Bod gedaan op woning!

09-10-2013 12:33 59 berichten
Ik heb gisteravond met mijn vriend een bod gedaan op een woning wat hopelijk onze eerste koopwoning wordt! Spannend dus!

Ik wil graag weten hoe lang het bij jullie duurde voordat er een reactie op het bod kwam?
Hier 's ochtends om 7 uur ons eerste bod uit gebracht, om 7.30 waren ze akkoord. Het kan heel snel gaan.

Meestal duurt het iets langer Succes!
Alle reacties Link kopieren
's middags om 16.00 uur hadden we de afspraak voor een bezichtiging staan, daarna een eerste bod uitgebracht. 's Avonds om 23.00 uur zijn we overeengekomen met de verkopende partij dat wij het hadden. Moet wel zeggen dat de tijden op de huizenmarkt toen nog wel anders waren....
Wij kregen na twee dagen een afwijzing. Daarna een nieuw bod gedaan en dat vonden ze ook te laag. Toen drie maanden niks meer gehoord en ineens kregen we een belletje dat ze weer wilden onderhandelen. Wij zeiden dat wij ons definitieve bod drie maanden geleden al bekend hadden gemaakt en dat we niet meer gingen stijgen. Toen gingen ze na een paar uurtjes akkoord.

Het was wel erg spannend natuurlijk, want in de tijd dat wij kochten was de huizenmarkt nog best actief. En in die drie maanden had natuurlijk een hogere bieder langs kunnen komen. Maar wij wilden een nette prijs en geen woekerprijs betalen. Anders was de koop dus gewoon niet doorgegaan.

Succes met bieden en eventueel kopen!
Ik heb nog niets gehoord van mijn makelaar (0;

Grapje, mijn huis staat ook te koop. 6 jaar geleden deden wij een bod, uur later kregen wij tegenbod. 10 min later was de koop rond. De overdracht daarin tegen duurde 3 maanden!!
Hmm dan duurt het toch best wel lang nu al...

Ik hoop dat de eigenaar wel gaat reageren op het bod in ieder geval! Als ze het afwijzen zal de makelaar dat toch sowieso wel melden lijkt mij?

Dat eerste bod is toch wel het spannendst haha, ik hoop echt dat ze met een tegenkomt komt!
Wat is de vraagprijs en wat is je bod? Ligt het ver uit elkaar?
DTEEZ!
Toen we ons huis verkochten, hadden we de boel binnen een week rond.

Toen we dit huis kochten verliep het heel erg moeizaam en hebben we de onderhandelingen zelfs stop gezet (slik!) omdat ze onredelijke eisen stelden en onvermurwbaar leken te zijn. Moet er wel bijzeggen dat het een vechtscheiding was, dus ons bod via beide makelaars, naar beide advocaten, naar beide eigenaren ging en dan weer in dezelfde wijze terug
Het ligt aan de situatie. Als ze van jullie bod alle betalingen kunnen afronden zal het snel gaan. Als ze er een restschuld aan over houden kan het ook zijn dat ze eerst eens even moeten rekenen.

Maar toen wij ons huis verkochten deed de koper een bod en dat lag binnen onze marge. Als de makelaar hem te pakken heeft gekregen op zijn werk heeft hij het binnen een half uur geweten.
Vraagprijs is 117.500, wij hebben 101.000 geboden.

Er moet wel nog aardig wat gebeuren in de woning (zo moet er een muur geplaatst worden voor een fatsoenlijke slaapkamer, het is een praktijkruimte geweest). Pas is er een zelfde woning verkocht voor ca. 108.000. Wij hopen ook op die prijs uit te komen.

In mijn ogen in deze markt geen onredelijk bod. Daarnaast wil de huidige eigenaar er duidelijk snel van af (staat al bijna 2,5 jaar te koop, is al een tijd leeg en zakt elke paar maanden in de prijs). Er zit trouwens geen hypotheek op.
Wat spannend! Ik duim voor je.
Thanks Frizzy!

Ik ben normaal helemaal geen zenuwpees maar ik ben echt weg van dit appartement en het is echt geen 13-in-een-dozijn (zoals veel appartementen in de buurt voor die prijs wel!) dus ik wil het ik wil het ik wil het!! Haha.
quote:calyssa schreef op 09 oktober 2013 @ 13:38:

Thanks Frizzy!

Ik ben normaal helemaal geen zenuwpees maar ik ben echt weg van dit appartement en het is echt geen 13-in-een-dozijn (zoals veel appartementen in de buurt voor die prijs wel!) dus ik wil het ik wil het ik wil het!! Haha.

Waarom heb je dan niet gewoon 108 geboden??

Wij hadden destijds 2 biedingen. Vraagprijs was 162. Eerste bod was 140, tweede was 155. Dat hebben we ook meteen geaccepteerd. Als je het echt graag wilt, waarom dan nog touwtrekken?
Nou, het scheelt wel even 7000 euro, elke 1000 die je nog kunt onderhandelen kun je weer in je huis steken, dus niet zo vreemd hoor.
Om half 9 geboden, tegenbod om 10 uur, opnieuw geboden rond half 11, akkoord rond 12 uur. Dit een week na de eerste bezichtiging, ongeveer 2 jaar geleden.

Maar spannend, succes! Ik hoop dat je snel wat hoort!
Omdat 108 meteen ons uiterste bod is en als we 108 bieden is de kans ook zeer groot dat we een tegenbod krijgen. Dan houdt het voor ons ook meteen op want dan is er totaal geen ruimte meer.

Daarnaast is de kans dat iemand anders ook precies nu gaat bieden heel klein, in die 2,5 jaar geen boden gedaan en 2 dagen geleden waren er geen andere kijkers geweest de afgelopen tijd volgens de makelaar.
Wij hebben 2 weken geleden een eerste bod gedaan. Dat werd 2 dagen later afgewezen. Toen een vervolgbod gedaan en gingen we in onderhandeling. Vorige week zijn we een prijs overeengekomen Zaterdag voorlopige koopakte tekenen!

Dus bij ons duurde het hele riddeltje een week.
Onderhandelen lijkt me logisch, natuurlijk begin je niet met je uiterste bod.
Een paar weken, komt omdat de vorge eigenaren 3 weken op vakantie waren. Rondreis in de binnenlanden van Afrika. En de makelaar was maar gemachtigd tot een bepaald bedrag te gaan.

Makelaar wilde ons op een bepaald moment nog onder druk zetten om zijn bod maar te accepteren. Dit hebben we niet gedaan. Maandagochtend waren ze terug van vakantie, en een kwartier later werden we gebeld en was ons bod geaccepteerd.

Geduld hebben dus! Diegene die het eerst nu gaat praten is vaak de persoon de het meeste toe gaat geven.

Kennelijk nemen ze je bod serieus en zijn ze onderling aan het beraden wat hun vervold bod is en welk bod ze uiteindelijk willen accepteren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja ik wacht sowieso af. Ons bod staat tot a.s. maandag dus ik ga echt pas iets laten horen als ons bod verlopen is. Tot die tijd afwachten maar dat duurt laaaaang haha.

Ik verwacht trouwens echt niet dat ze accepteren, maar ik hoop wel dat we een tegenbod krijgen zodat we kunnen onderhandelen.

@underkoffer: leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe huis!
Wij hebben 27 december de eerste (en enige) bezichtiging gedaan, waren helemaal verliefd en onze hypotheekadviseur heeft rond vijf uur 's middags een bod gedaan, de volgende ochtend 28 dec rond elf uur kregen we een tegenbod. Dat hebben we meteen aanvaard. We wilden het voor 1 januari rond hebben ivm de nieuwe hypotheekregels.

De verkoopmakelaar was niet heel enthousiast toen ik 27 dec om negen uur belde voor een afspraak diezelfde dag :-) maar ik gaf toen ook aan: als dit goed voor ons voelt, willen we het voorlopig koopcontract voor 1 januari getekend hebben.

In maart kregen wij de sleutel. En nog steeds geen moment spijt van ons ontzettend snelle koopactie.. :-)
Nou we hebben een tegenbod, wel heel weinig van de prijs af gegaan maar het is in ieder geval een tegenbod.

Nu maar even bedenken hoe we het verder gaan aanpakken vanavond..
Spannend hoor!

Kan zijn dat zij proberen hoever jullie willen stijgen, of ze hebben echt geen keus om veel verder te zakken ivm restschuld...

Succes met de verdere biedingen!
Bij mij duurde het spelletje een week. Ik deed een bod, zij zakten iets met de prijs en deden een tegenbod, ik ging weer iets omhoog met mijn bod en toen kwamen we na nog een dag op het midden uit.

Ik vond het zenuwslopend, ook omdat diezelfde maand twee andere huizen al aan mijn neus voorbij waren gegaan (bod gedaan, werd afgewezen en gelijk aan een ander verkocht).
Spannend, Calyssa.

Hebben jullie inmiddels bedacht wat jullie gaan doen qua tegenbod?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven