Blaffende hond buren

29-05-2020 00:30 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik woon in een appartementencomplex en mijn buren hebben een hond. Het is een grote waakhond en hij waakt dan ook de hele dag. Ik word iedere dag wakker van die hond, zo gauw zijn baas naar het werk gaat (6 uur). Het geblaf gaat door tot 4 uur. Het is niet continu aan een stuk, maar steeds als er iemand door de gang loopt (wat vaak gebeurt) blijft de hond een half uur luid blaffen. Ik word er compleet gestoord van.

Ik heb bij de buren aangegeven dat ik er veel last van heb, maar dit heeft niks opgeleverd. Ik heb ook contact opgenomen met de beheerder van het gebouw. Hij gaf aan al meer klachten gehad te hebben over de hond. Er is een gesprek geweest met de eigenaar, maar daar kwam weinig uit.
Ik ben momenteel veel thuis aan het werk en voor mij is de maat vol.

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Ik vind dit echt niet meer vallen onder leefgeluiden.

Daarnaast zijn het kleine appartementen en het betreffende ras heeft veel beweging nodig. Ik vind honden leuke beesten, maar vind het echt niet kunnen dat een hond zoveel overlast veroorzaakt bij buren.

Wat denken jullie ervan? Tips?
Alle reacties Link kopieren
Rijdende rechter of meester Frank visser inschakelen wanneer je echt wilt dat er een oplossing komt. Tenzij je niet op tv wilt :). Ze gaan eerst die mensen benaderen en het uitleggen, misschien schrikt dat al af?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
29-05-2020 00:52
Ben je serieus gaan blaffen op straat? :-D
Hahaha.. ik zie het helemaal voor me!!! :lol: :lol:
Wel fijn dat het heeft gehulpen!
summer234 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 09:49
8.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn! Veel reacties!

Ik woon in een huur appartement.
De hond bij mij in huis nemen is geen optie ivm. mijn katten. Ook heb ik met de buurman zelf geen contact. Hij doet de deur ook niet meer open als ik aanbel.
Ik zie zie het ook niet gebeuren dat hij een cursus met de hond gaat doen. Dit op tv oplossen hoeft van mij niet.
Ik denk dat de beste optie voorlopig is om klachten te blijven doorgeven. Ik zal ze wel helemaal gek maken bij de woningbouw, zodat ze eens echt actie gaan ondernemen!

Ik heb al filmpjes van de hond gemaakt, dus als het klagen niet werkt is die optie van een versterker nog wel iets. Ik stuur ze sowieso door naar de woningbouw. Ik ga ook nog even praten met de andere buren. Hopelijk verandert er iets als we allemaal klachten blijven indienen. Het zou idd ook voor de hond beter zijn als ie een andere woonplaats zou vinden.
Th∅rdis schreef:
29-05-2020 07:02
Klachten blijven indienen. Bij de gemeente, bij de politie, bij de beheerder. Opnames maken. Dierenpolitie bellen. Gewoon blijven klagen. Een hond mag niet de hele dag blaffen. Bij ons doet handhaving daar wel iets aan, uiteindelijk moet de hond dan weg (en dat klinkt alsof het ook beter is voor de hond)
Wijkagent inschakelen. Die MOET iets doen. Sterkte, dit sucks bigtime.
Alle reacties Link kopieren
Neem het hondengeblaf op en speel het tussen 22 en 04 uur af op een behoorlijk volume. Liefst met tussenpozen van 15 a 20 minuten zodat men net even in slaap komt en dan weer wakker wordt.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
29-05-2020 11:16
Neem het hondengeblaf op en speel het tussen 22 en 04 uur af op een behoorlijk volume. Liefst met tussenpozen van 15 a 20 minuten zodat men net even in slaap komt en dan weer wakker wordt.

Ja doen, dan helpt de politie je zeker niet meer.
RikM schreef:
29-05-2020 12:49
Ja doen, dan helpt de politie je zeker niet meer.
Dat moet je ook niet toegeven.
miekemv schreef:
29-05-2020 13:12
Dat moet je ook niet toegeven.
Dan ga je gewoon bij het politiebureau geluiden van de sirene nadoen :-x
Ab_Normaal schreef:
29-05-2020 13:21
Dan ga je gewoon bij het politiebureau geluiden van de sirene nadoen :-x
Wat een goed idee.
TO klagen doe je ook in het belang van de hond. Zo veel en langdurig blaffen is geen natuurlijk gedrag, in ieder geval niet het gedrag van een hond die lekker in zijn vel zit. Ik snap helemaal dat je er horendol van wordt en het is nergens voor nodig. De eigenaar moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen voor zijn dier.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gehad.
Heb de betreffende buurvrouw erop aangesproken, maar die had om middenuur duidelijk al een slok teveel alcohol op (ze laat de hond ook nooit uit).
Daarna klacht geluidoverlast bij de woningbouw.Dat heeft geholpen. Ik kreeg wel weer eerst bedreigingen aan mijn adres, want zo zijn ze.
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
29-05-2020 13:21
Dan ga je gewoon bij het politiebureau geluiden van de sirene nadoen :-x
Ik zie het al echt voor mij: een mevrouw die daar keihard ‘TaTuuuTaTuuu’ gaat gillen. En dan een of andere lolbroek nog op de achtergrond ‘Whoop whoop that’s the sound of da police, that’s the sound the beast, whoop whoop’ erbij krijsen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
29-05-2020 14:24
Ik zie het al echt voor mij: een mevrouw die daar keihard ‘TaTuuuTaTuuu’ gaat gillen. En dan een of andere lolbroek nog op de achtergrond ‘Whoop whoop that’s the sound of da police, that’s the sound the beast, whoop whoop’ erbij krijsen.
Bij de huren hielp het 😁 (het blaffen dan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven