Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tiana_76 schreef:
15-11-2018 18:30
Hasbro even mailen of via social media benaderen?
Ik zie nu pas dat het spel van Hasbro is :lol: :lol:
Dus: Laat maar.. ik heb niets gezegd :bonk:
Iemand de kwakzalvers van kakelenburg al geprobeerd? Is dat wat?
nlies schreef:
16-11-2018 23:33
Iemand de kwakzalvers van kakelenburg al geprobeerd? Is dat wat?
Ben ik ook benieuwd naar. Lijkt me leuk, net nieuw toch?
Tiana_76 schreef:
16-11-2018 23:36
Ben ik ook benieuwd naar. Lijkt me leuk, net nieuw toch?
ja, en heeft in Duitsland een prijs gewonnen
Wel ok, bag building met een push your luck element (je trekt steeds een fiche en bij een bepaald aantal witte ontploft je ketel). Zou zeker aanraden om hem te spelen, maar hier is hij inmiddels wel alweer verkocht (zijn we redelijk makkelijk in, als het niet geweldig is en we krijgen een goede prijs)
http://brettspielwelt.de/Spiele/
Voor degenen zonder speelvriendje/vriendinnetje
Op deze site kun je na inloggen bordspellen met andere spelen op de pc. niet schrikken van de Duitse naam, er is ook veel Nederlands. Ben er eigenlijk nooit aan toe gekomen uit te zoeken hoe het echt werkt, maar als iemand de behoefte heeft, veel succes
Alweer even geleden dat ik hier geweest ben.
In de tussentijd wel genoten van Spiel en het spellenspektakel.
En inderdaad komemd weekend Spel op de planning.

Kwakzalvers had ik graag op t spellenspektakel willen spelen maar dat is helaas noet gelukt. Op Spel komend weekend een nieuwe poging. Ben ook heel benieuwd hoe deze met 2 speelt.

Als late reactie op de vraag naar een 7 spelers-spel. Dat is zonder twijfel nog steeds 7 Wonders!
Mijn zoontje zei vandaag dat hij graag een dag alleen met mij naar een spellenbeurs gaat. Even bekijken of Spel hem ook al wat te bieden heeft, hij is wel wrg jong (5).
http://spel.forumfederatie.be/img/temp/sp18-bon.png
Voor degenen die naar Spel gaan en niet weten van de kortingsbon, hier de link.
2 euro korting op de 6 euro entree
@Klavertjeblauw, er lopen daar genoeg kinderen rond volgens mij, een kinderopvang zoals in Eindhoven is er niet. Weet niet waar je woont maar in België worden ook vaak familiedagen georganiseerd, is misschien ook iets voor jullie?
nu heb ik al de hele avond dat solospel op tafel liggen, maar ik vind met een ander spelen toch leuker
Iemand ervaring met het Candy Crush Bordspel?
nlies schreef:
18-11-2018 01:17
nu heb ik al de hele avond dat solospel op tafel liggen, maar ik vind met een ander spelen toch leuker

Welk spel?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
18-11-2018 09:45
Welk spel?
21 days
Ievaajj schreef:
18-11-2018 09:22
Iemand ervaring met het Candy Crush Bordspel?
Nee, maar ik ben ook heel benieuwd.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het niet echt een goed spel kan zijn.
Zanahoria schreef:
18-11-2018 11:06
Ja dat idee heb ik ook altijd bij spellen die afgeleid zijn van en ander spel of tv-series. Maar met die laatsten liggend e kringlopers ook vol: Anubis, mijn tent is top, Zo gauw de serie niet meer loopt, is het spel ook afgedaan.
Hoewel ik heb tijdje geleden Dragon castle gespeeld, en dat heeft wel wat overeenkomsten met de online mah-Jong versie, en die vond ik wel leuk
Zanahoria schreef:
18-11-2018 11:06
Waarom ga je daar vanuit?
nlies schreef:
17-11-2018 23:21
@Klavertjeblauw, er lopen daar genoeg kinderen rond volgens mij, een kinderopvang zoals in Eindhoven is er niet. Weet niet waar je woont maar in België worden ook vaak familiedagen georganiseerd, is misschien ook iets voor jullie?
De kinderopvang hebben we ook niet gebruikt. We wonen wel vlakbij België, waar vind ik meer informatie over die familiedagen?

Vanmiddag vanalles gespeeld met zoontje; Kroko loko (een echt kinderspel), de betoverde doolhof, rummikub en Carcassonne. Hij doet echt niets liever.
Toch is op zo'n beurs heel anders dan rustig thuis. Op een beurs is het erg druk, zijn er veel prikkels en kan ook niet zomaar alles gespeeld worden wat ze er leuk uit vinden zien. (te moeilijk, bezet)
Persoonlijk zou ik gezien de jonge leeftijd nog even wachten.
Hij is al twee keer geweest, maar dan samen met zijn zus en een tweede volwassene. Hij weet dus wel hoe het is.
Klaverblauwtje schreef:
18-11-2018 20:32
De kinderopvang hebben we ook niet gebruikt. We wonen wel vlakbij België, waar vind ik meer informatie over die familiedagen?

Vanmiddag vanalles gespeeld met zoontje; Kroko loko (een echt kinderspel), de betoverde doolhof, rummikub en Carcassonne. Hij doet echt niets liever.
ik kom wel eens mededelingen op facebook tegen maar ik weet zo niet welke pagina's. Ik ben daar lid van de let's play pagina, om spelgenoten te zoeken, en daar komen ook wel eens dat soort berichten langs
Je zou ook eens kunnen informeren bij forumfederatie.be
theatime schreef:
18-11-2018 21:52
Toch is op zo'n beurs heel anders dan rustig thuis. Op een beurs is het erg druk, zijn er veel prikkels en kan ook niet zomaar alles gespeeld worden wat ze er leuk uit vinden zien. (te moeilijk, bezet)
Persoonlijk zou ik gezien de jonge leeftijd nog even wachten.
Sorry voor off topic maar ik heb je een pb gestuurd :$
Mijn favoriete kleur is glitter
Klaverblauwtje schreef:
18-11-2018 22:11
Hij is al twee keer geweest, maar dan samen met zijn zus en een tweede volwassene. Hij weet dus wel hoe het is.
Als hij het leuk vindt, en jij vindt het leuk, wat houdt je tegen. Jij kent je kind goed genoeg om te weten of hij het langer dan een uur volhoudt. Er is trouwens ook een hoek waar je ook oudere spellen kunt lenen, dus als het bijd e nieuwe spellen te druk is ga je daar heen,
Ik lees hier al een tijdje mee, hier ook echte spellenfanaten.. en voor wie het nog niet wist, vandaag heeft bol.com goede korting op spellen. Super fijn om alvast in te slaan voor Sint en kerst :)
banaaaana schreef:
20-11-2018 17:48
Ik lees hier al een tijdje mee, hier ook echte spellenfanaten.. en voor wie het nog niet wist, vandaag heeft bol.com goede korting op spellen. Super fijn om alvast in te slaan voor Sint en kerst :)
Goede tip! Ik ga gelijk wat spellen inslaan, pandemic staat al even op mijn lijstje :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven