breien is ook leuk
dinsdag 21 juni 2011 om 12:15
dinsdag 21 juni 2011 om 12:23
Ik brei ook! Helemaal hip toch?
Ik brei net als jij ook sokken, maar dan vooral omdat ik geen geduld heb voor grotere projecten. Eigenlijk zou ik die ook wel eens willen doen, truien en zo...
Hoe heb jij leren breien? Ik ben 29, en mijn moeder heeft het mij geleerd in no time! (en ik kan nog steeds veel leren want er is zoveel mogelijk!) Opzetten vergat ik telkens, en dan zoek ik gewoon op youtube op hoe het moet
Ik brei net als jij ook sokken, maar dan vooral omdat ik geen geduld heb voor grotere projecten. Eigenlijk zou ik die ook wel eens willen doen, truien en zo...
Hoe heb jij leren breien? Ik ben 29, en mijn moeder heeft het mij geleerd in no time! (en ik kan nog steeds veel leren want er is zoveel mogelijk!) Opzetten vergat ik telkens, en dan zoek ik gewoon op youtube op hoe het moet
dinsdag 21 juni 2011 om 12:30
Ik heb een klein probleempje: ik vind breien helemaal leuk, maar het in elkaar zetten vind ik een ramp!! Dus ik heb voor 2 kindertruitjes en 1 volwassene trui alle panden liggen, mooi gebreid in diverse kabels. Maar het worden nooit truien Ik zou eigenlijk een webshop moeten beginnen in gebreide stukken
dinsdag 21 juni 2011 om 12:50
Ik heb leren breien op de lagere school en later van een tante geleerd hoe ik op moest zetten. Vanaf mijn puberteit ben ik het echt leuk gaan vinden.
Voor mijn zoon en man breide ik weleens truien.
Grote projecten heb ik nu ook geen tijd meer voor, maar sokken zijn lekker snel klaar.
Je kunt op you tube allerlei
filmpjes vinden over breien net als bij haken.
Voor mijn zoon en man breide ik weleens truien.
Grote projecten heb ik nu ook geen tijd meer voor, maar sokken zijn lekker snel klaar.
Je kunt op you tube allerlei
filmpjes vinden over breien net als bij haken.
odi et amo
dinsdag 21 juni 2011 om 16:07
woensdag 22 juni 2011 om 16:26
quote:houvanjezelf schreef op 21 juni 2011 @ 16:07:
Brei les op video:
http://www.garnstudio.com ... &thumbnails=&categoryid=1Dank je, ja dat is waar ook daar kun je ook terecht. Was ik even vergeten. Ben trouwens ook niet zo'n ster in het plaatsen van een link.
Brei les op video:
http://www.garnstudio.com ... &thumbnails=&categoryid=1Dank je, ja dat is waar ook daar kun je ook terecht. Was ik even vergeten. Ben trouwens ook niet zo'n ster in het plaatsen van een link.
odi et amo
vrijdag 24 juni 2011 om 15:16
*komt voorzichtig uit de kast*
Ik ben sinds een tijdje ook aan het breien. Inderdaad ook door het fenomeen wildbreien. llink
Ik kan verder nog niks. Alleen gewoon breien. Ik ben al een tijdje bezig met gewoon een lapje. Meestal 's avonds voor de tv.
Het opzetten en zo heb ik geleerd dmv een filmpje op youtube.
Ik ben sinds een tijdje ook aan het breien. Inderdaad ook door het fenomeen wildbreien. llink
Ik kan verder nog niks. Alleen gewoon breien. Ik ben al een tijdje bezig met gewoon een lapje. Meestal 's avonds voor de tv.
Het opzetten en zo heb ik geleerd dmv een filmpje op youtube.
vrijdag 24 juni 2011 om 15:39
Mango, welkom buiten de kast 
Ik heb het ook mezelf geleerd, er zijn een hoop filmpjes te vinden.
www.knittinghelp.com heeft een hoop filmpjes, wel in het engels. Ook in het engels: www.ravelry.com Heeft een hele hoop gratis breipatronen. Wel in het engels dus, dat is even wennen ( pearl = averechts).
Veel plezier en succes!
Ik heb het ook mezelf geleerd, er zijn een hoop filmpjes te vinden.
www.knittinghelp.com heeft een hoop filmpjes, wel in het engels. Ook in het engels: www.ravelry.com Heeft een hele hoop gratis breipatronen. Wel in het engels dus, dat is even wennen ( pearl = averechts).
Veel plezier en succes!
vrijdag 24 juni 2011 om 16:58
maandag 27 juni 2011 om 09:37
Rondbreien met losse naalden is niet heel moeilijk, alleen het vasthouden is even wennen. Je zet de steken op en verdeelt ze gelijkelijk over drie naalden. Je breit met de vierde. Je moet alleen wel naalden met aan beide kanten een punt hebben, want wat eerst de achterkant is, is een rondje later de voorkant van de pen. Filmpje:
http://www.knittinghelp.c ... ay/double-pointed-needles
http://www.knittinghelp.c ... ay/double-pointed-needles
maandag 27 juni 2011 om 10:38
maandag 27 juni 2011 om 13:05
quote:Alynia schreef op 27 juni 2011 @ 10:38:
MissMartine, dat weet ik - maar het gaat mij er vooral om da ik nu patronen/instructies heb voor sokken, voor de hielen, waar ik een vijfde pen voor nodig heb. En die vijfde pen ben ik kwijt. Met vier pennen rondbreien lukt me prima, ik kom dan alleen niet uit als ik de hielen wil gaan maken.Ohw, dan ben je wat gevorderden dan ik! Maar bij de Zeeman koop je voor anderhalve euro breinaalden, daar zal ook wel de goede dikte bijzitten toch?
MissMartine, dat weet ik - maar het gaat mij er vooral om da ik nu patronen/instructies heb voor sokken, voor de hielen, waar ik een vijfde pen voor nodig heb. En die vijfde pen ben ik kwijt. Met vier pennen rondbreien lukt me prima, ik kom dan alleen niet uit als ik de hielen wil gaan maken.Ohw, dan ben je wat gevorderden dan ik! Maar bij de Zeeman koop je voor anderhalve euro breinaalden, daar zal ook wel de goede dikte bijzitten toch?
maandag 27 juni 2011 om 16:32
IK HEB VAN 2002-2006 VEEL GESTREEPTE SJAALS GEBREID.
ONLANGS HEB IK VOOR HET EERST KABELS GEBREID EN DIT VERWERKT IN EEN KUSSENOVERTREK.
BREIEN WERKT HEEL THERAPEUTISCH. HET MAAKT JE RUSTIG EN IS TE VERGELIJKEN MET MEDITEREN.
IK BEN BLIJ DAT IK OOIT OP DE LAGERE SCHOOL HEB LEREN BREIEN VAN DE HANDWERKJUF.
ONLANGS HEB IK VOOR HET EERST KABELS GEBREID EN DIT VERWERKT IN EEN KUSSENOVERTREK.
BREIEN WERKT HEEL THERAPEUTISCH. HET MAAKT JE RUSTIG EN IS TE VERGELIJKEN MET MEDITEREN.
IK BEN BLIJ DAT IK OOIT OP DE LAGERE SCHOOL HEB LEREN BREIEN VAN DE HANDWERKJUF.
maandag 27 juni 2011 om 16:40
quote:cynthiao schreef op 27 juni 2011 @ 16:32:
IK BEN BLIJ DAT IK OOIT OP DE LAGERE SCHOOL HEB LEREN BREIEN VAN DE HANDWERKJUF.breien is inderdaad erg rustgevend
IK BEN BLIJ DAT IK OOIT OP DE LAGERE SCHOOL HEB LEREN BREIEN VAN DE HANDWERKJUF.breien is inderdaad erg rustgevend
dinsdag 28 juni 2011 om 10:19
kabels vind ik knap! nooit geprobeerd. Dat lijkt me ook nog wel eens leuk om te leren. Evenals de yoyohiel (kan iemand die breien hier?).
Hielen breien met vier pennen doe ik ook. Ik zet de steken op drie naalden. Bij 60 steken bijv 30-15-15. Dan brei ik de hiel op de pen met 30 steken (altijd op de helft van het aantal steken).
Ik heb een keer sokken met vijf pennen gebreid, maar dat vind ik toch minder handig.
Iemand al eens een rondbreinaald geprobeerd?
Hielen breien met vier pennen doe ik ook. Ik zet de steken op drie naalden. Bij 60 steken bijv 30-15-15. Dan brei ik de hiel op de pen met 30 steken (altijd op de helft van het aantal steken).
Ik heb een keer sokken met vijf pennen gebreid, maar dat vind ik toch minder handig.
Iemand al eens een rondbreinaald geprobeerd?