Bij iedere douchebeurt een schone handdoek?

11-05-2008 13:45 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wel.

En aangezien ik iedere ochtend douche komt dat dus neer op 1 handdoek per dag. Met dit weer douche ik 's ochtends en 's avonds dus dat zijn 2 handdoeken per dag.

Pas geleden werd ik uitgelachen door 3 collega's om mijn handdoeken-verbruik. Zij doen allemaal één week met 1 handdoek.

Sorry, maar ik vind het niet zo fris om meerdere douchebeurten met 1 handdoek te doen.

Ok, je bent schoon nadat je gedoucht hebt, maar om nou op dag 2 je gezicht af te drogen met het stukje handdoek waar je op dag 1 je kont mee hebt drooggeveegd vind ik ronduit een smerig idee

Wat doen jullie? Pakken jullie iedere dag een schone handdoek van de stapel of gebruiken jullie je handdoek ook meerdere dagen?
Hoeveel mensen die zich zo druk maken over mijn extra wasjes hebben kids? Dát is namelijk pas slecht voor het milieu.

En wat te denken van schijtende honden en smerige kattenbakken met van dat grit?

En wie heeft hier allemaal een auto? Nog zo'n milieuvervuiler.

Ik ga er ook stieken vanuit dat iedereen die zo steigert ook lekker haar dagelijse lappie vlees eet? Weleens nagedacht over hoe vervuilend de hele vleesproductie is?

Dat wasje van van mij is peanuts vergeleken bij bovenstaande, dus als ik straks heb gebadderd dan flikker ik al m'n handdoeken weer in de machine.

Samen met het beddegoed, dat ligt hier 1 week. En soms korter, als Meneer Nilsson nachtdienst heeft.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik gebruik m'n handdoek dan wel vaker, maar ik douche wel iedere dag (met warm weer soms twee keer). Ik snap trouwens ook niet waarom mensen het hartstikke smerig vinden om eens in de twee dagen te douchen. Dat je het zelf niet prettig zou vinden, dat kan ik best begrijpen. (Vind ik namelijk zelf ook niet) Maar er zijn nu eenmaal genoeg mensen die het met hun huidproblemen gewoon niet kunnen. Dat maakt hen echt niet per definitie vies hoor. Aan de wasbak kan je alles dat schoon moet, ook prima schoonmaken (en ja, ook zonder washand)
Celeone, als het om huidproblemen gaat dan snap ik het wel. Ik ga er dan ook een beetje van uit dat mensen die daarom minder douchen dat zelf ook niet zo prettig vinden.

En echt vies, ach ik vind iemand niet zo snel vies, maar ik zou mezelf niet fris voelen.
Ik douche elke dag (kort) en gebruik 1 of 2 handdoeken per week. Tussendoor hang ik die te drogen waardoor ze echt nooit stinken hoor! Ook theedoeken doe ik een week mee, hang ik ook altijd te drogen als ik ze gebruikt heb. Vaatdoekjes worden vaker verschoond uiteraard. In de keuken heb ik trouwens geen keukendoek hangen maar een grote handdoek, omdat die kleine doekjes altijd wel smel smerig worden.

Ik vind het echt ongelofelijk wat ik hier allemaal lees. Zóveel handdoeken per week, elke dag een schone pyama, dat kost gewoon weet ik hoeveel wassen meer per week! En dan wordt er ook nog gezegd 'wat maakt dat nou uit zo'n wasje'. Dat maakt heel veel uit, kost heel veel schoon drinkwater en energie! Ik vind het behoorlijk egoïstisch als mensen daar niet bij stil (willen) staan.
ik zal het dan nog erger maken, ik kleed mezelf ook nog wel eens als ik gewerkt om en gooi het setje van het werk dan meteen in de was en dat ook nog wel eens vier a vijf dagen per weer.Dit omdat ik in de zorg werk en mezelf vaak vies voel als ik thuiskom
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Nou ik neem er ook 1 per dag. Mijn vriend loopt dan altijd te zeuren.."Je kunt toch makkelijk 2 x met een handdoek doen, we hebben stapels was door die handdoeken". Nou zou ik wel eens mijn EIGEN handdoek twee keer willen gebruiken, maar als ik dan op de verwarming kijk weet ik niet zeker welke van mij is..En ik ga echt niet 1 van een ander gebruiken. DUs dan maar elke dag een nieuwe. Maar dan wel 1 die niet in de droger heeft gezeten, die zijn zo zacht..
Ik doe 5 tot 7 dagen met een handdoek. Beddengoed wissel ik elke week. Vaatdoekjes iedere dag. Hand- en theedoeken elke week.

Laten jullie in hotels dan ook elke dag schone handdoeken aanrukken? Dat doe ik echt niet, vind het gewoon zonde van het milieu!
Beetje dubbel,

mijn thuisdouchehanddoek gebruik ik wel een week, maar ik douche ook vaak op de sportschool en aangezien ik na het douchen en drogen vaak mijn handdoek op de grond gooi en erop ga staan, verwissel ik die handdoek dan wel weer na 1x. Soms ben ik per sportschoolbeurt ook 2 handdoeken kwijt, ik ga nl ook nog de sauna in.

Dus het komt er uiteindelijk op neer dat ik gewoon eens in de week een trommel handdoeken heb. Ik ga echt niet vaker in de week wassen trouwens....

Ik vind dat je toch écht schoon bent na het douchen trouwens, dus kan het toch niet smerig zijn om een handdoek te hergebruiken? Mijn thuishanddoek stinkt nóóit.
Tussenoplossing voor de sportschool is trouwens: 1 kleine handdoek voor de lessen en op te staan, die gaat dan de was in. En één grote om me af te drogen, en die hang ik gewoon uit en gebruik ik nogmaals.

ik ben blijkbaar volgens velen van jullie zeer smerig .
Ik gebruikte vroeger 2 handdoeken als ik douche: een voor mijn haar, een voor de rest van mijn lichaam. Nu één handdoek. Haren drogen doe ik met een uiteinde van de handdoek, en de rest van mijn lichaam met de rest van de handdoek.

Een gebruikte handdoek voor het drogen vind ik niet erg fris. Bovendien is de handdoek dan vochtig en dat droogt minder goed.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 12 mei 2008 @ 11:50:

Een gebruikte handdoek voor het drogen vind ik niet erg fris. Bovendien is de handdoek dan vochtig en dat droogt minder goed.Je kunt je handdoek toch laten drogen tussendoor? Gewoon uithangen en de volgende keer dat ik douche is hij echt weer kurkdroog (zeker met dit weer is dat zo gebeurd!). Ik kan me voorstellen dat als je dat niet doet en hem opgefrommeld op de badkamervloer laat liggen hij gaat stinken. En dat vind ik dan weer héél vies! Maar dat stinken doet hij ook als je 'm nat in de wasmand gooit, met alle risico's (op stank, bacterieën en zwarte 'weer'vlekken in de stof) vandien.
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 12-05-2008 12:14
Reden: opmerking over het mooie weer van vandaag toegevoegd
% gewijzigd
quote:Capibara schreef op 12 mei 2008 @ 11:10:Ik vind het echt ongelofelijk wat ik hier allemaal lees. Zóveel handdoeken per week, elke dag een schone pyama, dat kost gewoon weet ik hoeveel wassen meer per week! En dan wordt er ook nog gezegd 'wat maakt dat nou uit zo'n wasje'. Dat maakt heel veel uit, kost heel veel schoon drinkwater en energie! Ik vind het behoorlijk egoïstisch als mensen daar niet bij stil (willen) staan.

Lees deze reactie nog eens:

quote:HoiPippiLangkous schreef op 12 mei 2008 @ 10:17:

Hoeveel mensen die zich zo druk maken over mijn extra wasjes hebben kids? Dát is namelijk pas slecht voor het milieu.

En wat te denken van schijtende honden en smerige kattenbakken met van dat grit?

En wie heeft hier allemaal een auto? Nog zo'n milieuvervuiler.

Ik ga er ook stieken vanuit dat iedereen die zo steigert ook lekker haar dagelijse lappie vlees eet? Weleens nagedacht over hoe vervuilend de hele vleesproductie is?

Dat wasje van van mij is peanuts vergeleken bij bovenstaande, dus als ik straks heb gebadderd dan flikker ik al m'n handdoeken weer in de machine.

Samen met het beddegoed, dat ligt hier 1 week. En soms korter, als Meneer Nilsson nachtdienst heeft.

Als iemand een topic opent over haar pup/kitten zie ik nooit reacties over dat dat slecht is over het milieu. Dat geldt ook voor topics over een vliegvakantie, nieuwe auto, recepten voor de barbecue, etc. En dan heb ik het nog niet eens over topics waarin wordt verteld dat er een kind is geboren. Maar nee hoor, dan gaat het over handdoeken en mensen staan op hun achterste (milieu)benen over een extra wasje

Maar goed, ik ga lekker douchen met een schone handdoek die daarna linea recta de was in gaat (die overigens wordt gedroogd op de lijn, mag het dan wel? ).
Ja, gaat het er nou eigenlijk om dat je zelf gewoon zuinig bent en niet zo veel wilt wassen ( wat ik heel goed begrijp), of echt om het milieu?
Tja, dat kan, Capibara, maar we hebben geen fatsoenlijke droogruimten. Ze gaan korte tijd de wasmachine in en daarna in de droger.
World of Warcraft: Legion
Want al die mensen die zeggen dat het slecht voor het milieu is, zitten wel achter één van de grootste energieverbruikers. De computer.
Ik heb geen huisdieren. Ik eet geen vlees (en ik eet amper zuivel of ei, dierlijke producten zijn sowieso slecht voor het milieu). Ik barbecue niet. Ik heb geen kinderen. Ik gebruik groene stroom en groen gas. Nou ja oké, ik heb wel een auto, maar dan wel een van de zuinigste die er in Nederland rondrijdt. En ik heb daarnaast een OV-jaarkaart, zodat ik mijn auto slechts minimaal gebruik (alleen voor ritten die niet of nauwelijks te doen zijn met het OV).

Dus ja, ik heb wel recht van spreken vind ik; ik vind het egoïstisch als mensen er maar op los leven en niet denken aan de effecten die hun daden op het milieu hebben. Of, in dit geval: op de hoeveelheid schoon drinkwater en energie. En dan kun je wel heel kinderachtig zeggen dat je je handdoek lekker in de was gaat gooien na 1 keer gebruiken, maar daar heb je mij niet mee hoor. Daar verziek je alleen het milieu maar mee. En daar heb je zelf - en je nageslacht - ook last van.
quote:hans66 schreef op 12 mei 2008 @ 12:23:

Tja, dat kan, Capibara, maar we hebben geen fatsoenlijke droogruimten. Ze gaan korte tijd de wasmachine in en daarna in de droger.Kijk eens naar buiten man, de zon schijnt! Als je je handdoek buiten hangt is hij echt in no-time droog (véél sneller dan in de droger in ieder geval!).
quote:shining schreef op 12 mei 2008 @ 12:25:

Want al die mensen die zeggen dat het slecht voor het milieu is, zitten wel achter één van de grootste energieverbruikers. De computer.Ik heb een laptop, da's alweer zuiniger. Die nu overigens aanstaat omdat ik er iets voor mijn werk op moet doen.
ik gebruik altijd een schone handdoek bij het douchen 1 voor me haar en 1 voor me lijf, maar de voor me haar gebruik ik wel 2x dus 2 dagen

en me hand en theedoeken gebruik ik 1 week
quote:shining schreef op 12 mei 2008 @ 12:20:

Ja, gaat het er nou eigenlijk om dat je zelf gewoon zuinig bent en niet zo veel wilt wassen ( wat ik heel goed begrijp), of echt om het milieu?Het gaat mij om het milieu, daarom wil ik niet zoveel wassen. Zuinigheid heeft daar niets mee te maken. Zie alle andere dingen die ik niet heb/doe voor het milieu.
Ik snap je wel Capibara, maar het is net wat je zegt over jouw auto, jij hebt 'm soms nodig omdat openbaar vervoer soms heel lastig is. Dat is jouw keus, snap ik heel goed. Maar dan moet je toch ook respecteren dat een ander liever elke dag een schone handdoek pakt? Natuurlijk zou dat minder kunnen. Maar als we allemaal heel erg om het milieu zouden denken, dan zou niemand een tv, computer, wasmachine, droger, afwasmachine enz. hebben.

