Blaffende buurhond

11-03-2020 11:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een buurhond die echt de hele dag blaft. Vanaf dat ze naar hun werk gaan, tot ze thuis komen.

Ik heb dit al een paar keer aangekaart maar krijg niet echt een reactie.

Enig idee wat ik kan doen? Naast dat het constante gekef super irritant is, vind ik het ook sneu voor het beestje.
Kan het ook jouw beleving zijn....?
De HELE dag is namelijk wel erg veel en lang, dat houdt geen hond vol.

Ik heb zelf honden die bv even aanslaan als de postbode komt of iemand voor de deur een auto in/uit laadt.

Ik woon al 20 jaar in deze buurt en nooit klachten gehad; tot we nieuwe buren kregen die vonden dat ze de 'hele' dag blaften. Ik heb toen zelf geluidsopnames gemaakt van zo'n 4 uren achter elkaar en wat blijkt: inderdaad bij het aanslaan waren er pieken van 1-3 minuten en dat een keer of 3-5 per dag. Dat vind ik heel iets anders dan zeggen dat het om een hele dag blaffen gaat.

Hoe meer jij je er aan ergert, hoe erger het wordt want dan let je er op. Wie weet verandert er straks iets bij jou en horen andere mensen jou dan ook.

Die buren van mij kregen bv een kind dat een huilbaby bleek te zijn; wat wij uiteraard ook wel eens hebben gehoord.

Het is leven en laten leven.
Wat maakt het nou uit of zo'n hond aan een stuk door blaft of met tussenpozen, het is gewoon vreselijk irritant. Hoe zou jij het vinden als ik voor je huis ging staan en om de tien minuten een luchttoeter af liet gaan? Dan zou je toch ook dringend vragen of ik daar mee wil kappen? Of is het dan ook leven en laten leven?
Een hond houdt dat wel degelijk vol, in ieder geval onze buurhond wel.. ik werd er gek van, uiteindelijk ging ik toch verhuizen maar achteraf merk je pas hoeveel impact het had, het gebrek aan stilte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven