Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
17-02-2019 10:41
Ik heb geen fb :P
openbaar kun je ook zonder fb te hebben lezen volgens mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
theatime schreef:
17-02-2019 10:19
Ha, gevonden! Pb retour!

Ik heb weer even bijgelezen.
Ik heb na de beurzen van oktober en november geen spellen meer gekocht. Meer verkocht.
Wel gespeeld uiteraard. Mijn meestgespeelde spel de afgelopen maanden is zonder twijfel Azul.
Binnekort komt ook de nieuwe Azul binnen. :yes:
die is ook leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zeker! Heb 'm al een paar keer gespeeld. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die nieuwe azul ook leuk maar mijn man helaas niet. Ziet het ook niet als meerwaarde dus wat hem betreft komt dat spel niet in de collectie :( terwijl hij de eerste versie heel leuk vond/vindt!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
soms heb ik bij nieuwe versies het idee dat ze niet zo veel anders zijn, maar die azul ramen, is voldoende verschillend met de originele voor mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik dacht eerst ook, ik koop een van de twee. Inmiddels de eerste al vaak gedaan en verveeld nog niet. De tweede nu een paar keer en deze lijkt net wat lastiger, wat meer planning. Wat mij betreft genoeg verschillend met dezelfde ingredienten. Een spel waar ik door de korte speelduur verwacht 'm ook vaak te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft Azul gekocht, maar ik stel het de hele tijd uit omdat het me niet leuk lijkt ;-D Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe versie? Of is de nieuwe gewoon een ander spel?
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
19-02-2019 17:02
Mijn vriend heeft Azul gekocht, maar ik stel het de hele tijd uit omdat het me niet leuk lijkt ;-D Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe versie? Of is de nieuwe gewoon een ander spel?
Het mechanisme om stenen te pakken is hetzelfde, stenen leggen niet helemaal en puntentelling is héél anders :)
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer eens bij de spellenclub geweest, het was kei druk! Wel 25-30 man ofzo denk ik? Er moesten gewoon stoelen gezocht worden in aangrenzende ruimtes hahaha.

Ik heb 7 wonders gedaan en Orleans. :rolling:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
20-02-2019 00:15
Vandaag weer eens bij de spellenclub geweest, het was kei druk! Wel 25-30 man ofzo denk ik? Er moesten gewoon stoelen gezocht worden in aangrenzende ruimtes hahaha.

Ik heb 7 wonders gedaan en Orleans. :rolling:
zo waar hebben ze die vandaan gehaald, is lang geleden dat het daar zo druk was.
(update)volgens mij overdrijf je een beetje, 19 volgens de facebook, maar dat is ook al veel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
20-02-2019 10:16
zo waar hebben ze die vandaan gehaald, is lang geleden dat het daar zo druk was.
(update)volgens mij overdrijf je een beetje, 19 volgens de facebook, maar dat is ook al veel

Oh, nou het voelde als meer lol, P zei iets over sociaal media. Misschien oproepje gedaan? Volgens mij moeten het er meer zijn geweest, 5 tafels en overal 4 of meer :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij Intertoys met een cadeaukaart Camel up gekocht, meteen met de kinderen gespeeld. We vonden het alledrie een leuk spel en best snel klaar.
Alle reacties Link kopieren
Klaverblauwtje schreef:
22-02-2019 20:43
Vandaag bij Intertoys met een cadeaukaart Camel up gekocht, meteen met de kinderen gespeeld. We vonden het alledrie een leuk spel en best snel klaar.
Die is ook wel leuk met kinderen ja. Beetje gokken en geluk hebben welke kameel vooruit mag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hospital Dice gespeeld, leuk puzzelspel.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een tip voor een cooperatief spel dat je goed met z'n tweeen kunt spelen?
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
@_Doortje_

Pandemic (in al z'n varianten)
Aeons End
De vergeten stad

Spellen waar je echt van moet houden om ze te spelen:
-T.I.M.E Stories
-City of kings
-7th continent
Alle reacties Link kopieren
Er is ook een nieuwe coop uit in de serie van de vergeten stad, het verlaten station, nog niet gespeeld, maar lijkt me wel leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gisteren Wingspan gespeeld, leuk spel, niet moeilijk, maar ik heb wel verloren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
En.. wie gaat er naar Zuiderspel volgende week?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik, allebei de dagen als het goed is. Keertje met en keertje zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
ik zaterdag,
En weten jullie al wat je wil gaan spelen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
vandaag is de dag, veel plezier voor de mensen die naar Zuiderspel gaan. Voor de late beslissers, morgen ook nog een kans
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net Mysterium, Meeple Circus en Junk Art besteld, voor mij geen beurs dit weekend
The thud of a dead body hitting the pavement.
Alle reacties Link kopieren
Mysterium ken ik, de andere niet. heb vandaag Rail road Ink gewonnen bij de puzzelwedstrijd, verder niets gekocht. Gezellige dag gehad met vrienden, maar de beurs was een beetje tam vond ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Beurs was erg rustig, wel ideaal met kinderen, ze hadden mooi overzicht en we hebben veel kunnen spelen.
Ik heb vandaag Rifugio gewonnen bij de puzzel en Paco Sako gekocht voor de kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven