bruiloft; waaaaaah

20-10-2021 20:42 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan volgend jaar mei trouwen. Paar keer uitgesteld door corona en ik heb er eerlijk gezegd steeds minder zin in.
Sowieso zijn we niet van de traditionele bruiloft, veel gasten, groot feest, en veel geld kwijt.
We willen trouwen, een fijne dag met ons gezin en dierbaren. We willen best geld uitgeven voor een leuke plek en lekker eten maar dat is het dan ook wel.

De locatie hebben we gevonden en vastgelegd. Daar is ook alles mee gezegd.
Ik heb geen zin om eraan te beginnen en tegelijkertijd voel ik druk.
het is overdonderend en ik overzie het niet. Ik wil graag besparen en tegelijkertijd ben ik bang dat mensen mijn bruiloft saai gaan vinden.

Ons idee: in de ochtend fotos maken met partner en kinderen. Lunchen op locatie met ons gezin en opa en oma.
Na de lunch ceremonie, daarna proosten en taart, chillen op locatie en eten aan een lange tafel.

We willen het graag klein houden. Nu 40 gasten. Gaan we met hen allemaal eten of maken we daarin nog een selectie? We dachten aan een sharing dinner aan een lange tafel maar dat vind ik met 40 wel heel veel. Foodtrucks is ook nog een optie maar voor mijn gevoel zijn we dan duurder uit... ik vind dat wel beter passen bij de groepsgrootte.
We willen geen feest geven maar mogelijk dat we alle gasten of de eetgasten nog thuis uitnodigen in de tuin ( leuke zitplekjes, vuurkorven, lampjes overal) en dan nog paar drankjes, muziekje erbij en dan rond uur of 11 klaar.

Ik merk dat ik keuzes maken moeilijk vind. Ik merk ook dat ik niet goed weet waar ik moet zoeken voor aankleding/en dingen die nodig zijn om het thuis te regelen.
op locatie is aankleding etc geregeld.

Er zijn een paar kinderen op de bruiloft waaronder mijn kinderen en neefjes/nichtjes. Daar zoek ik ook nog leuke ideeen voor om hen bezig te houden.

Ik wil wel een jurk maar geen van duizenden euro's. Tips voor prima jurken met een schappelijke prijs zou fijn zijn. Huren is wat mij betreft ook een optie als dat veel scheelt.

we willen onze kinderen van dan 4 en 6 ook erbij betrekken. Hebben jullie hier nog leuke ideetjes voor?

Verder; wat mag en kan absoluut niet ontbreken die dag? wat moet ik niet vergeten? Waar kan ik op bezuinigen? Ik dacht zelf aan trouwauto ( geven we sowieso beiden niets om) corsages (nooit begrepen), uitnodiging op papier ( vind ik ook saai).

hoe krijg ik een beetje overzicht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt tips (ben zelf niet zo van de bruiloften) maar wat ik toch wil zeggen: laat los met wat anderen er misschien van zullen vinden. Je gaat toch nooit iedereen 100% blij maken en het is jullie dag. Zorg gewoon dat het een fijne dag wordt met je aanstaande en dat de mensen van wie je houdt erbij zijn.

Ik zou zelf zo'n Italiaanse eettafel leuk vinden, zo'n lange houten tafel met hapjes en eten en mooie muziek. Met mooie omgeving en versiering is dat toch prachtig samen? Maak het ook niet groter (in je hoofd) dan het is. Alles is goed als jullie het leuk vinden!
Waarom ga je trouwen als je er steeds minder zin in hebt of zeg ik nu iets heel geks?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het toch ook niet allemaal zelf te doen, bespreek t allemaal eens met je vriend en verdeel de taken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog best een hoop, wat je allemaal wil gaan doen. Weet je zeker dat je al die dingen ook echt allemaal zelf wil? Of denk je dat het nou eenmaal zo hoort?
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte toen ik ging trouwen dat er heel veel dingen zijn die kennelijk 'horen' of die je van jezelf moet. Toen ik dat had doorgestreept, kon ik gaan nadenken over wat wij nou eigenlijk leuk zouden vinden.

Je schrijft: we denken aan sharing dinner maar met veertig mensen vind ik dat te veel. Vind je het teveel mensen of vind je het te duur worden?
Wat eten we vanavond?
Mijn schoonzus trouwde heel simpel en ging daarna uit eten met ouders, siblings, schoonouders en beste vrienden. Daar kun je ook voor kiezen als het je teveel is.
Waarom niet gewoon een geregistreerd partnerschap en dat aankondigen op facebook of zo? Als je toch allemaal geen zin hebt in die onzin.
Spreek eens met je aanstaande man door hoe jullie de dag voor je zien. Vervolgens maak je een dagplannen en schrijf je er achter wat er nodig is, wat er geregeld moet worden of wat er gekocht of gereserveerd moet worden.
Met zo'n dagplanning/lijst creëer je in elk geval overzicht en kun je afspraken maken over wie wat regelt.
Lady*Voldemort schreef:
20-10-2021 20:58
Waarom niet gewoon een geregistreerd partnerschap en dat aankondigen op facebook of zo? Als je toch allemaal geen zin hebt in die onzin.
Ja precies.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
20-10-2021 20:52
Waarom ga je trouwen als je er steeds minder zin in hebt of zeg ik nu iets heel geks?

Nee hoor, dat was ook mijn eerste gedachte.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
BellatrixVanDetta schreef:
20-10-2021 20:58
Nee hoor, dat was ook mijn eerste gedachte.
:)
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-10-2021 20:58
Waarom niet gewoon een geregistreerd partnerschap en dat aankondigen op facebook of zo? Als je toch allemaal geen zin hebt in die onzin.
Trouwen kan ook zonder bruiloft of feestje.
GP is hetzelfde als trouwen.

( in Nederland tenminste, GP wordt niet overal geaccepteerd in het buitenland als officiële status)
lorrelies wijzigde dit bericht op 20-10-2021 21:08
14.91% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
montblanc schreef:
20-10-2021 20:55
Je hoeft het toch ook niet allemaal zelf te doen, bespreek t allemaal eens met je vriend en verdeel de taken.
Of huur iemand in die de organisatie op zich neemt en al het uitzoekwerk. Kost geld ja maar is echt wel wat waard. Toen wij trouwden was er een weddingplanner vanuit de locatie en dat heb ik echt als zo fijn ervaren. En nee, ze kwam niet met alleen maar dure, exclusieve opties maar dacht echt met ons mee. Ze had aan een half woord genoeg, ging het uitzoeken, legde ons de opties en kosten voor, wij zeiden ja of nee en daar ging ze weer.

Wij waren tijdens het plannen van ons huwelijk ook nog bezig met ons oude huis verkopen, nieuwbouw huis 'ontwerpen', studeren, werken. We hadden echt minder stress van het plannen van de trouw door haar, kan het echt iedereen aanbevelen.

Gefeliciteerd en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook gewoon met een man of 10 trouwen. Ouders, broer en zus van beide kanten en klaar. Makkelijk kosten besparen is met zo min mogelijk mensen trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
20-10-2021 21:01
Trouwen kan ook zonder bruiloft of feestje.
GP is hetzelfde als trouwen.

( in Nederland tenminste, GP wordt niet overal geaccepteerd in het buitenland als officiële status)
Bijna.
Alle reacties Link kopieren
Trouw alleen als je het wil, op de manier die je wil
Laat je niks opleggen
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel hoe zo'n gebeurtenis helemaal van je weg kan lopen, dat was bij mij ook toen ik ging trouwen. Ineens moest ik een jurk, een boeket, van die witte schoenen en een panty en een proefmake-up en lippenstift op en een trouwauto en en en en... en dat wilden mijn man en ik allebei echt niet. Mensen zijn enthousiast dat jullie gaan trouwen, en dat is hartstikke leuk, maar in dat enthousiasme kregen wij dus allemaal advies en hulp aangeboden waardoor het dreigde te veranderen in een evenement van Pinkpop-achtige proporties.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
20-10-2021 21:08
Bijna.
Ja bijna, je kunt ook uit elkaar zonder tussenkomst van de rechter als er geen minder jarige kinderen zijn en je kunt niet scheiden van tafel en bed.

Ik snap nooit waarom mensen GP opperen als alternatief voor trouwen?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Klinkt als een opgelegd iets met een hoop gestress

Ga gewoon met een kleingroepje erbij trouwen en lekker eten daarna.

Gewoon alleen je directe naasten.
Alle reacties Link kopieren
Besteed het uit of hou het kleiner. Stress is echt zo onnodig, niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Je trouwt samen, dus regel het samen. Als jullie het vooral voor julliezelf (en gezin) willen doen, is dat he-le-maal prima.

Als jij mijn zus/nicht/bff/of whatever zou zijn en jij zou er voor kiezen om het super klein te houden omdat jij je daar heel fijn bij voelt, dan zou ik jou daar alleen maar in steunen. Want je wilt toch terug kijken op een dag die jullie blij maakt! Niet eentje die voor stress zorgt!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op heel simpel getrouwd maar toch mega feestelijk paar weken geleden. We hadden het huwelijk gewoon op het gemeentehuis. De kinderen speelden daar lekker. Daarna naar de feestlocatie met een vw oldtimer bus zodat alle kids ( onze en neefjes en nichtjes) mee konden rijden. De locatie was een prachtige boerderij in het bos. Vuurkorven aan lampjes een foodtruck ( echt een aanrader!) en zitjes. En we hadden 40 gasten.

Vanaf 20 uur nog feest, daar 90 gasten totaal en deed de foodtruck de catering.

Als je in midden Nederland woont kan ik die foodtruck echt aanraden.

Ik kreeg er ook steeds minder zin in door t verzetten maar we hebben het simpel gehouden gewoon muziek van Spotify de kinderen konden daar heerlijk spelen en verder niks bijzonders
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik heb natuurlijk wel zin in de dag. Maar het geregel eromheen is overdonderend.

Ik begrijp jullie punten wel. Maar ik heb ook nog een partner die ook wensen heeft.
hij wil liefst veel mensen uitnodigen en een groot feest dus hij heeft echt al concessies gedaan en ik ook naar hem want ik vind op stadhuis ook prima.
nu we een soort middenweg hebben vind ik dat ook leuk hoor. We hebben een leuke locatie wat ik echt wel voor me zie.

Wat betreft die 40 mensen. Ik wil daar best voor betalen met lekker eten. Maar ik vind eten aan zon lange tafel met een intiem gezelschap leuk. Maar 40 man maakt dat het niet meer intiem is ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Heb je misschien een vriend/vriendin/familielid die graag dingen plant? Ik vind het altijd fijn om te sparren. Daar krijg ik energie van.

Overigens, wij zijn getrouwd met tijdens de ceremonie 8 mensen (ouders/broers met aanhang/oma’s) en daarna zijn we op een locatie gaan lunchen met in totaal 20 mensen. De taart werd geregeld door de locatie (had ik ook niet over nagedacht eerlijk gezegd), en na nog een borrel ging iedereen naar huis en zijn wij als nieuw bruidspaar lekker twee dagen naar een wellnessresort geweest.

Oja, en onderweg daar naartoe hebben we 75 kaarten met “wij zijn getrouwd” op de bus gedaan naar onze grote families en paar vrienden en collega’s. Ik had geen echte bruidsjurk en mijn man had een spijkerbroek van de C&A.

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, en ook zo klein als jullie wensen zijn. Uiteindelijk gaat het om de handtekeningen. Een feest kun je iedere dag van het jaar organiseren. En als mensen klagen dat het saai was, dan mogen zij het volgende feestje plannen. Jullie leven, jullie bruiloft, jullie keuze.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven