bubbelvinyl

donderdag 18 maart 2010 om 21:47
Anderhalf jaar geleden zijn we verhuisd en moest alles snelsnelsnel. Op de vloer kwam dus zeil - omdat je daar geen vuil op ziet - en dat hebben we aan de randen vastgeplakt met tape.
Helaas helaas is dat niet genoeg. In de open keuken bubbelt het. Da's heel lelijk. En zonde, want het is echt een mooie vloer om te zien - mat antraciet met een houtnerf erin - en ik wil em na zo'n korte tijd nog niet vervangen.
Kan het een oplossing zijn om het zeil in de keuken te verlijmen, zodat het weer glad is, of kan dat niet en moet dan eigenlijk alles verlijmd worden?
Of wordt het misschien heel erg lelijk?
Iemand tips?
Helaas helaas is dat niet genoeg. In de open keuken bubbelt het. Da's heel lelijk. En zonde, want het is echt een mooie vloer om te zien - mat antraciet met een houtnerf erin - en ik wil em na zo'n korte tijd nog niet vervangen.
Kan het een oplossing zijn om het zeil in de keuken te verlijmen, zodat het weer glad is, of kan dat niet en moet dan eigenlijk alles verlijmd worden?
Of wordt het misschien heel erg lelijk?
Iemand tips?
donderdag 18 maart 2010 om 22:01
Denk je dat je het strak kunt trekken, of zitten er in de midden hier en daar lijmklodders waardoor het daar wel stevig vast zit? Bij de bouwmarkt hebben ze speciale dubbelzijdigtape voor op de vloer, en die hebben ze -zag ik afgelopen week, dus misschien is het iets nieuws- ook in een ultra mega super strong variant.
donderdag 18 maart 2010 om 22:01
Och arme Vinyl, ben je gaan bubbelen? *aait Vinyl over haar bolletje*
Trouwens wel handig, zon'n werkende trap, kan je 'm nog eens vragen of 'ie de afwas doet ofzo.
Nee, even serieus.. Tilalia, ik denk dat je dit het beste toch even voor kan leggen in een vloerenzaak (of hoe heet zoiets), ik denk dat die je het beste kunnen adviseren hierin.
Maar ik denk wel dat je het op zich alleen in de keuken kunt verlijmen.
Trouwens wel handig, zon'n werkende trap, kan je 'm nog eens vragen of 'ie de afwas doet ofzo.
Nee, even serieus.. Tilalia, ik denk dat je dit het beste toch even voor kan leggen in een vloerenzaak (of hoe heet zoiets), ik denk dat die je het beste kunnen adviseren hierin.
Maar ik denk wel dat je het op zich alleen in de keuken kunt verlijmen.
Ik ben mijn eigen bananenschil

donderdag 18 maart 2010 om 22:07
De vloereboer heeft het op de naden met tape geplakt, en dat is prima, want die naden die zie je dus echt gewoon niet. Ik heb zelf al in de keuken met dubbelzijdig vinyltape wat gepoogd, maar dat is nogal sneu afgelopen. Er zitten geen lijmresten op de ondervloer.
Maar ja, de naden zijn zo gekozen dat daar geen bewegende meubelstukken overheen komen, over het algemeen. In de keuken staat ook onze eettafel, en tja, daar wordt nu eenmaal wat geschoven.
Niemand hier dus ervaring met zelf verlijmen... da's jammer. Ik durf nooit naar een vloereboer, want voor ik het weet heb ik me een nieuwe vloer laten aansmeren. Ik ben best heel stoer, maar vloereboeren, daar kan ik op de een of andere manier nooit echt tegenop...
Maar ja, de naden zijn zo gekozen dat daar geen bewegende meubelstukken overheen komen, over het algemeen. In de keuken staat ook onze eettafel, en tja, daar wordt nu eenmaal wat geschoven.
Niemand hier dus ervaring met zelf verlijmen... da's jammer. Ik durf nooit naar een vloereboer, want voor ik het weet heb ik me een nieuwe vloer laten aansmeren. Ik ben best heel stoer, maar vloereboeren, daar kan ik op de een of andere manier nooit echt tegenop...

donderdag 18 maart 2010 om 22:08

donderdag 18 maart 2010 om 22:18
Tila; als het echt al uitgelubberde bubbels zijn (sorry, kan het niet anders omschrijven ) dan vrees ik dat je dat niet meer glad krijgt.
Zijn het meer golven, dan lukt dat nog wel door te verlijmen, maar ik zou dat eerst idd gedaan proberen te krijgen via je vloerboer. Wil ie je niet tegemoet komen, dan kan je dat vast zelf ook
Zijn het meer golven, dan lukt dat nog wel door te verlijmen, maar ik zou dat eerst idd gedaan proberen te krijgen via je vloerboer. Wil ie je niet tegemoet komen, dan kan je dat vast zelf ook