Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zanahoria, ze bewaren al;tijd wel een spel. De eerste winnaars mogen zelf kiezen, bij afwezigheid kiest de organisatie, en die zullen dan wel het duurste pakken. Verdere winnaars krijgen gewoon het spel wat de organisatie uitkiest. Heb trouwens ook al eens gezien dat een kind naar voren kwam om de 2de prijs of zo uit te kiezen. Die koos toen echt een van de goedkopere, maar ja dat was wel een kinderspel. Dus gelijk had ze om te kiezen wat ze leuk vond,
Wat betreft dat Planet spel, als de site van Adriaensen weer open is, eens kijken wat het daar kost. Vond de prijs bij andere winkels wel meevallen, maar Adriaenssen zit er toch vaak nog een stukje onder. Geef ik mezelf gewoon een sinterklaascadeautje
He de site is weer in de lucht, maar die planet staat er niet tussen. Dan maar ergens anders
Wisten jullie dat 999 een "adventskalender" heeft? Iedere dag een andere aanbieding. Vandaag Havana voor 15 €, gewoon op de site
Wat een rust hier, Niets nieuws in de kast?
Woensdag en vandaag Sinterklaas gevierd. Er zijn weer flink wat spelletjes die een plekje moeten krijgen: Ticket to Ride Nordic Countries voor vriendjelief. Machiavelli voor ons allebei, maar die hebben we al en gaan dus ruilen. En ik kreeg Saboteur het duel, Perudo (geinig dobbelspelletje) en Legenden van Andor van de Sint. Zin om te gaan spelen :-)
Ieke78 schreef:
08-12-2018 23:13
Woensdag en vandaag Sinterklaas gevierd. Er zijn weer flink wat spelletjes die een plekje moeten krijgen: Ticket to Ride Nordic Countries voor vriendjelief. Machiavelli voor ons allebei, maar die hebben we al en gaan dus ruilen. En ik kreeg Saboteur het duel, Perudo (geinig dobbelspelletje) en Legenden van Andor van de Sint. Zin om te gaan spelen :-)
van Machiavelli is ook een uitbreiding , misschien kun je hem daarvoor omruilen. Volgens mij heet die donkere toren. iets met donker in ieder geval. Perudo is leuk, maar wel met wat meer mensen.
nlies schreef:
08-12-2018 23:22
van Machiavelli is ook een uitbreiding , misschien kun je hem daarvoor omruilen. Volgens mij heet die donkere toren. iets met donker in ieder geval. Perudo is leuk, maar wel met wat meer mensen.
Donkere landen heet die uitbreiding.

Perudo speel ik vaak met 2 sets in een grote groep.
Hier ook een flink aantal nieuwe spellen in de kast erbij (die al heel vol was). Tijd om weer eens wat kinderspellen weg te doen vind ik. Nu nog de kinderen overtuigen, die kunnen moeilijk afscheid nemen.

Nieuw hier:
- Party & Co junior (dochter)
- Betoverde doolhof (zoon)
- Pak die zak (gezamenlijk)
- Patchwork light (gezamenlijk)
- Agricola familie-editie (ik)

Nu nog tijd vinden om te spelen.
Tiana_76 schreef:
08-12-2018 23:32
Donkere landen heet die uitbreiding.

Perudo speel ik vaak met 2 sets in een grote groep.
ik zat er niet ver naast, toch? ;)
nlies schreef:
08-12-2018 23:57
ik zat er niet ver naast, toch? ;)
Zeker niet. :kneel:
Die uitbreiding hebben we ook al. Maar ga gewoon lekker even neuzen en er zal vast wel iets leuks zijn
Ieke78 schreef:
09-12-2018 00:16
Die uitbreiding hebben we ook al. Maar ga gewoon lekker even neuzen en er zal vast wel iets leuks zijn
Kan me niet voorstellen dat er niets leuks zou zijn.
En anders kun je hier altijd advies vragen (en dat krijg je dan zo veel dat je het helemaal niet meer weet
Net Skip.Bo gekocht, leuk kaartspel om even tussendoor te spelen!
Ik weet niet of Azul hier al voorbij is gekomen? Is het leuk? Wij vinden Patchwork leuk, dus dit zouden we dan ook met 3 of 4 kunnen spelen. Wel prijzig, bij Bol 31,95, is dat het waard?
Dollycat schreef:
09-12-2018 12:35
Ik weet niet of Azul hier al voorbij is gekomen? Is het leuk? Wij vinden Patchwork leuk, dus dit zouden we dan ook met 3 of 4 kunnen spelen. Wel prijzig, bij Bol 31,95, is dat het waard?
Azul is al voorbijgekomen ja, was een hit het afgelopen jaar. En ja hij is leuk.
Persoonlijk vind ik Sagrada leuker, daar moet je dobbelstenen in een bepaald patroon leggen, en door de opdrachtkaarten moet je bij ieder spel weer op andere dingen letten.
Sagrada is wel weer duurder.
Van beide spellen, en van heel veel anderen, zijn wel filmpjes met uitleg te vinden, kun je al bekijken of het spel je wat lijkt
nlies schreef:
09-12-2018 13:31
Azul is al voorbijgekomen ja, was een hit het afgelopen jaar. En ja hij is leuk.
Persoonlijk vind ik Sagrada leuker, daar moet je dobbelstenen in een bepaald patroon leggen, en door de opdrachtkaarten moet je bij ieder spel weer op andere dingen letten.
Sagrada is wel weer duurder.
Van beide spellen, en van heel veel anderen, zijn wel filmpjes met uitleg te vinden, kun je al bekijken of het spel je wat lijkt
Oh, bedankt! Ik zal naar beiden eens kijken :-)
Wow, wat is Legenden van Andor leuk. Vandaag twee keer een potje gedaan. Eentje met vriendjelief en eentje met mijn ouders en twee keer gewonnen!!! Zo leuk om met elkaar te spelen in plaats van tegen elkaar. Heb het dubbele spel omgeruild voor een 5-6 speler uitbreiding van Andor. Kunnen we mooi met kerst met meerdere mensen een potje doen :-)
Enne bedankt allemaal voor alle leuke tips die ik voorbij zie komen hier. Er staan inmiddels alweer nieuwe spelletjes op mijn lijstje :oops:
Potion explosion aanbieding bij 999 voor 24,95. kon ik niet laten liggen, en vandaag besteld komt er nog een verrassingspakje bij ook. Zal wel iets zijn wat ik al heb, of niet wil hebben, maar dat zien we dan wel
nlies schreef:
09-12-2018 00:47
Kan me niet voorstellen dat er niets leuks zou zijn.
En anders kun je hier altijd advies vragen (en dat krijg je dan zo veel dat je het helemaal niet meer weet
:rofl:

Wij hebben laatst Space Alert weer onderuit de kast opgegraven. Bijna vergeten hoe het moest dus het voelde als een nieuw spel. Erg leuk weer! Het is een enorm hectische Coop en een klein foutje kan hilarische en rampzalige gevolgen hebben. Een ronde duurt 10 minuten dus je kunt meteen meerdere scenario's spelen.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
nlies schreef:
10-12-2018 17:24
Potion explosion aanbieding bij 999 voor 24,95. kon ik niet laten liggen, en vandaag besteld komt er nog een verrassingspakje bij ook. Zal wel iets zijn wat ik al heb, of niet wil hebben, maar dat zien we dan wel
Ik gok op Spirelli of Confetti, die liggen constant in de aanbieding en niemand koopt het. :P
Tiana_76 schreef:
10-12-2018 17:53
Ik gok op Spirelli of Confetti, die liggen constant in de aanbieding en niemand koopt het. :P
Zoiets ja, of 4 seasons, of iets van die aanbieding die ze altijd hebben na de sales-dag eind november
Ik heb gisteren ein-de-lijk weer Pandemic Legacy gedaan. En gewonnen.

:cheer:

Was 6 mnd geleden voor het laatst. Wel erg. Gelukkig snapte we iets waar we bij een eerdere start in bleven hangen nu naar mate het spel vorderde. Paar x vergissing gemaakt in ons voordeel, maar ook paar in ons nadeel. Agh zo heft het elkaar op.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
10-12-2018 19:19
Ik heb gisteren ein-de-lijk weer Pandemic Legacy gedaan. En gewonnen.

:cheer:

Was 6 mnd geleden voor het laatst. Wel erg. Gelukkig snapte we iets waar we bij een eerdere start in bleven hangen nu naar mate het spel vorderde. Paar x vergissing gemaakt in ons voordeel, maar ook paar in ons nadeel. Agh zo heft het elkaar op.
Heel goed gedaan. ja dat heb je soms, snap je de regels niet, lees je ze tijden later nog eens en dan snap je niet meer waarom je ze niet snapte.
Voor de carcassonne liefhebbers, bij kruidvat, zelfstandig te spelen, Berg en Dal, voor 15 €

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven