bril laten vallen

27-08-2013 13:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist mijn bril voor veraf laten vallen. Ik dacht er niks aan te zien maar toen ik heb opzette zag ik dat er een iiinimini sterretje (dat lijkt het althans?) naja, er is iig een heel klein scheurtje in het glas. Ik zie het amper en heb er ook geen last van.

Ik weet niet in hoeverre zo iets is verzekerd want ik heb mijn bril al een jaar geleden bij de Pearl gehaald.

Kan ik dit zo laten of beter voor mijn eigen veiligheid ook laten repareren?
Misschien komt het een beetje dommig over, maar als zo'n klein ding niet veel gevaarlijks kan veroorzaken loop ik daar liever als arme student nog even mee door
Verzekerd? Je hebt hem toch zelf laten vallen? Lijkt me niet dus.

Het is niet gevaarlijk of onveilig, hooguit vervelend kijken als het precies op het midden zit. Waarom zou het onveilig kunnen zijn, denk jij?
Haha ja, dat is ook zo! maar soms kun je dan toch alsnog aanspraak daarop maken oid!

Nee, gelukkig ziet hij niet precies in het midden, ik heb er dus zelf geen last van
Ik heb een brilverzekering van pearle. Die vergoedt dit.

Gevaarlijk zal wel meevallen, het is geen glas.
Offff, je loopt langs de pearle, laat het zien en vraagt of er binnen graties/ voor weinag nog wat mee kan/ moet.
Ik heb weleens de bril van mijn partner kapot gemaakt door er op te gaan zitten. Volgens mij viel het onder de inboedelverzekering.
Ik zou er even mee langs de winkel gaan. In de brillenwinkel waar ik werk (een zelfstandige), zou je een fikse korting kunnen krijgen op een nieuw glas, ook al is de schade door je eigen schuld ontstaan. Die regeling hebben wij voor mensen die pech met hun bril hebben in het eerste jaar na aankoop. In het tweede jaar kun je ook nog pechkorting krijgen, maar iets minder.

Ik betwijfel eerlijk gezegd of de Pearle ook zo'n regeling heeft, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Wie weet willen ze iets voor je doen uit coulance, dat zou natuurlijk mooi meegenomen zijn
Als je brilverzekering hebt afgesloten wel, is dit niet het geval dan kunnen ze altijd even kijken of het op een plek zit waar ze er nog wat mee kunnen. Heb je zo'n bril waar aan de onderkant een draadje doorheen loopt en zit het scheurtje daar, dan kan er met polijsten/afschuren vaak wel een klein beetje aan geprutst worden. Zit het in je glas zelf dan is er helaas weinig aan te doen.

Ik zou wel altijd eerlijk zijn wat er is gebeurd. Toen ik zelf nog in de winkel stond (niet bij Pearle hoor) had ik er meer begrip voor als mensen gewoon stom waren geweest dan wanneer er smoesjes werden opgehangen. Want die heb je als je in een brillenzaak staat natuurlijk al honderdduizend keer gehoord.
Let love rule!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven