Bookreader (of hoe het ook in NL mag heten)
maandag 14 juni 2010 om 01:36
Ik zag vanmiddag in de boekenwinkel een bookreader liggen. Nou ben ik zo'n muts die het heerlijk vindt om een volle boekenkast te hebben, om lekker te bladeren, de geur en het gevoel v.e. nieuw boek, etc. dus ik heb eigenlijk liever een "echt" boek dan zo'n "ding".
Maar, ik heb sinds een aantal jaren een linkerhand die het niet zo goed meer doet (ongelukje) en dus is lezen en vooral het vasthouden v.e. boek en het omslaan v.e. pagina, erg lastig geworden. Dus is zo'n ding wellicht handig. Hoewel ik mijzelf er voor aanzie dat ik alsnog het "echte" boek ook ga kopen, een (boeken) worm voelt zich toch echt beter thuis is iets met papier dan in zo'n schermpje.
Een paar vraagjes:
- hoe bevalt het jullie?
- koop je nu alleen nogmaar zo'n e-book?
- kopen jullie ook nog een "ouderwets boek"?
Alvast bedankt!
Maar, ik heb sinds een aantal jaren een linkerhand die het niet zo goed meer doet (ongelukje) en dus is lezen en vooral het vasthouden v.e. boek en het omslaan v.e. pagina, erg lastig geworden. Dus is zo'n ding wellicht handig. Hoewel ik mijzelf er voor aanzie dat ik alsnog het "echte" boek ook ga kopen, een (boeken) worm voelt zich toch echt beter thuis is iets met papier dan in zo'n schermpje.
Een paar vraagjes:
- hoe bevalt het jullie?
- koop je nu alleen nogmaar zo'n e-book?
- kopen jullie ook nog een "ouderwets boek"?
Alvast bedankt!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
maandag 14 juni 2010 om 02:06
Ik heb vorige week toevallig een Kindle 2 gekocht, ik ben er heel blij mee! Klein nadeeltje dat hij alleen zwart/wit kan weergeven, ik had toevallig twee boeken er op staan waar foto's instonden en die zijn slecht te zien. En hij licht niet op in het donker en zo'n leeslampje reflecteerd weer op het scherm waardoor ik nog niet goed kan lezen. Verder is het een super ding, boeken zijn in no-time gedownload en er is veel keus. Ik heb helaas ook geen ruimte meer voor 'echte' boeken dus dit is echt een uitkomst.
maandag 14 juni 2010 om 02:07
Ik ben ook zo n boekfreak...bladeren, snuffelen, ruiken, papier
horen ritselen. Dus vooralsnog komt ie er bij mij niet in...
Maaaarrrr...t lijkt me op vakantie wel handig, altijd dat gesleep met
die boeken. Maar t zal noooit in plaats van echte boeken kunnen
komen, hoogstens erbij voor handigheid.
Doen jullie aan luisterboeken ?
horen ritselen. Dus vooralsnog komt ie er bij mij niet in...
Maaaarrrr...t lijkt me op vakantie wel handig, altijd dat gesleep met
die boeken. Maar t zal noooit in plaats van echte boeken kunnen
komen, hoogstens erbij voor handigheid.
Doen jullie aan luisterboeken ?
once upon a time called.....right now
maandag 14 juni 2010 om 02:25
maandag 14 juni 2010 om 02:28
Wat mij ook zo leuk lijkt is om af en toe NL boeken te kunnen downloaden. Vooral in mijn nostalgische buien kan ik soms zomaar ineens naar een boek van heeeeeel lang geleden verlangen. Nou zullen nog wel niet alle boeken als e-book te koop zijn. Zal dat uberhaupt gebeuren of is dat meer een Utopia?
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
maandag 14 juni 2010 om 02:29
Doet me denken aan de routeplanner, die kan ook in allerlei vormen "voorlezen" heb hem voor de grap weleens op Fins staan. Das pas verdwalen!
Maar alvast bedankt. Het lijkt mij best handig ben alleen bang dat ik straks alles dubbel koop; in e-book en in bladvorm.
Maar alvast bedankt. Het lijkt mij best handig ben alleen bang dat ik straks alles dubbel koop; in e-book en in bladvorm.

maandag 14 juni 2010 om 08:29
Ik heb de bebook mini, en die bevalt erg goed. We hebben deze omdat deze heel veel formaten ondersteunt, en omdat mijn vriend afbeelding wil kunnen zien er mee.
Het vasthouden van een 'echt' boek mis ik helemaal niet.
Die van ons was ongeveer ¤ 200, maar dat hebben wij er zomaar uit. Ik koop sowieso geen boeken, en ik download ze nu allemaal gratis. Voor gratis downloaden kun je eigenlijk geen Nederlands-talige boeken vinden, maar ik vind Engels prima. Zelfs beter eigenlijk.
Die van ons was ongeveer ¤ 200, maar dat hebben wij er zomaar uit. Ik koop sowieso geen boeken, en ik download ze nu allemaal gratis. Voor gratis downloaden kun je eigenlijk geen Nederlands-talige boeken vinden, maar ik vind Engels prima. Zelfs beter eigenlijk.
maandag 14 juni 2010 om 16:15
Ik heb ook de bebook mini, sinds vorige week. Ik vind het een heerlijk ding. Ik mis het gevoel van een echt boek eigenlijk helemaal niet, het omslaan ben je zo gewend en het is erg makkelijk dat dat ding onthoud waar je gebleven was.
Ik heb er nog maar een paar boeken op staan, wil er voor de vakantie nog wel wat bijkopen. Aan illegaal downloaden doe ik niet, maar schijnt wel erg makkelijk te zijn.
Ik blijf ook wel echte boeken kopen, denk ik, want die koop ik vaak op rommelmarkten. Kosten ze maar 1 euro per stuk en digitale boeken zijn toch wel duurder. Echt een groot nadeel vind ik dat ik geen digitaal boek kan uitlenen, want ik wissel normaal gesproken vaak boeken met mijn moeder uit. Er zit een of andere beveiliging op, dat je ze niet zomaar op meerdere readers kunt zetten, helaas.
Ik heb er nog maar een paar boeken op staan, wil er voor de vakantie nog wel wat bijkopen. Aan illegaal downloaden doe ik niet, maar schijnt wel erg makkelijk te zijn.
Ik blijf ook wel echte boeken kopen, denk ik, want die koop ik vaak op rommelmarkten. Kosten ze maar 1 euro per stuk en digitale boeken zijn toch wel duurder. Echt een groot nadeel vind ik dat ik geen digitaal boek kan uitlenen, want ik wissel normaal gesproken vaak boeken met mijn moeder uit. Er zit een of andere beveiliging op, dat je ze niet zomaar op meerdere readers kunt zetten, helaas.
..
maandag 14 juni 2010 om 17:04
Kan dat uberhaupt, illegaal downloaden? Dat wist ik niet eens. Een standaard zou wel makkelijk zijn, want ik was inderdaad van plan een kookboek aan te schaffen. Gisteren dacht ik dat ik m`n kindle had uitgezet, in plaats daarvan stond hij op de screensaver en nu zit er een schaduw op het scherm. Niet zo mooi, ik hoop dat het wegtrekt.
maandag 14 juni 2010 om 17:50
Reddevil,
Zo'n standaard is echt iets wat je op het aanrecht neerzet. En dan nog moet je de blz omslaan, en 't klinkt raar maar das nu voor mij best lastig, geen mega probleem maar toch lastig. En vooral omdat ik graag gewoon lekker buiten lees of op de bank en niet achter een bureau ofzo.
Ik zou zelf bijv. het liefst een boek kopen en er bijv. voor een paar dollar extra een code bij ontvangen voor de digi versie. Zodat ik toch nog dat "verse" of juist "belegen" boekgevoel kan krijgen (en lekkere volle boekenkasten)
Zo'n standaard is echt iets wat je op het aanrecht neerzet. En dan nog moet je de blz omslaan, en 't klinkt raar maar das nu voor mij best lastig, geen mega probleem maar toch lastig. En vooral omdat ik graag gewoon lekker buiten lees of op de bank en niet achter een bureau ofzo.
Ik zou zelf bijv. het liefst een boek kopen en er bijv. voor een paar dollar extra een code bij ontvangen voor de digi versie. Zodat ik toch nog dat "verse" of juist "belegen" boekgevoel kan krijgen (en lekkere volle boekenkasten)

maandag 14 juni 2010 om 21:34
quote:annekeg schreef op 14 juni 2010 @ 01:36:
Een paar vraagjes:
- hoe bevalt het jullie? Geweldig goed! Ben verslaafd aan het ding en lees meer dan ooit tevoren. Ik heb 'm ook altijd bij me - past makkelijk in m'n handtas of straks in de winter gewoon in m'n binnenzak of jaszak. Het bevalt me nog beter dan ik al had verwacht.
- koop je nu alleen nog maar zo'n e-book? Ja. Vanaf het moment dat ik 'm in bezit had, heb ik m'n boekenkast flink uitgemest en heb alleen gehouden wat ik echt de moeite waard vind.
- kopen jullie ook nog een "ouderwets boek"?Nee, niet nodig. Heb nu meer dan 1000 boeken op m'n eReader staan. Een gewoon boek vind ik (en heb dat altijd al gevonden) heel onhandig.
Een paar vraagjes:
- hoe bevalt het jullie? Geweldig goed! Ben verslaafd aan het ding en lees meer dan ooit tevoren. Ik heb 'm ook altijd bij me - past makkelijk in m'n handtas of straks in de winter gewoon in m'n binnenzak of jaszak. Het bevalt me nog beter dan ik al had verwacht.
- koop je nu alleen nog maar zo'n e-book? Ja. Vanaf het moment dat ik 'm in bezit had, heb ik m'n boekenkast flink uitgemest en heb alleen gehouden wat ik echt de moeite waard vind.
- kopen jullie ook nog een "ouderwets boek"?Nee, niet nodig. Heb nu meer dan 1000 boeken op m'n eReader staan. Een gewoon boek vind ik (en heb dat altijd al gevonden) heel onhandig.

dinsdag 15 juni 2010 om 08:07
quote:Tinkeldel schreef op 14 juni 2010 @ 08:29:
Ik heb de bebook mini, en die bevalt erg goed. We hebben deze omdat deze heel veel formaten ondersteunt, en omdat mijn vriend afbeelding wil kunnen zien er mee.
Die van ons was ongeveer ¤ 200, maar dat hebben wij er zomaar uit. Ik koop sowieso geen boeken, en ik download ze nu allemaal gratis. Voor gratis downloaden kun je eigenlijk geen Nederlands-talige boeken vinden, maar ik vind Engels prima. Zelfs beter eigenlijk.Je kan enorm veel Nederlandse boeken gratis downloaden. Zelfs nog meer dan je kan kopen........
Die van ons was ongeveer ¤ 200, maar dat hebben wij er zomaar uit. Ik koop sowieso geen boeken, en ik download ze nu allemaal gratis. Voor gratis downloaden kun je eigenlijk geen Nederlands-talige boeken vinden, maar ik vind Engels prima. Zelfs beter eigenlijk.Je kan enorm veel Nederlandse boeken gratis downloaden. Zelfs nog meer dan je kan kopen........