52:

[...]

Duidelijk zwanger...Van harte trouwens, Tia! Altijd een goede zaak als slimme meiden hun genen verspreiden!
Die arme goudvissen....

Is er dan niemand die zich het lot van die arme beestjes aantrekt en zijn leven riskeert voor het leven van Blub de Vis?????
668, the neighbour of the Beast
.
quote:parel27 schreef op 06 april 2009 @ 10:56:

Ik denk dat ik eerst mn kind buitenzet en daarna écht nog even mn uggs ga redden hoor Wél voor de uggs en niet voor de vis????? Wat immoreel! Aan de andere kant, die uggs kunnen er alleen maar mooier uitkomen...
hoe zie ik het dan hier voor me,

onder iedere arme een kat, de cavia's in mijn zakken de schildpadden in mijn handen en itsman op mijn rug
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ach, die vissen hebben toch maar een beperkt geheugen, 3 seconden of zo? Die hebben niks de gaten.

Oeh WARM, oeps vergeten. Sjesis wat warm, weer vergeten.
quote:Zwieber schreef op 06 april 2009 @ 10:57:

Aan de andere kant, die uggs kunnen er alleen maar mooier uitkomen...
Tja als je tóch geen vis hebt dan moet je toch wat redden?
quote:Eowynn_ schreef op 06 april 2009 @ 10:52:

Mag gerookte vis nou ook al niet meer Tia?Wel als ie vóór consumptie goed verhit is (bijvoorbeeld gerookte zalmsnippers in de pastasaus), zo lees ik hier...

Kortom, Zwieb, bel me ff als het huis affikt, dan kom ik even met een potje remouladesaus aangefietst!
quote:milo schreef op 06 april 2009 @ 10:59:

Ach, die vissen hebben toch maar een beperkt geheugen, 3 seconden of zo? Die hebben niks de gaten.

Oeh WARM, oeps vergeten. Sjesis wat warm, weer vergeten.
quote:MissMara schreef op 06 april 2009 @ 10:56:

[...]

Van harte trouwens, Tia! Altijd een goede zaak als slimme meiden hun genen verspreiden!

Tnx!

Qwertu: klaphonger...
Milo!!
quote:qwertu schreef op 06 april 2009 @ 10:57:

[...]

Terwijl je nog wel van die handige rollators hebt met een mandje voorop!

Alhoewel... straks klappen je banden door de hitte, gutst al het water over de kom van de klap die dat geeft en dan heb je alsnog een vis die overlijdt aan rookvergiftiging. Nope, bij nader inzien: inderdaad géén goed plan.

Tja, daar zeg je wat. Misschien moet ik daar bij de aanschaf van de rollator speciaal rekening mee houden.

Eigenlijk ben ik maar blij dat ik geen vissen heb, weer een potentieel probleem minder.
Volgens parelman pakken mensen in blinde paniek alles wat ze pakken kunnen en staan ze heel ondoordacht buiten met

een huisraad die ze het liefst op het ruiltopic hadden neergeplant :-)
Proest, hoe kóm je erop

hebben ze niet ooit van die reclames gehad dat ze aanbelden en al dan niet in scene gezet moeders geblinddoekt met 2 kinders de trap af moest lopen en hoe lang ze daarover deed? Of die ene die moest laten zien hoe snel ze sowieso buiten kon komen. In the heat of the moment was ze d'r kind vergeten mee te nemen...

Vis (heb ik niet meer) zou binnen blijven, poes weet ik niet. Ik denk dat het afhankelijk is waar de benenbreker is, maar ik denk dat ze, angsthaas als ze is, gewoon zelf al gevlucht zou zijn.

Ik ben BHV'er en elke keer bij de oefeningen zeggen collega's: ik ga echt never nooit zonder mijn tas naar buiten hoor! Nou wedden dat als het eenmaal zover is, jij zonder je tas naar buiten snelt?
Hahaha Parel!
Nou dacht ik ff dat dit topic ging over wat je moest doen als de vlam in de pan slaat, kan je de vis dan nog eten?

Hahaha!

Nou voor Hendrik de goudvis ga ik toch echt niet terug naar binnen, helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven