Blaffende buurhond
woensdag 11 maart 2020 om 11:43
woensdag 11 maart 2020 om 11:46
De hele dag alleen laten kan niet.
Een hond moet regelmatig uitgelaten worden en het is gewoon zielig.
Je kunt met 144 bellen om te overleggen.
https://www.politie.nl/themas/dierenpolitie.html
Een hond moet regelmatig uitgelaten worden en het is gewoon zielig.
Je kunt met 144 bellen om te overleggen.
https://www.politie.nl/themas/dierenpolitie.html
woensdag 11 maart 2020 om 11:51
Dan nog. Als een gesprek met buren niets oplevert neem dan contactop met verhuurder of wijkagent.
Ik heb mijn buren ook aangesproken op hun blaffende hond en met succes...
woensdag 11 maart 2020 om 11:53
woensdag 11 maart 2020 om 11:54
Ik heb zowel mijn oude buren als de wijkagent aangesproken op hetzelfde probleem. Helaas allebei zonder succes. Inmiddels zijn de buren verhuisd.
Ik wens je veel sterkte TO, ik weet hoe vervelend het is!
woensdag 11 maart 2020 om 12:03
De regels omtrent geluidsoverlast (van honden) zijn blijkbaar ook wat vaag:
https://www.das.nl/juridische-informati ... e-dan-doen
woensdag 11 maart 2020 om 12:16
In deze situaties vind ik het altijd nog het vreemdst dat de bazen het kennelijk prima vinden als de hond zichzelf de hele dag gek loopt te maken. Die zit vol stress. En gezien stress hormonen een aantal dagen in de hond blijft zitten (niet vergelijkbaar met mensen) heeft deze hond dus nooit ontspanning, ook niet in het weekend wanneer ze er wel zijn. Helaas werkt bellen met dierenorganisaties niet, want dit valt niet onder mishandeling. Super sneu. En heel vervelend voor jullie. Ik heb weleens een folder over stress van de hond/niet alleen kunnen zijn bij iemand door de brievenbus gegooid. Als zij niks doen, zal er niks veranderen.
woensdag 11 maart 2020 om 12:17
eenhoorn schreef: ↑11-03-2020 12:03De regels omtrent geluidsoverlast (van honden) zijn blijkbaar ook wat vaag:
Ik heb daar ook mee te maken gehad. Elke nacht blaften die honden van haar, dan was zij aan het werk. Zodra ze de deur dicht trok begonnen haar honden te blaffen. Ik heb de politie zo vaak gebeld. Klachten ingediend bij de wbv. Toen moest ze haar honden wegdoen van de wbv, dat was naar vele tientallen klachten en nadat de politie het geblaf ook tig keer had gehoord.
Nu werken er andere mensen bij de wbv en heeft ze weer opnieuw honden in huis, gewoon omdat het kan, omdat er verder geen sancties tegenover staan. Gelukkig nu nog niet zoveel last van gehad. Maar...als je buren dus niet mee willen werken, moet je er maar gewoon aan wennen.
woensdag 11 maart 2020 om 12:40
Wij hebben dit ook aan de hand gehad met een buurman die 2 hondjes had die blaften zodra ze alleen thuis waren.
Eerst diverse keren wat van gezegd, berichten achtergelaten maar geen enkele reactie. Toen hij weer weg was en de hond vanaf zaterdagochtend 7 uur aan het blaffen was, waren wij het echt zat en hebben wij de politie gebeld en hem dat ook gemeld. De politie heeft met hem gesproken.
Hij gaf aan dat hij niet door had dat wij er zo'n last van hadden en dat hij er direct wat aan ging doen.
En dat werkte goed. Natuurlijk blaffen de hondjes nog wel eens, en dat geeft ook niet, maar dat geblaf de hele dag is gelukkig over.
Eerst diverse keren wat van gezegd, berichten achtergelaten maar geen enkele reactie. Toen hij weer weg was en de hond vanaf zaterdagochtend 7 uur aan het blaffen was, waren wij het echt zat en hebben wij de politie gebeld en hem dat ook gemeld. De politie heeft met hem gesproken.
Hij gaf aan dat hij niet door had dat wij er zo'n last van hadden en dat hij er direct wat aan ging doen.
En dat werkte goed. Natuurlijk blaffen de hondjes nog wel eens, en dat geeft ook niet, maar dat geblaf de hele dag is gelukkig over.
woensdag 11 maart 2020 om 13:32
Ok, maar ze zeggen toch wel iets? (wat?) Of doen ze zwijgend de deur dicht?
Lastig probleem. Ik heb een hond, die gelukkig niet blaft als ik weg ben (meteen aan het begin aan de buren gevraagd of ze eventueel geblaf willen melden), maar langzaam opgebouwd, dus eerst kort weg, en steeds langer. Dat kost wat tijd en energie maar het werkt heel goed. En iets te doen/ kong geven als je weg bent. Ik zou het vreselijk vinden als mijn buren last van hem hadden, het is duidelijk dat de hond dan gestresst is. Die mensen hebben natuurlijk een baan, en eigenlijk te weinig tijd voor een hond. Misschien zitten ze er zelf ook over in en generen ze zich een beetje? Probeer toch nog eens rustig in gesprek te komen (beter niet ineens aanbellen, echt even een afspraak maken), stel je positief op, en vraag of ze Fido (opnieuw) willen trainen. Als je een hond hebt, moet je er ook aandacht en energie in steken. Desnoods een week vrij nemen om te trainen (en het geblaf zelf te constateren), of een coach raadplegen.
woensdag 11 maart 2020 om 13:52
woensdag 11 maart 2020 om 20:05
Ik ken het probleem, wij hadden vroeger ook buren met een keffertje die letterlijk de hele dag blafte als er niemand thuis was. Om gestoord van te worden. Wij hadden op den duur de politie gebeld en die is bij hun langs geweest en toen was het klaar. Geen idee wat ze hadden gedaan maar we hoorden m nog maar af en toe blaffen. Succes!
donderdag 12 maart 2020 om 15:50
Klopt wat je zegt.Sjulia schreef: ↑11-03-2020 12:16In deze situaties vind ik het altijd nog het vreemdst dat de bazen het kennelijk prima vinden als de hond zichzelf de hele dag gek loopt te maken. Die zit vol stress. En gezien stress hormonen een aantal dagen in de hond blijft zitten (niet vergelijkbaar met mensen) heeft deze hond dus nooit ontspanning, ook niet in het weekend wanneer ze er wel zijn. Helaas werkt bellen met dierenorganisaties niet, want dit valt niet onder mishandeling. Super sneu. En heel vervelend voor jullie. Ik heb weleens een folder over stress van de hond/niet alleen kunnen zijn bij iemand door de brievenbus gegooid. Als zij niks doen, zal er niks veranderen.
Maar het is wél dierenmishandeling. Alleen mentale dierenmishandeling en dat erkent de wet niet, want dieren zouden geen psyche hebben of een mentaal welbevinden.
Ik vraag me af of zo'n folder gelezen wordt.
Mensen zijn gewoon super egoistisch. Ik heb onze buurman ook aangesproken op het houden van zijn paarden. Ze staan op een wei met nauwelijks gras want het is kaalgevreten en ze krijgen alleen maar 1x per dag hooi dat ze in 10 minuten op eten. Ik heb gezegd dat paarden officieel 3x per dag hooi moeten omdat hun darmgestel maar maximaal 6 uur leeg mag zijn. Hij doet er niets op uit. Waaorm niet? Te veel moeite!
donderdag 12 maart 2020 om 15:59
Mensen houden dieren nog te veel alleen voor hun eigen plezier in plaats van ze te bieden wat ze nodig hebben.
Hier ook in de buurt hartverscheurend geblaf wanneer het beestje alleen thuis is. Of twee honden die in de tuin worden gegooid en blijven blaffen. Ik ben allang blij dat die van mij niet mee gaat doen.
Wanneer de buren nergens op reageren zou ik gewoon een melding bij de politie maken. Vaak gaan die dan een gesprek aan en dan maar weer verder kijken.
Hier ook in de buurt hartverscheurend geblaf wanneer het beestje alleen thuis is. Of twee honden die in de tuin worden gegooid en blijven blaffen. Ik ben allang blij dat die van mij niet mee gaat doen.
Wanneer de buren nergens op reageren zou ik gewoon een melding bij de politie maken. Vaak gaan die dan een gesprek aan en dan maar weer verder kijken.