Het gaat er maar om welke keuze je maakt.

Ik ben ook milieubewust, maar daarnaast maak ik graag gebruik van mijn computer, droger (als het echt niet anders kan) en andere huishoudelijke apparaten.
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 12-05-2008 12:38
Reden: toetsenbord stond verkeerd.
% gewijzigd
Jeemig, mijn familie zegt vaak dat ik smet vrees heb maar een handdoek gaat echt wel meerdere dagen mee hoor.

Theedoeken ook een week en het vervangen van afwasborstel denk ik al helemaal nooit aan, maar heb dan ook een vaatwasser. Zelfs een vaatdoekje gebruik ik wel een paar dagen, is dat zo erg dan? Ik was eigenlijk alles op 40 graden, ben ik dan echt zo vies? Wc etc eigenlijk ook maar 1 keer per week, misschien moet ik daar toch maar eens over nadenken...

Ik word er bijna onzeker van ...

Douchen doen we wel elke dag, minder vind ik persoonlijk echt niet fijn en dat kun je ook gewoon bij anderen ruiken - zo'n muffige slaapgeur urghhh....
Oh en mijn handoeken stinken echt nooit, vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb het net nog even gechecked en ze roken heerlijk na 3 dagen....
quote:Capibara schreef op 12 mei 2008 @ 12:26:

Ik heb geen huisdieren. Ik eet geen vlees (en ik eet amper zuivel of ei, dierlijke producten zijn sowieso slecht voor het milieu). Ik barbecue niet. Ik heb geen kinderen. Ik gebruik groene stroom en groen gas. Nou ja oké, ik heb wel een auto, maar dan wel een van de zuinigste die er in Nederland rondrijdt. En ik heb daarnaast een OV-jaarkaart, zodat ik mijn auto slechts minimaal gebruik (alleen voor ritten die niet of nauwelijks te doen zijn met het OV).

Dus ja, ik heb wel recht van spreken vind ik; ik vind het egoïstisch als mensen er maar op los leven en niet denken aan de effecten die hun daden op het milieu hebben. Of, in dit geval: op de hoeveelheid schoon drinkwater en energie. En dan kun je wel heel kinderachtig zeggen dat je je handdoek lekker in de was gaat gooien na 1 keer gebruiken, maar daar heb je mij niet mee hoor. Daar verziek je alleen het milieu maar mee. En daar heb je zelf - en je nageslacht - ook last van.

Oh sorry, ik dacht dat dit een topic was over handdoeken. Maar blijkbaar is het een wedstrijd wie het meest doet voor het milieu en wie het meest recht heeft om een ander terecht te wijzen.

Op iedereen valt wel wat aan te merken als het gaat over het milieu. Jij vindt dat je je best doet (en ik vind dat je dat ook doet), maar als een ander het net iets minder doet, leeft diegene "er maar op los en en denkt niet na over de effecten voor het milieu". Het gaat over handdoeken, maar als ik kijk naar sommige reacties lijkt het wel alsof je persoonlijk verantwoordelijk bent voor het smelten van de ijskappen als je elke douchebeurt een schone handdoek gebruikt.
quote:Capibara schreef op 12 mei 2008 @ 12:26:

Nou meid jij je auto, ik mijn schone handdoeken. Vergeet je niet wat de produktie van die auto en de produktie van brandstof met het milieu doen?

Allemachtig zeg, wat kan jij zeiken over een simpel wasje en dan nog roepen dat een ander kinderachtig doet ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven