Boze Buren

30-11-2011 20:33 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hakko allemaal,

ik moet dit even van me afschrijven, dus daaromhier dit stukje.

Ik laat morgen een dakkapel plaatsen. Hierover hebben ik en mijn vrouw het al een paar keer gehad op verjaardagen. Toen hebben de naaste buren ooit gezegd dat ze dat ook ooit zouden willen. Nu vroeg ik vandaag of ze de auto morgenvroeg wilden verplaatsen zodat de bouwvakkers erbij konden. Nu zeiden ze dat ze dat niet wilden, ze vonden het jammer dat we niet samen de dakkapellen konden plaatsen(wij willen het nu, wisten niet dat zij het ook nu willen) en omdat we daar geen rekening mee hebben gehouden gaan ze nu dwars doen. Zij vinden dat we eerder naar hun toe hadden moeten komen. Maar ze wisten dat we er mee bezig waren..... dan konden ze ook naar ons toekomen? Waarschijnlijk hebben hun dat financieel voordeeltje wel nodig, of vinden ze dat fijn. Maar dan ligt de bal bij hun en niet bij ons vind ik! Het is trouwens niet zo dat wij het erg breed hebben. Maar wij hebben graag de touwtjes in eigen handen. Dus daarom wilden we niet tegelijk een kapel plaatsen. Heb trouwens ook weleens gehoord dat een duo verbouwing ook erg fout kan gaan.

Nogmaals, ik wil dit ff kwijt. Je hoeft niet te reageren.
Je hebt ze er bewust buiten gehouden zo te lezen.

Niet netjes. Ik kan me wel voorstellen dat de buurman over de zeik is. Ik vind dit jouw fout.
quote:hipslala schreef op 30 november 2011 @ 20:37:

Niet netjes. Ik kan me wel voorstellen dat de buurman over de zeik is. Ik vind dit jouw fout.

Nou ja zeg....

Ze hebben toch helemaal geen verplichting naar de buren toe. Ik vind TO's buren kinderachtig bezig. Ik snap dat ze het niet leuk vinden maar om dan te weigeren je auto te verplaatsen......

Ik vraag me af of dat uberhaubt mag.
Onzin, je deelt het mee en bent ze niets verplicht. Dat ze de auto niet willen verplaatsen is wel heel kinderachtig.
Hm, ik vind het logischer als jullie naar hen toe waren gegaan. Omdat jullie er als 1e mee bezig waren. Maar alleen natuurlijk als jullie het samen met de buren hadden willen doen en ik begrijp dat jullie dat eigenlijk niet wilden?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Als de buren dit hebben aangegeven, waarom heb je dit dan niet eerder gemeld? Zij kunnen toch niet ruiken dat jullie die dakkapel gaan plaatsen?

Snap de reactie van de buurman wel enigzins, maar vind het aan de andere kant dan wel weer kinderachtig om te gaan 'plagen' en de auto niet te verplaatsen.
het was inderdaad niet netjes om je buren niet te informeren over je plannen, maar het is niet verplicht om dit te doen. heb je een bouwvergunning aangevraagd? Zoja, dan is deze gepubliceerd en hadden ze het kunnen weten.

Jullie hebben er om persoonlijke redenen voor gekozen om je buren niets te vertellen. Dat is je goed recht maar je zit nu wel met de gebakken peren nl. de auto van de buren die in de weg staat. bouwvakkers kennende komt dat ook wel weer goed, die werken er wel omheen.
Erg kinderachtig van de buren.

Al had je natuurlijk wel een keertje je buren kunnen informeren.
quote:hipslala schreef op 30 november 2011 @ 20:37:

Wat een onzin. Zelfs al hebben ze bewust niks gezegd, het gaat die buren geen klap aan dat zij een dakkapel willen laten plaatsen. Nog even en je moet met de halve straat gaan overleggen over iedere scheet omdat je anders misschien iemand voor het hoofd stoot.

Lekker negeren en van je dakkapel genieten.
[quote]lizard schreef op 30 november 2011 @ 20:33:

Hakko allemaal,

ik moet dit even van me afschrijven, dus daaromhier dit stukje.

Ik laat morgen een dakkapel plaatsen. Hierover hebben ik en mijn vrouw het al een paar keer gehad op verjaardagen. Toen hebben de naaste buren ooit gezegd dat ze dat ook ooit zouden willen.

Jullie zijn er over begonnen, zij geven aan dat ook wel te willen, en dan is het natuurlijk mooi dat het tegelijkertijd kan, vanwege de kosten!

Nu vroeg ik vandaag of ze de auto morgenvroeg wilden verplaatsen zodat de bouwvakkers erbij konden.

Out of the blue laat je hen zo weten dat jullie lekker alleen een dakkapel gaan plaatsen zonder ook verder maar iets aan hun verteld te hebben!!

Ik zou ook flink pissig zijn!
Waar staat die auto? op de weg, op hun oprit?
quote:Quinty schreef op 30 november 2011 @ 20:42:

Als de buren dit hebben aangegeven, waarom heb je dit dan niet eerder gemeld? Zij kunnen toch niet ruiken dat jullie die dakkapel gaan plaatsen?

Snap de reactie van de buurman wel enigzins, maar vind het aan de andere kant dan wel weer kinderachtig om te gaan 'plagen' en de auto niet te verplaatsen.Ze hoeven het toch niet samen te doen. En de buren hebben er, lijkt me, ook geen last van.
Een goede buurman had heel netjes het plan voorgesteld met de datum van de verbouwing.

De andere buurman kan niet ruiken wanneer de verbouwing is als je op een feestje aangeeft het 'ooit' te willen.
ik vind het nogal dom om je auto niet te verplaatsen...hoop maar niet dat er teveel dakpannen of ander gruis op komt...

Je bent idd niet verplicht samen een dakkapel te nemen dus snap het niet zo van je buurtjes...
Dan hadden die buren dat toch zelf kunnen zeggen... als je een dakkapel neemt dan doen wij mee. Maar dat deden ze blijkbaar niet, want ze wilden er ooit één.

Mensen die zelf geen initiatief tonen maar wel gaan zeuren als anderen het voor zichzelf regelen zijn sukkels.
Auto niet verplaatsen is inderdaad kinderachtig. Maar dit soort projecten samen met buren aanpakken is wel handig, zowel financieel als organisatorisch. Daar doe je alleen niets meer aan.
Je bent zeker niet verplicht het samen te doen, maar bespreek dat dan niet op feestjes.
Dus op verjaardagen mag je het ook niet over voorgenomen vakanties hebben? Omdat de buren misschien dan wel eens mee zouden willen?

Ze geven verdorie bij de buren aan dat ze een dakkapel willen, en blijkbaar zijn die buren niet assertief genoeg om direct aan te geven daar bij aan te willen haken.
Ik lees nergens dat ze besproken hadden het samen te doen.
Kan mij eigenlijk wel voorstellen dat de buren daar wel wat pissig over zijn. Als je weet dat ze het ook willen, ook al is dat 'ooit' dan vraag je dat toch?

Al vind ik dat van die auto dan wel weer erg kinderachtig.
Wat een onzinvoorbeeld van de vakantie.

Het ging om wel meer dan een mededeling van de dakkapel.

Ik vind het aso om de buurman niet in te lichten, maar ieder zijn mening.
Ik zou het ook niet vragen overigens... twee projecten afstemmen met verschillende wensen en eisen is bijzonder lastig.
quote:spectral schreef op 30 november 2011 @ 20:46:

Dan hadden die buren dat toch zelf kunnen zeggen... als een dakkapel neemt dan doen wij mee. Maar dat deden ze blijkbaar niet, ze wilden er ooit een.

Mensen die zelf geen initiatief tonen maar wel gaan zeuren als anderen het voor zichzelf regelen zijn sukkels.

Eens.

Trouwens, wel vaker gezien dat iemand hier van zich af wil schrijven.

Maar nog nooit dat reacties niet hoeven. Dagboek ook een idee?
De auto staat op een openbare parkeerplaats, dus dat ze die niet willen verplaatsen is hun goed recht.

Ze wisten er al 2 maanden geleden van af dat we ermee bezig waren. Dus ze hadden ook naar ons kunnen komen met de vraag of we samen zouden doen.
Gemeente bellen of ze die plaats vrij willen houden. Hier in Amsterdam heel gebruikelijk, paar borden erbij en klaar....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven