Bonenmachine lastig? En welke?

06-12-2016 12:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje in twijfel of we een bonenmachine gaan aanschaffen.

Heb al veel koffie geprobeerd ( senseo, nespresso en dolce gusto) maar telkens kwamen we toch weer uit bij de gewone koffiezetter met filters.

Toch is koffie van verse bonen ook erg lekker.

Maar ik lees ook dat het veel gedoe geeft zo'n apparaat. Klopt dat?

En welk merk raden jullie aan?
Wij hebben er 1,een siemens. Ideaal ding en heerlijke koffie.

Eens in de zoveel tijd ontkalken verder niks.

Wij hebben deze

Een bonen machine? ik dacht wat is dat dan weer, maar je bedoelt een koffiemachine.
Als je filterkoffie wilt gaan zetten is een losse bonenmaler wellicht een optie. Ik heb zelf ooit een tweedehands Nemox gekocht die ik voor zowel espressomaling als filtermaling gebruik. Kostte maar iets van 75 euro. En de beste filterkoffie maak je door zelf op te gieten :-)
Ik heb deze:

weinig werk aan, alleen af en toe ontkalken idd.

En heel vaak water bijvullen, want hij verbruikt meer water met spoelen dan voor de koffie.

Wat ik wel een nadeel vind, is dat hij een flinke bak herrie maakt. Als vriend vroeg opstaat en koffie maakt word ik er wakker van. Ik hoop de buren niet
.
Oeps plaatje beetje groot
.
Ik zweer bij de Delonghi Magnefica 4500
Nothing takes the past away like the future
Je kan ook bonen kopen en die zelf malen en dan een filter koffiezetapparaat gebruiken.

Wij hebben ook een Siemens EQ, en zijn daar heel tevreden over. Snel, maakt weinig lawaai, en veel instelmogelijkheden
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:mano28 schreef op 06 december 2016 @ 12:09:

Wij hebben er 1,een siemens. Ideaal ding en heerlijke koffie.

Eens in de zoveel tijd ontkalken verder niks.

Wij hebben deze

Ik ook en erg tevreden.

[img]http://www.koffiediscounter.nl/img/5767 ... h=375&q=80[/img]
Wij hebben ook een Siemens EQ en ben er blij mee.

Maar als je blij bent met filterkoffie, kun je zoals eerder gezegd ook zelf je bonen malen en die gebruiken.
quote:impala schreef op 06 december 2016 @ 12:23:

Ik heb deze:

[img]http://www.koffiediscounter.nl/img/f6d9 ... w=&h=&q=80[/img]

weinig werk aan, alleen af en toe ontkalken idd.

En heel vaak water bijvullen, want hij verbruikt meer water met spoelen dan voor de koffie.

Wat ik wel een nadeel vind, is dat hij een flinke bak herrie maakt. Als vriend vroeg opstaat en koffie maakt word ik er wakker van. Ik hoop de buren niet

Wij hebben een vergelijkbaar model. Maakt inderdaad best wat herrie, maar ik word er niet wakker van.

Wij zijn er heel erg tevreden over, omdat mijn man nogal van de hele sterke koffie en espresso is, en ik meer van gemiddeld.

En nee, wij vinden het niet veel gedoe. Niet meer dan normaal koffie automaat, die moet je ook af en toe ontkalken. Eens in de zoveel tijd halen we het apparaat uit elkaar en maken hem grondig schoon. Het afvalbakje legen e.d. is niet meer werk dan met een ander apparaat.
quote:Gisselle schreef op 06 december 2016 @ 12:14:

Een bonen machine? ik dacht wat is dat dan weer, maar je bedoelt een koffiemachine.

Ik dacht aan een snijbonenmolen.

Een volautomatisch espressoapparaat dus. Altijd lastig. Goede apparaten zijn doorgaans duur, dure apparaten niet altijd goed........
Oh dear, how sad, never mind.
Ik dacht rond de 300 euro.

Zou dat te weinig zijn?
quote:bloem-83 schreef op 06 december 2016 @ 14:02:

[...]

Wij hebben een vergelijkbaar model. Maakt inderdaad best wat herrie, maar ik word er niet wakker van.

Wij zijn er heel erg tevreden over, omdat mijn man nogal van de hele sterke koffie en espresso is, en ik meer van gemiddeld.

En nee, wij vinden het niet veel gedoe. Niet meer dan normaal koffie automaat, die moet je ook af en toe ontkalken. Eens in de zoveel tijd halen we het apparaat uit elkaar en maken hem grondig schoon. Het afvalbakje legen e.d. is niet meer werk dan met een ander apparaat.Uit elkaar halen? Daar begin ik niet aan hoor! De koffieresten in het bakje schimmelen wel snel trouwens. En het koekt aan onderin, je schudt het bakje niet zo even leeg. Ik leg nu een papiertje onderin. Dat scheelt wel.
.
quote:Cucina schreef op 06 december 2016 @ 15:20:

Ik dacht rond de 300 euro.

Zou dat te weinig zijn?Net te weinig. Ik denk dat je minimaal 350-400 kwijt bent. Die van mij is een van de goedkoopste die nog redelijk goed is
.
Wij hebben een Melitta Caffeo Solo Perfect Milk. Echt een schot in de roos.

Bij verschillende mensen thuis apparaten uitgeprobeerd, van Jura, Philips, DeLonghi, Siemens etc, totdat man dit apparaat tegenkwam.

We vonden 'm makkelijk, handig en we vonden 'm niet zo lomp als veel andere volautomaten.

Veel werk om 'm schoon te houden is het niet. Af en toe ontkalken, het bakje leeggooien en het rubberen melkpijpje maken we gewoon direct na gebruik schoon.
Ik heb sinds 1.5 jaar een Siemens EQ5 (TE501205RW).

Het kostte mij iets van 370 EUR en ik vind het een formidabel apparaat. Natuurlijkt nooit beter dan de kwaliteit van de bonen die je in stopt. De kwaliteit is wel een stuk constanter dan je hebt bij filterkoffie. Bovendien zit je nooit tegen dat 3e kopje peukenkoffie aan te hikken als net een wat grotere kan had gezet. Of halfkoude koffie uit een thermos.

Je moet em soms ontkalken en schoonmaken. Dat is een automatisch programma dat ong. een minuut of 30-40 kost. Je weet nooit precies wanneer het komt.

Verder dagelijks het lekwater weggooien en het bakje met de koffie prut leegmaken.

Wekelijks de zetgroep eruit trekken die schoonspoelen.

Niet helemaal onderhoudsvrij dus, maar als je 's-morgensvroeg een vers kopje superheerlijke koffie wil, dan is het gewoon een kestie van aanzetten en gaan.

Halffabrikaat als bonen is gek gek genoeg duurder dan een product dat verder bewerkt is als gemalen koffiebonen. Maar weer een stuk goedkoper dan Nescafe och Dolce Gusto.

Ik heb mijn oude filterkoffie apparaat overigens niet helemaal afgedankt. Maar veel wordt ie niet gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven