Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 17 november 2018 om 10:31
Wel ok, bag building met een push your luck element (je trekt steeds een fiche en bij een bepaald aantal witte ontploft je ketel). Zou zeker aanraden om hem te spelen, maar hier is hij inmiddels wel alweer verkocht (zijn we redelijk makkelijk in, als het niet geweldig is en we krijgen een goede prijs)
zaterdag 17 november 2018 om 20:19
http://brettspielwelt.de/Spiele/
Voor degenen zonder speelvriendje/vriendinnetje
Op deze site kun je na inloggen bordspellen met andere spelen op de pc. niet schrikken van de Duitse naam, er is ook veel Nederlands. Ben er eigenlijk nooit aan toe gekomen uit te zoeken hoe het echt werkt, maar als iemand de behoefte heeft, veel succes
Voor degenen zonder speelvriendje/vriendinnetje
Op deze site kun je na inloggen bordspellen met andere spelen op de pc. niet schrikken van de Duitse naam, er is ook veel Nederlands. Ben er eigenlijk nooit aan toe gekomen uit te zoeken hoe het echt werkt, maar als iemand de behoefte heeft, veel succes

zaterdag 17 november 2018 om 22:10
Alweer even geleden dat ik hier geweest ben.
In de tussentijd wel genoten van Spiel en het spellenspektakel.
En inderdaad komemd weekend Spel op de planning.
Kwakzalvers had ik graag op t spellenspektakel willen spelen maar dat is helaas noet gelukt. Op Spel komend weekend een nieuwe poging. Ben ook heel benieuwd hoe deze met 2 speelt.
Als late reactie op de vraag naar een 7 spelers-spel. Dat is zonder twijfel nog steeds 7 Wonders!
In de tussentijd wel genoten van Spiel en het spellenspektakel.
En inderdaad komemd weekend Spel op de planning.
Kwakzalvers had ik graag op t spellenspektakel willen spelen maar dat is helaas noet gelukt. Op Spel komend weekend een nieuwe poging. Ben ook heel benieuwd hoe deze met 2 speelt.
Als late reactie op de vraag naar een 7 spelers-spel. Dat is zonder twijfel nog steeds 7 Wonders!
zaterdag 17 november 2018 om 23:19
http://spel.forumfederatie.be/img/temp/sp18-bon.png
Voor degenen die naar Spel gaan en niet weten van de kortingsbon, hier de link.
2 euro korting op de 6 euro entree
Voor degenen die naar Spel gaan en niet weten van de kortingsbon, hier de link.
2 euro korting op de 6 euro entree
zaterdag 17 november 2018 om 23:21
zondag 18 november 2018 om 10:52
21 days
zondag 18 november 2018 om 12:02
Ja dat idee heb ik ook altijd bij spellen die afgeleid zijn van en ander spel of tv-series. Maar met die laatsten liggend e kringlopers ook vol: Anubis, mijn tent is top, Zo gauw de serie niet meer loopt, is het spel ook afgedaan.
Hoewel ik heb tijdje geleden Dragon castle gespeeld, en dat heeft wel wat overeenkomsten met de online mah-Jong versie, en die vond ik wel leuk
zondag 18 november 2018 om 20:32
De kinderopvang hebben we ook niet gebruikt. We wonen wel vlakbij België, waar vind ik meer informatie over die familiedagen?
Vanmiddag vanalles gespeeld met zoontje; Kroko loko (een echt kinderspel), de betoverde doolhof, rummikub en Carcassonne. Hij doet echt niets liever.

zondag 18 november 2018 om 22:22
ik kom wel eens mededelingen op facebook tegen maar ik weet zo niet welke pagina's. Ik ben daar lid van de let's play pagina, om spelgenoten te zoeken, en daar komen ook wel eens dat soort berichten langsKlaverblauwtje schreef: ↑18-11-2018 20:32De kinderopvang hebben we ook niet gebruikt. We wonen wel vlakbij België, waar vind ik meer informatie over die familiedagen?
Vanmiddag vanalles gespeeld met zoontje; Kroko loko (een echt kinderspel), de betoverde doolhof, rummikub en Carcassonne. Hij doet echt niets liever.
Je zou ook eens kunnen informeren bij forumfederatie.be
zondag 18 november 2018 om 23:16
Sorry voor off topic maar ik heb je een pb gestuurd

Mijn favoriete kleur is glitter
zondag 18 november 2018 om 23:36
Als hij het leuk vindt, en jij vindt het leuk, wat houdt je tegen. Jij kent je kind goed genoeg om te weten of hij het langer dan een uur volhoudt. Er is trouwens ook een hoek waar je ook oudere spellen kunt lenen, dus als het bijd e nieuwe spellen te druk is ga je daar heen,Klaverblauwtje schreef: ↑18-11-2018 22:11Hij is al twee keer geweest, maar dan samen met zijn zus en een tweede volwassene. Hij weet dus wel hoe het is.
dinsdag 20 november 2018 om 18:54
Goede tip! Ik ga gelijk wat spellen inslaan, pandemic staat al even op mijn lijstje