Brandlucht stofzuiger

19-08-2016 20:42 21 berichten
Hallo allemaal,

Tijdens het stofzuigen rook ik een brandlucht, ik heb het stofzuigen onmiddelijk gestaakt en ben op onderzoek uit gegaan. Toen ik de stofzuiger opende merkte ik dat de stofzuiger heel heet aanvoelde en de stofzuigerzak had een zwarte brandplek, ik heb uiteraard de stofzuigerzak vervangen.

Zou ik nu gewoon weer kunnen stofzuigen of is dat gevaarlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet meer doen. Ik had dit ook een keer en heb het ding niet meer aangeraakt en een nieuwe gekocht.
't Is al met al een heel gedoe
ik zou m even in de tuin uitproberen met een brandblusser erbij

Alle gekheid op een stokje. Hoe oud is dat ding? en ook stofzuigers hebben niet het eeuwige leven.

Gecondoleerd...
Doe maar niet
De stofzuiger is nog maar net vier jaar oud!!

@Pokkewijf, goed idee alleen vraag ik me af als het verkeerd afloopt of ik dan kortsluiting krijg
Ik zou het niet doen, huishoudelijke apparaten zijn een grote oorzaak van woningbranden. En mijn nick heeft te maken met mijn beroep, heb er een beetje verstand van
Ik zou hem eervol begraven en een andere kopen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Vlammetje-1 schreef op 19 augustus 2016 @ 20:53:

Ik zou het niet doen, huishoudelijke apparaten zijn een grote oorzaak van woningbranden. En mijn nick heeft te maken met mijn beroep, heb er een beetje verstand van

!!!!!!

Koelkasten ook?
Kijken of er nog garantie op zit en anders weg gooien en nieuwe kopen
quote:Henk-en-Roelie schreef op 19 augustus 2016 @ 20:59:

[...]

!!!!!!

Koelkasten ook?Als die branderig stinkt JA!!!!
@henkenroelie, Alle huishoudelijke apparaten in principe. Met als belangrijkste de wasdroger. Maar gelukkig ontstaan er niet veel woningbranden en al helemaal niet veel door koelkasten. Maar een stofzuiger die zo heet wordt dat de stofzak in de fik vliegt, dat zou best wel eens problemen kunnen geven. Het komt vaak ook door onjuist gebruik van apparaten trouwens..
quote:Vlammetje-1 schreef op 19 augustus 2016 @ 21:04:

@henkenroelie, Alle huishoudelijke apparaten in principe. Met als belangrijkste de wasdroger. Maar gelukkig ontstaan er niet veel woningbranden en al helemaal niet veel door koelkasten. Maar een stofzuiger die zo heet wordt dat de stofzak in de fik vliegt, dat zou best wel eens problemen kunnen geven. Het komt vaak ook door onjuist gebruik van apparaten trouwens..

Wat een eng idee, maar goed dat ik hierover een topic heb geopend want in de eerste instantie dacht ik dat ik gewoon verder kon gaan stofzuigen als ik de zak had vervangen. Ik denk dat ik mijn stofzuiger ook onjuist heb behandeld in al die jaren heb ik nooit de filters vervangen. Dat zal wel die hete motor hebben veroorzaakt.

Nouja, dan ga ik morgen maar eens op zoek naar een nieuwe stofzuiger

Dank je wel voor je antwoorden Vlammetje.
Mijn tip: Hang goede rookmelders op in de kamers in je huis waar je het meeste verblijft. Mocht er iets gebeuren word je op tijd gewaarschuwd (vooral in de nacht want als je slaapt ruik je niets, ook geen rook zoals veel mensen wel denken). Het risico van brand is er altijd maar dan heb je in elk geval een kans. Je hoeft dus niet de koelkast het huis uit te doen
Filters niet vervangen of schoongemaakt ?

Daarmee ontstaan de meeste branden met droger en stofzuiger.

Droger elke keer t filter leeg halen. Stofzuiger eens per zoveel weken/maanden moet dat ook zeker
quote:Vlammetje-1 schreef op 19 augustus 2016 @ 21:18:

Mijn tip: Hang goede rookmelders op in de kamers in je huis waar je het meeste verblijft. Mocht er iets gebeuren word je op tijd gewaarschuwd (vooral in de nacht want als je slaapt ruik je niets, ook geen rook zoals veel mensen wel denken). Het risico van brand is er altijd maar dan heb je in elk geval een kans. Je hoeft dus niet de koelkast het huis uit te doen Pfieuwwwww, ik was al aan het kijken waar ze grote ijsblokken verkopen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Vlammetje hier rookmelders in huis stuk of 5.

Maar we willen ook koolmonoxidevmelder waar is slimste plek om die op te hangen ? Vlakbij de cv ketel ?
quote:SuperWijf schreef op 19 augustus 2016 @ 21:20:

Filters niet vervangen of schoongemaakt ?

Daarmee ontstaan de meeste branden met droger en stofzuiger.

Droger elke keer t filter leeg halen. Stofzuiger eens per zoveel weken/maanden moet dat ook zekerI know maar ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen, het zijn ook van die klusjes die er snel bij in schieten
quote:Henk-en-Roelie schreef op 19 augustus 2016 @ 21:24:

[...]

I know maar ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen, het zijn ook van die klusjes die er snel bij in schieten Ik heb zakloze stofzuiger hier worden elke week de filters uitgeklopt en 1x per maand uitgewassen en 1x per kwartaal nieuw hepa filter.
@superwijf, ja in dezelfde ruimte als waar de cv ketel hangt. Niet te dicht bij het toestel, minstens een meter er vandaan en dan aan het plafond. Ook niet te dicht bij lichtpunten. Als je er 1 op de slaapkamer plaatst dan op de hoogte van je hoofd als je ligt, op ademhoogte.
quote:Vlammetje-1 schreef op 19 augustus 2016 @ 21:44:

@superwijf, ja in dezelfde ruimte als waar de cv ketel hangt. Niet te dicht bij het toestel, minstens een meter er vandaan en dan aan het plafond. Ook niet te dicht bij lichtpunten. Als je er 1 op de slaapkamer plaatst dan op de hoogte van je hoofd als je ligt, op ademhoogte.

Ah top hij hang nu in trappengat bg-1e verdieping en cv ketel op zolder. T leek mij al niet de juiste plek. Vorige bewoners hebben m daar neergehangen. We gaan maandag nieuwe kopen en op zolder hangen.

Tnx voor je reactie
@superwijf, graag gedaan! Goed bezig in elk geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven