Bij iedere douchebeurt een schone handdoek?

11-05-2008 13:45 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wel.

En aangezien ik iedere ochtend douche komt dat dus neer op 1 handdoek per dag. Met dit weer douche ik 's ochtends en 's avonds dus dat zijn 2 handdoeken per dag.

Pas geleden werd ik uitgelachen door 3 collega's om mijn handdoeken-verbruik. Zij doen allemaal één week met 1 handdoek.

Sorry, maar ik vind het niet zo fris om meerdere douchebeurten met 1 handdoek te doen.

Ok, je bent schoon nadat je gedoucht hebt, maar om nou op dag 2 je gezicht af te drogen met het stukje handdoek waar je op dag 1 je kont mee hebt drooggeveegd vind ik ronduit een smerig idee

Wat doen jullie? Pakken jullie iedere dag een schone handdoek van de stapel of gebruiken jullie je handdoek ook meerdere dagen?
Als iemand een topic opent over haar pup/kitten zie ik nooit reacties over dat dat slecht is over het milieu.

Kan je mij uitleggen wat slecht is voor het milieu aan een hond? Voor zover ik weet verteren de uitwerpselen prima en is het eerder meststof voor de natuur dan belastend.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 12 mei 2008 @ 13:46:

[...]

die auto en de produktie van brandstof met het milieu doen?

Allemachtig zeg, wat kan jij zeiken over een simpel wasje en dan nog roepen dat een ander kinderachtig doet ook.

Goh, wat vriendelijk weer.

Wat is er mis mee om te zeggen dat een ander best wat milieuvriendelijker mag leven? Niks toch? Volgens mij zeurt Capibara helemaal niet, ze zegt hoe ze erover denkt. Jou daarentegen vind ik veel feller overkomen.
Ik was altijd alles op 30 graden, wordt het ook goed schoon van hoor.

Vaatdoekje gooi ik een paar x een minuutje in de magnetron, dat doodt ook alle bacterieen.

Handdoeken verwissel ik 1x per week, maar die gebruik ik eigenlijk niet, sla ze alleen om.
quote:shining schreef op 12 mei 2008 @ 13:54:

[...]

Goh, wat vriendelijk weer.

Wat is er mis mee om te zeggen dat een ander best wat milieuvriendelijker mag leven? Niks toch? Volgens mij zeurt Capibara helemaal niet, ze zegt hoe ze erover denkt. Jou daarentegen vind ik veel feller overkomen.

Wie zegt dat ik niet milieuvriendelijk leef als ik mijn handdoeken maar één keer gebruik? Ja, het kan beter, maar dat geldt voor bijna iedereen.

quote:moravia schreef op 12 mei 2008 @ 13:51:

Als iemand een topic opent over haar pup/kitten zie ik nooit reacties over dat dat slecht is over het milieu.

Kan je mij uitleggen wat slecht is voor het milieu aan een hond? Voor zover ik weet verteren de uitwerpselen prima en is het eerder meststof voor de natuur dan belastend.

Ik heb weleens ergens gehoord dat hondenpoep te zuur is om als meststof te dienen, maar dat weet ik niet zeker.

Maar goed, de meeste honden eten wel vlees en dat is inderdaad niet zo goed voor het milieu.
quote:Mariska76 schreef op 12 mei 2008 @ 14:05:

[...]

Wie zegt dat ik niet milieuvriendelijk leef als ik mijn handdoeken maar één keer gebruik? Ja, het kan beter, maar dat geldt voor bijna iedereen.

Dat schreef ik dus ook.

Maar daarom mag je er best wat van zeggen. Vrijheid van meningsuiting enzo.....
quote:shining schreef op 12 mei 2008 @ 14:06:

[...]

Dat schreef ik dus ook.

Maar daarom mag je er best wat van zeggen. Vrijheid van meningsuiting enzo.....Vrijheid van meningsuiting of anderen in hun waarde laten?
Nah, dat je je wel elke dag even goed wast en dan vooral ook op de cruciale plekken als je niet dagelijks douchet, lijkt me niet meer dan logisch, toch? Ik ben trouwens zo een met een gevoelige huid, ik moet echt oppassen met teveel douchebeurten. Soms is dat best vervelend, zoals nu met warm weer én gesport (dan móet ik wel douchen, anders voel ik me echt niet fris), kom ik nog wel eens in de problemen daarmee.

Ik heb trouwens nog niemand gezien die baddert. Of durft niemand daar meer voor uit te komen?...
Ik snap niet zo goed dat men zich daar zo door aangesproken voelt. Wat kan jou het schelen dat een ander vindt dat jij geen rekening houdt met het milieu? Als je er zelf geen last van hebt is het toch prima?

Of speelt er ergens wat schuldgevoel mee waardoor er zo wordt gereageerd?
Yep, iedereen mag zeggen wat ie wil. En als ik het ondertussen gezeik ga vinden dan mag ik dat dus ook zeggen.

En wat er niet zo milieuvriendelijk is aan honden?

* De stront. Of het nu verteerd of niet, het is onnodige belasting.

* De produktie van alle accesoires. Manden, riemen etc. Kost allemaal onnodige energie

* Het voer. Honden krijgen vlees (afval, maar toch) en vleesproduktie is slecht voor het milieu. Dat vlees gaat in blikken, ook al weer zo'n vervuiler.

En eet je hond brokken, dan is de produktie hiervan ook belastend, en de voor de kartonnen verpaking moeten er weer hele oerwouden worden omgehakt.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:shining schreef op 12 mei 2008 @ 14:12:

Ik snap niet zo goed dat men zich daar zo door aangesproken voelt. Wat kan jou het schelen dat een ander vindt dat jij geen rekening houdt met het milieu? Als je er zelf geen last van hebt is het toch prima?

Of speelt er ergens wat schuldgevoel mee waardoor er zo wordt gereageerd?

Hahaha, welnee, tuurlijk speelt er bij mij geen schuldgevoel bij. Het idee

Nee hoor, ik vind dat Capibaira spijkers op laag water zoekt. Typisch zo iemand voor wie niemand milieuvriendelijk genoeg is, ik vind het gewoon gezeur om het zeuren.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 12 mei 2008 @ 10:17:

Hoeveel mensen die zich zo druk maken over mijn extra wasjes hebben kids? Dát is namelijk pas slecht voor het milieu.

En wat te denken van schijtende honden en smerige kattenbakken met van dat grit?

En wie heeft hier allemaal een auto? Nog zo'n milieuvervuiler.

Ik ga er ook stieken vanuit dat iedereen die zo steigert ook lekker haar dagelijse lappie vlees eet? Weleens nagedacht over hoe vervuilend de hele vleesproductie is?

Dat wasje van van mij is peanuts vergeleken bij bovenstaande, dus als ik straks heb gebadderd dan flikker ik al m'n handdoeken weer in de machine.

Samen met het beddegoed, dat ligt hier 1 week. En soms korter, als Meneer Nilsson nachtdienst heeft.

Mijn 9 handdoeken hangen nu te wapperen aan de waslijn na een 40 graden was met een minimale dosering wasmiddel

Ik zou me simpelweg niet fris voelen als ik meerdere dagen met 1 handdoek moet doen. Zal vast tussen m'n oren zitten

Ook als ik me niet iedere dag douche voel ik me vies. Een poos geleden was mijn douche kapot. Moest een week lang bij vrienden douchen en tussendoor me aan de wastafel wassen... brrrrr...

Ik vond het maar niks!

En nu fiets ik even naar de supermarkt voor een lekkere vegetarische maaltijd
quote:Ikke1971 schreef op 12 mei 2008 @ 01:05:

Jeetje..TO heeft nogal wat losgemaakt met zo'n ogenschijnlijk simpele vraag Ja, inderdaad zeg...
quote:Mariska76 schreef op 12 mei 2008 @ 13:22:

Oh sorry, ik dacht dat dit een topic was over handdoeken. Maar blijkbaar is het een wedstrijd wie het meest doet voor het milieu en wie het meest recht heeft om een ander terecht te wijzen.

Dit is ook een topic over handdoeken. Ik ben niet begonnen al die andere onderwerpen (vleeseten, kind, huisdieren, auto, noem maar op) erbij te halen hoor! Ik verbaasde me er alleen over dat mensen het blijkbaar vies vinden om meer dan 1 keer met een handdoek te doen.

Ja, ik weet dat een auto niet milieuvriendelijk is, maar dat is dan voor mij een noodzakelijk kwaad. Terwijl ik er nog nooit een seconde bij stil heb gestaan dat er blijkbaar mensen zijn die twee keer dezelfde handdoek gebruiken vies zouden kunnen vinden. Ik vind 14 handdoeken per week dus echt verspilling van water en stroom - maar dat is wel duidelijk inmiddels. Een beter milieu begint bij jezelf. Alleen mag daar niets over gezegd worden tegen mensen die wassen extra moeten draaien tenzij je zelf helemaal perfect bent, vandaar dat ik alle mogelijke tegenargumenten eerst maar even ontkrachtte voor iemand me zou vragen of ik soms ook vlees eet of huisdieren heb...

En wat hoipippilangkous betreft: jij vindt nu dat ik spijkers op laag water zoek. Gelukkig dram ik er nog niet zo over door als jij in het topic over die hond van de oppasoma die een meisje gebeten had. Ik houd hier nu over op namelijk.
Stinkende handdoeken kunnen ook veroorzaakt worden door wasluis. Dan stinken ze direct zodra ze nat worden, omdat ze dus nooit schoon zijn geweest...
Voor de mensen die elke keer na het douchen een schone handdoek pakken en een vaste relatie hebben, een vraag. Springen jullie ook direct onder de douche nadat jullie 'lichamelijk actief' zijn geweest met jullie partner? Was je direct je handen als je aan zijn pielemans of billen hebt gezeten? Ook als het voor-het-slapen-gaan-sex is?
Ik kan me wel voorstellen dat als je zelf probeert heel milieuvriendelijk te leven en anderen zich daar niet om lijken te bekommeren ("als ik jou in je waarde laat dat je op de fiets gaat dan moet je mij toch ook in mijn waarde laten dat ik in een dikke SUV rij?") je daar behoorlijk gefrustreerd van kunt raken.

Reden voor mij om me niet al te veel om het milieu te bekommeren :-D

Ik geef toe, dat is best cynisch.
[...]
quote:HoiPippiLangkous schreef op 11 mei 2008 @ 20:49:

Miss_understood, bij mijn sportschool staat ook zo'n mega bak pepermunt op de balie. Komen ze uit een spinningles en maar graaien in die bak, ieks!

ik heb niet eens zin in een pepermuntje na spinning

Toch wel grappig hoeveel variaties er zijn op het wel of niet hergebruiken van handdoeken, buiten drogen of in de droger, milieuvriendelijk of niet.

Ik doe wat ik kan op milieu gebied, maar ik ga me ook niet in allerlei bochten wringen om aan de "eisen" te voldoen.
quote:Lente39 schreef op 12 mei 2008 @ 15:52:

Voor de mensen die elke keer na het douchen een schone handdoek pakken en een vaste relatie hebben, een vraag. Springen jullie ook direct onder de douche nadat jullie 'lichamelijk actief' zijn geweest met jullie partner? Was je direct je handen als je aan zijn pielemans of billen hebt gezeten? Ook als het voor-het-slapen-gaan-sex is?

Nee.

@capibaira; ik moet altijd zo lachen als mensen er andere topics bij gaan halen.

Ik bedoel, van mij mag je en ik weet ook wel dat ik me heb vastgebeten in dat onderwerp. Daar zullen best een aantal mensen zich aan hebben geërgerd.

Maar wat is de relevantie daarvan mbt dit topic? Of wilde je gewoon ff sneren? Mag ook hoor.

Anyway, ik moet om lachen en ik vind het een beetje sneu als mensen dat doen. Vooral als ze op zo'n 'ik ben de wijste' toontje praten / schrijven zoals jij nu ook doet.

Meid, als jij je daardoor de wijste voelt, be my guest. Je kan vast nog wel meer vinden in andere topics.
quote:Ligeia schreef op 12 mei 2008 @ 14:12:

Ik heb trouwens nog niemand gezien die baddert. Of durft niemand daar meer voor uit te komen?...

Jawel hoor,we douchen en we badderen hier net wat we op dat moment willen.Ik heb me vandaag 2x gedouched,vanochtend vroeg toen ik net uit bed kwam zweten en om 1800 uur weer om op te frissen na al dat huishoudelijke zweet werk .En jaaaa we hebben een waterbesparende doucheknop!

De kinderen hebben samen een uurtje in bad gezeten en manlief kwam om 1900 uur thuis en ligt nu in bad te ontspannen.

We hebben een wasdroger,magnetron en 2 auto's,maar geen afwasmachine.Tja we verbruiken aardig wat,slecht voor het milieu?

Nou we roken niet,we recycelen veel meer dan de doorsnee mens,we eten grotendeels biologisch,dus ach het effent elkaar wel weer op,ik maak me er in ieder geval niet druk om.....
Ik vind -mijn mening- het ook ongelooflijk dat zoveel mensen hun handdoek iedere dag wisselen.

Uiteraard mag iedereen doen wat ie wil en als je je echt goor voelt als je dit niet doen, ben ik de laatste die zegt dat je ermee moet stoppen.

Maar aangezien dit een forum is waar we van gedachten wisselen, wil ik jullie graag op mijn gedachte tracteren.

Het idee dat het gebruik van al die handdoeken beter is voor de gezondheid is onzin, tenzij je een of andere ziekte hebt misschien. Het idee dat het 'fris' is kan je natuurlijk hebben. Persoonlijk denk ik dat dat het een handig bijproduct is van allerlei waspoederreclames e.d., het imago van een mooie zorgzame vrouw in een smetteloze omgeving, met lieve leuke kindertjes en een happy hubby, die zich bevindt tussen stapels schone zachte handdoeken.

Maar dat overmatig energie, zeep en watergebruik slecht is voor het milieu is ook duidelijk, en laten we wel wezen dat is wel slecht voor de gezondheid, maar indirect, en dat is uiteindelijk slecht zorgen.

Naar mijn idee is dat frisse gevoel dus nogal misleidend.

Nog extremer vind ik de gewoonte die iemand noemde om iedere week de afwasborstel weg te gooien. Echt niet nodig, gooi er eventueel wat kokend water over, je kan er maanden mee doen. Misschien voelt het fris, maar het levert wel extra dioxine in het milieu op, een van de stoffen die kan bijdragen aan borstkanker.
Ik ga wekelijks in bad, een uitgebreide badderbeurt met alles d'rop en d'ran :-) Eerst bad vol laten lopen met goed heet water, dan eerst douchen (scrubben, 'moddermaskertje', scheren) dan in bad, lekker bubbelen. En dan weer onder de douche, zalig! Ben de hele zondagmiddag onder de pannen.

(Mag ook vast niet van de milieupliessie)
Ik heb geen bad.

En gek genoeg zou ik er niet eens één willen .
...ik droog me nog net niet af met een vaatdoekje...
Met dit weer douchen wij vaker, om lekker af te koelen. Na het douchen de handdoek lekker buiten ophangen om te drogen. Heerlijk fris is die dan weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven