Bod gedaan op woning!

09-10-2013 12:33 59 berichten
Ik heb gisteravond met mijn vriend een bod gedaan op een woning wat hopelijk onze eerste koopwoning wordt! Spannend dus!

Ik wil graag weten hoe lang het bij jullie duurde voordat er een reactie op het bod kwam?
Gisteravond een nieuw bod gedaan, paar duizend hoger dan ons eerste bod.

Nu werd ik net gebeld door de makelaar met de mededeling dat de eigenaar heel star is en dat ze niet verder wil zakken dan 3.500 onder de vraagprijs.

Dat bedrag kunnen en willen we niet betalen omdat er ook nog e.e.a. moet gebeuren voordat we er überhaupt kunnen wonen.

Ik heb de makelaar mede gedeeld dat ik denk dat we er dan niet uit komen. Hij geeft aan dat hij ons wel adviseert om ons eindbod te zeggen want je weet maar nooit. Dat gaan we uiteindelijk ook wel doen (maar dat heb ik natuurlijk nog niet gezegd) maar we gaan het wel even over het weekend heen tillen eerst.

Dan doen we ons eindbod, dat is ook meteen wat me maximaal kunnen betalen maar ligt alsnog 4000 euro onder haar prijs dus het gaat hem toch niet worden maar goed. Dan weten we het in ieder geval zeker en gaan we verder op zoek.
Wel frustrerend hoor, de eigenaar zakt al maanden om de maand een paar 1000 euro in prijs en nu het er eindelijk op aan komt en iemand het wil koper (na 2,5 jaar!!!) kan er ineens vrijwel niets meer van af.

En ze heeft er geen hypotheek op dus dat kan het ook niet zijn.
Pff ik baal wel, ik wilde die woning echt heel graag..

Er zijn nog 9999 andere woningen bij ons in de buurt maar dit was echt een aparte in deze prijsklasse, de rest is eigenlijk allemaal 13-in-een-dozijn..
Alle reacties Link kopieren
Wat klote voor je zeg!

Ik hoop dat ze nog happen.. Succes!
DTEEZ!
Laat je niet gek maken. Dit is gewoon hun manier om je onder druk te zetten. Je wou maximaal 108 uitgeven. Hou je daar dan ook aan. Geef gewoon aan dat 108 je uiterste bod en onder geen beding meer.

Het is een kopersmarkt. Een huis waar in 2,5 jaar al niemand voor komt is gewoon niet geliefd en dat gaat heus niet op korte termijn veranderen.
Dat lijkt mij dus ook Markovic, maar ik moet wel zeggen dat de verkoopmakelaar nou niet echt een tactisch persoon lijkt te zijn (eerder verklapte hij wel wat dingen wat niet echt slim was) maar wie weet.

We gaan ze in ieder geval even laten wachten tot volgende week en ik heb aangegeven dat ik niet verwacht dat we er uit komen dus ze verwachten nu niet veel meer denk ik, zeker niet als ze een paar dagen niets horen. Hopelijk maken we hen ook een beetje gek dan voordat we met ons uiterste bod komen en accepteren ze die toch nog. Wordt vervolgt...
Eens met markovic, laat je niet gek maken, dit is een truc om te kijken wat je maximaal uit wilt geven aan de woning. En leg zeker geen uiterste bod neer als dat hoger is dan die 108k. Bedenk dat het voor de verkoper net zo spannend is als voor jou. Het merendeel van de kopers gaat juist wel voor een 13-dozijns huis.

Hele grote kans dat je over een tijdje (kan paar maanden duren, hoeveel geduld heb je?) of wat alsnog gebeld wordt dat je bod alsnog geaccepteerd is.

Geen haast, hoofd koel, voeten warm!

(Weet dat het heel moeilijk is als je zelf in de onderhandeling zit hoor.)
Ik weet het, ik ben normaal ook heel nuchter en zou ook zeker adviseren om geduld te hebben en niet gek te laten maken maar ja als het over jezelf gaat en het huis wat je zo graag wilt....

Maar we houden ons hoofd koel hoor! Goede deal of geen deal hoor. We hebben alleen geen maanden geduld, betalen veel huur voor een klein en oud huurhuis en willen gewoon snel gaan kopen, als dit niets wordt gaan we wel echt op zoek naar wat anders dus dan gaat het gewoon over.
quote:calyssa schreef op 10 oktober 2013 @ 16:24:

Ik weet het, ik ben normaal ook heel nuchter en zou ook zeker adviseren om geduld te hebben en niet gek te laten maken maar ja als het over jezelf gaat en het huis wat je zo graag wilt....

Maar we houden ons hoofd koel hoor! Goede deal of geen deal hoor. We hebben alleen geen maanden geduld, betalen veel huur voor een klein en oud huurhuis en willen gewoon snel gaan kopen, als dit niets wordt gaan we wel echt op zoek naar wat anders dus dan gaat het gewoon over.

Waarom ga je gewoon niet op zoek naar iets anders? Gewoon verder kijken.

Je zou ook "per ongeluk" een ander vergelijkbaar huis kunnen bekijken dat de verkoopmakelaar in de verkoop heeft staan.
Uiteraard hebben we voor dit huis al meerdere huizen bekeken en heb ik Funda al redelijk afgestruind haha en met open huizen route redelijk wat huizen bezocht maar daardoor wil deze eigenlijk alleen maar meer omdat hij er gewoon uit springt voor ons dus dat helpt niet echt.

Heb wel dit weekend nog twee bezichtigingen ergens anders, die stonden al. Misschien de zelfde makelaar eens bellen om de kijken naar een vergelijkbare woning is wel een goed idee om de druk er op te houden, thanks!
Jeeeh onze tactiek heeft gewerkt in ieder geval! Zojuist belde de makelaar dat de eigenaar er toch wel echt heel graag uit wil komen met ons, ze heeft het bedrag 110.000 genoemd (was eerst 114) en wil graag de onderhandelingen voorzetten.

Vanavond gaan we dus een eindbod doen en dan komen we er hopelijk deze week uit!
Kan me niet voorstellen dat eigenaar het met de huidige markt op 2000¤ laat stuklopen. 108.000 eenmaal, andermaal.... :-) Succes!!
Wat gaaf, spannend hè:-) heel veel succes met de afronding!
Wat super voor je!
Ik zou of voor de 110.000 euro gaan als de tegenpartij de technische keuring betaald of voor de 108.00 euro gaan en dan zou ik zelf die 2.000 euro gebruiken voor de technische keuring.

En pas akkoord tot koop als de kosten die uit de technische keuring komen onder de 5.000 blijven.

Het laatste wat je wil is dat je straks een kat in de zak koopt.

maar gefeliciteerd !
Wij hebben net de koop rond.

Huis stond 2 jaar te koop en hebben er min of meer met 2 stellen om moeten vechten! Een makelaar die niet helemaal eerlijk speelde..Maargoed aanhouder wint. Wij hebben uiteindelijk de vraagprijs geboden. Dit heeft ongeveer 2 weken geduurd......

Succes!! Is indd zenuwslopend.
Ow sorry beetje mosterd..

Nogmaals succes!
-
@Nina, gefeliciteerd met jullie aankoop! Wat toevallig dat er na 2 jaar precies tegelijk met jullie nog een stel het huis wilde, moet spannend geweest zijn!
Wat spannend hoor, hopelijk happen ze wel. Kan me voorstellen dat als je echt je droomhuis hebt gevonden dat je het gewoon wil!!

Succes hoor!!!

Wij hebben ons huis afgelopen vrijdag verkocht. We waren woensdag eerst in onderhandeling met een andere partij maar die liep vast na een paar keer over en weer bieden. Ze wilden toch nog een keer komen kijken. Gelukkig hadden we diezelfde dag nog kijkers staan, nav de open huizen dag kwamen zij voor de tweede keer. Diezelfde avond deden ze nog een bod, bang dat de andere mensen terug zouden komen op hun besluit om even uit de onderhandeling te stappen.. Afijn, toen duurde het 1,5 dag en waren we eruit. En nu is het verkocht en ben ik blij! Ons huis stond op 1 dag na twee weken te koop, dus ik klaag niet!

Wij zijn nu bezig met de aankoop van een ander huis, nieuwbouw, maar daar is het laatste woord nog niet gesproken over de prijs.
DTEEZ!
Dat is echt heel bijzonder Djoels, gefeliciteerd.

Ons appartement staat nu 3 kwart jaar te koop, maar wij hebben het geluk dat we, als het goed is (we zijn in onderhandeling) een huizenruil kunnen doen. wij kopen zijn huis en hij ons appartement.

Dat is echt geluk hebben!!

Succes met onderhandelen bij het kopen van je volgende droomhuis!
Wauw dat is fijn!!!

Huizenruil nog niet eerder gehoord dat het echt gebeurde wel dat het bestaat! Spannend!!!
DTEEZ!
Gefeliciteerd dames! Hoop dat het gauw jullie thuis wordt
Heeeeel spannend! Is ook echt een prachtig huis.

Dus ik hoop het zo, als het goed is weten we vandaag meer!!!
Dat is echt bijzonder snel Joels, gefeliciteerd met de verkoop en natuurlijk succes bij je onderhandelingen voor je nieuwe woning!

Wat leuk Elize, een huizenruil! Voor jou ook een spannende dag dus vandaag!

Wij hebben gisteravond ons eindbod gedaan, ik ben benieuwd.. Hopen dat we vandaag wat horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven