blower auto doet het niet

08-12-2012 14:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het zo gevroren heeft, beslagen de ramen ook snel en ja hoor, de blower houdt er ineens mee op, dus kan de warmte van de kachel niet naar de ramen. Kan zoiets bevroren zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Moet toch normaal gesproken niet kunnen? Dan zou je denken dat er iets nat is wat nu bevroren is.

Idee?
Blower kan best bevriezen hoor. Alles kan bevriezen, dus waarom de blower niet

Maar je hebt 't wel nodig. ANWB bellen? Goed zicht is toch wel een vereiste als je met de auto op pad gaat.
Ligt er ijs of sneeuw op je rooster?

Dat vrijmaken,blower heeft ook aanvoer nodig van lucht.

Kan ook bevroren zijn hoor,mijn elektrische ramen doen het met dit weer ook niet.
Blowt 'ie helemaal niet, of blaast 'ie wel maar heb je geen warme lucht? Dat laatste is bij mij een keur het geval geweest, toen bleek er iets kapot te zijn en dat had niets met bevriezen te maken (volgens mij was het de thermostaat, maar pin me er niet op vast) Zou even de ANWB bellen als ik jou was.
Hadden wij laatst ook, bleek een weerstand te zijn, die moest vervangen worden. Kostte een paar tientjes. Is het een ford toevallig? Daar komt het relatief veel bij voor schijnt.
Heb ik ook gehad, en reparatie was niet mogelijk...

Heb nu een nieuwe auto.
Hier ook gehad vorig jaar, tijdens de periode dat het steeds -10 was :|

Bij ons was het ook iets van een weerstand/ klein dingetje dat vervangen moest worden. Ermee rond blijven rijden is niet prettig!
Misschien erg cru en zeker niet warm, maar je kan je airco aanzetten om beslagen ramen schoon te krijgen.

Het kan ook zijn dat je ventilator vast zit doordat de olie/vocht die er inzit bevroren is of stroperig is geworden door de vorst.

Het meest waarschijnlijke is dat de ventilator gewoon kapot is.
Doet de blower het op geen enkele stand vraagt vriend.
Bel even het autocentrum waar je de auto gekocht hebt. Of de ANWB , dan kunnen zij even naar je auto kijken. Je kunt dat met dit weer niet missen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Hij doet het op geen enkele stand, hij blaast dus niet. Dit weekend hoeven we niet meer perse te rijden. Maandag garage maar bellen. Vroeg me alleen af of het niet iets heel simpels is. (sprak zij hoopvol)
quote:zammm schreef op 08 december 2012 @ 15:16:

Heb ik ook gehad, en reparatie was niet mogelijk...

Heb nu een nieuwe auto.

Voor zo ver ik weet is alles aan een auto reparabel, dus was 't te kostbaar om alles uit elkaar te halen? (Vaak moet (deels) het dashboard uit elkaar....)
Heb je de betreffende zekering al gecontroleerd?
Heb het juiste antwoord al paar keer vernomen weerstandje is tientjes werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven